Negligencia del govern municipal de la capital del Baix Penedès

04/02/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Joan Carrasco denuncia la negligencia i la incompetència de la regidora de Via Pública i en demana la seva dimissió per un perillós clot a la via pública des de feia tres setmanes

El Vendrell | Redacció.- En una roda de premsa improvisada i urgent al mig del carrer, el regidor de Plataforma per Catalunya (PxC), Joan Carrasco, ha denunciat l'existència d'un clot de considerables dimensions i profunditat al principal vial del barri del Tancat, l'avinguda del Baix Penedès. El clot es troba a l'alçada del núm.28 tot just al costat de la rotonda amb el carrer Tancat de la Plana i a tocar de la vorera.

La urgència d'aquesta actuació informativa i de denúncia de PxC, ha vingut donada perquè a quarts de dotze del migdia un cotxe hi ha quedat encallat. Immediatament un dispositiu de la policia Municipal s'ha fet càrrec de l'incident i del control del trànsit rodat en una de les principals vies del Vendrell. El vehicle encallat ha hagut d'esperar vàries hores la grua per poder ser retirat i restablir-se el trànsit en condicions normals. Els regidors de PxC, Joan Carrasco i Josep Mitjans s'han encarregat de controlar la situació davant l'absència flagrant de la regidora de Via Pública, Elisabet Rodríguez.

Joan Carrasco ha criticat la inoperància de la regidora i n'ha demanat "la seva dimissió per incompetència en el seu càrrec". No en va els veïns estan denunciant aquest clot davant la seva regidoria des del 6 de gener, en què es va generar, sense que la regidora els donés una altra solució que donar-los-hi llargues, fins i tot va arribar a afirmar que "el clot és responsabilitat dels veïns i que se'n facin càrrec ells mateixos". "Inacceptable!" rebla Joan Carrasco, per a un forat d'aquesta perillositat potencial i situat a la pròpia calçada de l'avinguda del Baix Penedès.

Els veïns, a més, també s'havien queixat de la fortor que desprenia el forat, prou profund i que arribava fins les aigües negres. La perillositat radica no sols en què els vehicles rodats s'hi poden encallar, com ha passat avui, sinó a més, que en situar-se a tocar de la vorera, qualsevol persona o nen hi podia caure, amb conseqüències potencialment importants per a la seva integritat física. Cosa que, finalment, i quasi miraculosament, encara no ha succeït en aquestes tres setmanes. Quant trigarà la regidora Rodríguez a solventar el problema? O potser espera que primer es produeixi alguna desgràcia personal?

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

DIARI DE TARRAGONA, 29/01/2013; PÀG.16 PxC ALERTA DE LOS RIESGOS DE UN SOCAVÓN EN EL QUE AYER SE EMPOTRÓ UN COCHE

Los vecinos denunciaron la situación a principios de mes

FOTO (PxC) - El socavón resulta peligroso tanto para la circulación como para los peatones ya que está junto a la acera

EL VENDRELL.- Un boquete de considerables dimensiones en la avenida Baix Penedès provocó que ayer un coche quedase empotrado en una de sus ruedas. La Policía Local tuvo que regular el tránsito en la que es una de las principales arterias de circulación del Vendrell.

Según Plataforma per Catalunya (PxC) los vecinos denuncian la existencia del socavón desde el pasado 6 de enero y apuntan a la peligrosidad que supone no sólo para la circulación rodada sino también para los peatones ya que está junto a la acera.

Según el concejal Carrasco cuando los vecinos denunciaron la situación a la concejal recibieron por respuesta que “el boquete es una responsabilidad de los vecinos”.

Los residentes de la zona advirtieron que además de la peligrosidad que supone el socavón generaba mala olor y consideraban que procedía de las aguas acumuladas en el fondo. Ahora se reclama una rápida actuación para evitar que se produzcan situaciones de riesgo.

WWW.RTVELVENDRELL, 29/01/2013; 06:50-08:02 PxC demana la dimissió de la regidora de Via Pública, senyora Rodríguez, per incompetent

EL VENDRELL.- Un forat a l’asfalt de l’avinguda Baix Penedès ha motivat el darrer retret de Plataforma per Catalunya (PxC) a la gestió del govern local. El departament de Via Pública de l’Ajuntament ha explicat que es tracta només d’un tub de clavegueram i que la zona es va senyalitzar correctament.

EL 3 DE VUIT, 01/02/2013; PÀG.8 PxC demana una dimissió per un clot gran

DEMANDA - Està adreçada a la regidora municipal de Via Pública

FOTO (PxC) - Pel forat de l’avinguda del Baix Penedès hi passa una roda

EL VENDRELL.–  El regidor de Plataforma per Catalunya (PxC) del Vendrell Joan Carrasco va denunciar dilluns al migdia l’existència d’un clot de considerables dimensions i profunditat al principal vial del barri del Tancat, l’avinguda del Baix Penedès, i més concretament a l’alçada del número 28, tot just al costat de la rotonda amb el carrer Tancat de la Plana i a tocar de la vorera. El mateix dilluns a quarts de dotze del migdia, el forat va provocar que un cotxe hi quedés encallat. Immediatament, segons PxC, un dispositiu de la Policia Municipal es va fer càrrec de l’incident i del control del trànsit rodat en una de les principals vies del Vendrell.

El vehicle encallat va haver d’esperar diverses hores la grua per poder ser retirat i restablir-se el trànsit en condicions normals, segons PxC. Els regidors de PxC Joan Carrasco i Josep Mitjans es van encarregar de “controlar la situació”, diuen, “davant l’absència flagrant de la regidora de Via Pública, Elisabet Rodríguez”

Per això, Joan Carrasco va criticar, al seu entendre “la inoperància de la regidora” i en va demanar “la seva dimissió per incompetència en el seu càrrec”.

El motiu, a més d’aquest incident, és perquè segons PxC, els veïns “estan denunciant aquest clot davant la seva regidoria des del 6 de gener, en què es va generar (el forat), sense que la regidora els donés una altra solució que donar-los-hi llargues”. SegonsPxC, Elisabet Rodríguez “fins i tot va arribar a afirmar: ‘el clot és responsabilitat dels veïns i que se’n facin càrrec ells mateixos’”. Aquesta actitud, segons Joan Carrasco, és “inacceptable”, com ho és, d’acord amb el mateix regidor a l’oposició municipal del Vendrell, perquè un forat de l’esmentada “perillositat potencial” estigui situat a la mateixa calçada de l’avinguda del Baix Penedès.

Segons PxC, els veïns, a més, també s’havien queixat de la fortor que desprenia el forat, prou profund i que arribava fins les aigües negres. “La perillositat radica no sols en què els vehicles rodats s’hi poden encallar, com ha passat avui (dilluns pel lector), sinó a més, que en situar-se a tocar de la vorera, qualsevol persona o nen hi podia caure amb conseqüències potencialment importants per a la seva integritat física”, va afegir Joan Carrasco, que, finalment, va concloure amb les preguntes: “quant trigarà la regidora Rodríguez a solucionar el problema? Potser espera que primer es produeixi alguna desgràcia personal?”.