El VENDRELL, 03/05/2013; Les regidores de PxC presenten les dues propostes per al proper Ple de l'Ajuntament

02/05/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PxC presenta per al Ple una proposta per eradicar les bandes llatines després de violents enfrontaments, i una altra perquè els bancs morosos paguin el rebut de les comunitats dels pisos desnonats.

El Vendrell | Redacció.- En roda de premsa al Centre Cívic l'Estació, les regidores de Plataforma per Catalunya (PxC) van presentar públicament les dues propostes de resolució que el grup municipal de PxC sotmetrà a votació en el proper Ple de l'Ajuntament del dia 18 d’abril a la tarda.

En primer lloc, Anabel Nieto ha exposat la proposta "per activar un protocol d'actuació per eradicar les bandes llatines del nostre municipi". No en va, la matinada del passat diumenge 24 de març es van produir al Vendrell els darrers esdeveniments relacionats amb una banda llatina, que van derivar amb la detenció de 6 joves per agredir dos vigilants de seguretat a l’estació de trens. Tres dels quals eren menors d’edat, altres tres amb domicili confirmat al Vendrell, tres dels quals amb nacionalitat colombiana i altres dos dominicans. Els sis joves van ser detinguts pels Mossos d’Esquadra com a presumptes autors d’un delicte d’atemptat contra els agents de l’autoritat i falta de lesions. Un dels vigilants estava semiinconscient sobre un banc i l’altre presentava diverses ferides, tots dos van haver de ser traslladats a l’Hospital. Després de diversos alderulls fa temps a la zona escolar i d'una batalla campal més recent que es va poder evitar a l'entorn de l'IES Mediaterrània gràcies a les alertes de PxC, la jove regidora comenta que "a una pregunta formulada fa temps al Ple pel nostre grup municipal a propòsit de baralles entre menors a la sortida de les escoles de la zona escolar i sobre la relació amb les bandes llatines se’ns va contestar que 'no es tenia constància de l’existència d’aquestes bandes'. Doncs bé, ara ja en tenen constància”.

En segon lloc, Araceli Bundó, ha presentat l'altra proposta "per a què l'Ajuntament insti les entitats financeres moroses a pagar les quotes de les comunitats de propietaris". Ja que es dóna la injusta paradoxa que les mateixes entitats que han embargat o desnonat dels seus habitatges i locals a les famílies per contreure amb elles deutes per no haver pogut fer front al pagament de la hipoteca amb aquestes entitats, són ara al seu torn elles mateixes deutores en les seves obligacions de pagament de les quotes veïnals. No són de justícia social aquest tipus d'actuacions. No és moralment lícit que qui executa un desnonament per impagament de deute, i més si es tracta d'una entitat financera, sigui al seu torn morosa i incompleixi amb les seves obligacions. Amb aquesta actitud deslleial i irresponsable, comenta la regidora identitària que "amb aquest incompliment de les seves obligacions econòmiques amb les comunitats de propietaris per part de moltes entitats s'estan generant ingents problemes econòmics per als veïns de les comunitats afectades, arribant-se a l'extrem de veure en alguns casos augmentades les seves quotes comunitàries per afrontar l'impagament de la resta d'habitatges i locals, ara propietat dels bancs. Per això volem que l'Ajuntament intervingui".

Com era d’esperar per part d’aquest il·lògic govern quadripartit PSC-CiU-PP-ERC, cap de les dues propostes va ser aprobada donada la seva irresponsabilitat. Pensen més en les seves poltrones que no pas en el bé dels veïns.