Pactes de govern contra les cordes

18/12/2012 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

August Armengol desemmascara la hipocresia dels pactes de govern entre CiU i PP

Redacció | El Vendrell/Baix Penedès.- August Armengol, conseller comarcal de Plataforma per Catalunya (PxC), ha qüestionat la continuïtat del pacte de govern de CiU amb el PP al Consell Comarcal del Baix Penedès.

El debat suscitat per l’única intervenció del punt de precs i preguntes, protagonitzada pel dirigent identitari, ha estat originat per la lectura de l'article publicat a l'edició digital d’El Punt Avui titulat "ERC obre la porta a entrar al govern en el futur" http://www.elpuntavui.cat/noticia/article/3-politica/17-politica/600249-erc-no-descarta-entrar-al-govern-en-el-futur.html:

Junqueras ha negat que Esquerra hagi exigit el trencament dels pactes entre CiU i PP com a condició per negociar la governabilitat del país. Segons ell, es tracta d'una qüestió de lògica, ja que un partit que defensa la creació d'un estat propi no pot continuar pactant amb aquells que neguen el dret a decidir dels catalans. “A ells mateixos se'ls hi hauria de caure la cara de vergonya si mantenen els pactes amb aquells que no volen que Catalunya tingui futur”, ha opinat.

Armengol ha interpel·lat el president del CCBP, el convergent Joan Olivella, per preguntar-li si "arran d'això, s'ha plantejat vostè canviar de soci o socis de govern i fer fora el PP del govern comarcal?"

Olivella a títol personal va contestar que no li sembla bé que des de Barcelona hagin de decidir els governs i aliances més adequats en l'àmbit local perquè a nivell local les relacions personals són tan o més importants que la ideologia política dels partits i que del que tracta és de tirar endavant municipis i comarques més que fer política, i a títol institucional va dir que encara no s'ha plantejat el tema ni s'ha debatut en el si del grup comarcal de CiU i que fins a dia d'avui tampoc han rebut cap instrucció des de la direcció del partit a Barcelona.

José Barquier (PP) va acusar ERC de voler exercir una dictadura en obligar a un altre partit a canviar les seves aliances. Carles Ribé (ERC) li va contestar que l’única dictadura l'exerceix el PP amb els seus atacs contra Catalunya, com el darrer atac contra la llengua pròpia en l'esborrany de la llei d'Educació, i que ells només exerceixen un dret democràtic.

També en el Ple de l’Ajuntament del Vendrell, Armengol va plantejar aquesta qüestió a l’alcalde convergent del quadripartit PSC-CiU-PP-ERC, on no solament governa CiU amb el PP, sinó també ERC. La resposta tant de l’alcalde com del portaveu d’ERC va ser esperpéntica, defugint contestar.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 07/12/2012; PÀG.9 PxC pregunta si es trencarà el pacte CiU-PP

Intens debat al Consell Comarcal

EL VENDRELL. – Les declaracions d’Oriol Junqueras, president d’ERC han tingut ressó al darrer ple del Consell Comarcal. Junqueras indicava que CiU hauria de considerar que els pactes que té amb el Partit Popular en altres administracions s’haurien de trencar perquè els populars no estan a favor pel dret a decidir de Catalunya. Aquesta podria ser una de les condicions pel pacte de governabilitat que estan negociant ERC i CiU.

En aquest sentit August Armengol, portaveu de Plataforma per Catalunya (PxC) va preguntar a Joan Olivella (CiU) president del consell, si s’havia plantejat canviar de socis de govern. Olivella, a títol personal ha contestat que no li semblava bé que des de Barcelona hagin de decidir els governs i aliances més adequats en l’àmbit local perquè a nivell local les relacions personals són tan o més importants que la ideologia política. A títol institucional el president va dir que encara no s’havia plantejat el tema ni s’ha debatut en el si del grup comarcal de CiU i que fins a dia d’avui tampoc han rebut cap instrucció des de la direcció del partit a Barcelona. A partit d’aquí, el consell va viure un intens debat entre ERC, PP i CiU sobre política general.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 07/12/2012 El ple del Consell prorroga els pressupostos i aprova una aportació per l'àrea forestal del Montmell

EL VENDRELL.- El Consell Comarcal del Baix Penedès i dotze ajuntaments de la comarca han aprovat un conveni per encarregar el manteniment de l’àrea recreativa forestal del Montmell. Ha estat en la darrera sessió plenària en la que, per cert, no s’ha inclòs el pressupost per al 2013. Aquest s’ha hagut de prorrogar fins que  el nou govern de la Generalitat estigui en marxa i se sàpiga quina és la partida econòmica que rebrà el consell comarcal.

DIARI DE TARRAGONA, 29/11/2012; PÀG.26-27 Municipios de Tarragona se niegan a ser moneda de cambio del Govern

Peligran los pactos municipales entre CiU y PP por las demandas de ERC

Los republicanos exigen romper esos acuerdos. En la provincia hay once consistorios en dicha situación, entre ellos Reus, Salou y Gandesa.

El Vendrell. Todos unidos contra Plataforma. Pacto entre PSC, CiU, PP y ERC. Benet Jané (CiU) es el alcalde, en un gobierno junto a PP, PSC y ERC. PxC está sola en la oposición.

EL VENDRELL.- El alcalde del Vendrell fue interpelado el martes por el concejal de Plataforma per Catalunya (PxC) August Armengol. “¿Qué piensa hacer con su pacto con el PP después de las palabras de Junqueras?”. Benet Jané respondió que no había escuchado ni leído nada. “¿Qué radios, teles o periódicos mira usted? Porque lo han dicho todos”, replicó Armengol. Jané insistió en que ésas no eran sus noticias. En cambio en la mañana de ayer, Benet quizá pudo haber visto las noticias. A la consulta del Diari sobre su opinión, desde el departamento de prensa del Ayuntamiento se dijo que “el alcalde no hará declaraciones sobre los pactos”.

En el gobierno del Vendrell destaca que está ERC junto al PP. Un punto que quizá Oriol Junqueras desconozca. Desde PxC también se preguntó a Jaume Piñol, el concejal independentista, sobre su gobierno con los “unionistas” del Partido Popular, Piñol eludió dar una respuesta clara en el pleno municipal.