El govern quadripartit s'ha proposat acabar amb la cultura popular

04/02/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El govern quadripartit s'ha proposat acabar amb la cultura popular

August Armengol denuncia que el govern quadripartit, amb l’eliminació de la Festa dels Tres Tombs, s’ha proposat acabar amb tot allò que referma la nostra identitat

El Vendrell | Redacció.- Des del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) volem rebutjar enèrgicament la darrera barrabassada del govern quadripartit PSC-CiU-PP-ERC de l'Ajuntament del Vendrell. Ara han anunciat que suprimiran indefinidament las festa dels Tres Tombs. Una celebració de la cultura tradicional no solament de la nostra vila sinó també de l'ideari festiu i cultural arrelat a Catalunya.

El quadripartit ja va intentar acabar amb el tradicional castell de focs de Sant Joan a Com-ruga fa un any i mig, només arribar al poder el juny de 2011. Davant les protestes de PxC i dels comerciants, veïns i estiuejants dels barris marítims, l'equip de govern va fer marxa enrere i l'estiu passat -2012- es va recuperar la tradició, això sí, a costa de les butxaques dels comerciants de les platges.

Ara, per 8 mil altres miserables euros, volen acabar amb una altra tradició força arrelada al Vendrell que comptava amb una nombrosa participació de la comarca i que bellugava un multitudinari públic en bona part infantil. Així, a poc a poc es va perdent el nostre lideratge comarcal, com en el cas del Carnaval en favor de Calafell. Mentrestant s'estan gastant ingents quantitats de diners en temes que no interessen a ningú, ara ens volen privar d'una altra festa popular al Vendrell. "La sensació és que el quadripartit s'ha proposat acabar amb la nostra cultura popular i amb tot allò que referma la nostra identitat com a vendrellencs i catalans que som", ha declarat August Armengol, regidor identitari i portaveu de PxC a l'Ajuntament.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

EL 3 DE VUIT, 01/02/2013; PÀG.20 El govern quadripartit s’ha proposat acabar amb la cultura popular

August Armengol

Regidor de PxC

Ajuntament del Vendrell

El quadripartit ja va intentar acabar amb el tradicional castell de focs de Sant Joan a Coma-ruga fa un any i mig, només arribar al poder el juny de 2011, per 4 mil miserables euros. Davant les protestes de PxC i dels comerciants, veïns i estiuejants dels barris marítims, l'equip de govern va fer marxa enrere i l'estiu passat -2012- es va recuperar la tradició, això sí, a costa de les butxaques dels comerciants de les platges. Quina poca vergonya! Fiasco del govern.

Ara, per 8 mil altres miserables euros, volen acabar amb una altra tradició força arrelada al Vendrell que comptava amb una nombrosa participació de la comarca i que bellugava un multitudinari públic en bona part infantil. Així, a poc a poc es va perdent el nostre lideratge comarcal, com en el cas del Carnaval en favor de Calafell. Mentrestant s'estan gastant ingents quantitats de diners en temes que no interessen a ningú, ara ens volen privar d'una altra festa popular al Vendrell. "La sensació és que el quadripartit s'ha proposat acabar amb la nostra cultura popular i amb tot allò que referma la nostra identitat com a vendrellencs i catalans que som", ha declarat August Armengol, regidor identitari i portaveu de PxC a l'Ajuntament.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 31/01/2013; 05:40-06:02 PxC denuncia que el quadripartit s’ha proposat acabar amb la cultura popular

EL VENDRELL.- Des del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) s’ha criticat que  l’Ajuntament del Vendrell hagi decidit suspendre la festa dels Tres Tombs.

WWW.EL3DEVUIT.CAT, 29/01/2013 L'Ajuntament del Vendrell suspèn la festa dels Tres Tombs

EL VENDRELL.- L’Ajuntament del Vendrell, a través de la Regidoria de Festes, ha anunciat que suspèn, de manera indefinida, la celebració de la tradicional festa dels Tres Tombs a la vila. El criteri adoptat per la regidora de Festes respon a la voluntat de prioritzar els recursos econòmics per mantenir el màxim possible la qualitat de les celebracions i festes que es continuïn realitzant. Cal tenir en compte que la festa dels Tres Tombs, perquè sigui lluïda i participativa i segons que destaca el consistori vendrellenc en un comunicat de premsa, requereix d’una inversió econòmica important. A tall d’exemple, l’any 2010 la despesa d’aquesta celebració superava els 8.000 euros.

En aquest sentit i en les actuals condicions d’estalvi pressupostari que viu l’Ajuntament del Vendrell, des de la Regidoria de Festes s’ha decidit apostar per menys quantitat i més qualitat a l’hora d’organitzar els diferents actes festius de la vila.

Crítica de PxC

Des de Plataforma per Catalunya (PxC), a l'oposició de l'Ajuntament del Vendrell, s'ha criticat el govern quatripartit per la supressió dels Tres Tombs, decissió que titlla de "barrabassada". Segons PxC, és de lamentar que se suprimeixi una festa que costava "vuit mil miserables euros" i que constituïa una celebració multitudinària, principalment amb la participació de públic infantil, diu PxC.

EL 3 DE VUIT, 01/02/2013; PÀG.30 Calafell celebra els Tres Tombs i el Vendrell els elimina per la crisi

EL VENDRELL – La suspensió és “indefinida”

EL VENDRELL/CALAFELL.- Diumenge passat va tenir lloc amb molt bona acceptació la 64a edició de la tradicional festa dels Tres Tombs de Calafell, organitzada pel Cor Orfeó Calafellenc amb el suport de la regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Calafell. En canvi, aquest dimarts l’Ajuntament del Vendrell ha anunciat que suspèn “de manera indefinida” i per motius pressupostaris en plena crisi econòmica la mateixa festa dels animals que s’havia de celebrar aquest mes de febrer.

El Vendrell

I un cop celebrats els Tres Tombs de Calafell, amb una llarga tradició, l’Ajuntament del Vendrell, a través de la Regidoria de Festes, va anunciar dimarts que suspèn “de manera indefinida”, la celebració de la mateixa festa a la capital del Baix Penedès. El criteri adoptat per la pròpia regidoria de Festes del Vendrell, encapçalada per Eva Moreno, respon “a la voluntat de prioritzar els recursos econòmics per mantenir el màxim possible la qualitat de les celebracions i festes que es continuïn realitzant”, diu en el comunicat de premsa on s’anuncia la suspensió de la festa. Cal tenir en compte que la festa dels Tres Tombs, perquè sigui lluïda i participativa i segons destaca el consistori vendrellenc en la mateixa nota, requereix d’una inversió econòmica important. A tall d’exemple, l’any 2010 la despesa d’aquesta celebració superava els 8.000 euros. En aquest sentit i “en les actuals condicions d’estalvi pressupostari que viu l’Ajuntament del Vendrell”, s’afirma al mateix comunicat, “des de la regidoria de Festes s’ha decidit apostar per menys quantitat i més qualitat a l’hora d’organitzar els diferents actes festius de la vila”.

Des de l’oposició municipal, el grup Plataforma per Catalunya (PxC) ha criticat la decisió del govern vendrellenc, a qui acusa de suprimir una festa tradicional i molt concorreguda, especialment per públic infantil, per “vuit mil miserables euros”. A la secció d’Opinió d’aquesta edició publiquem la carta de queixa que ha fet el portaveu de PxC al Vendrell, August Armengol.