El Vendrell, 01/07/2013; Martí Carnicer i el quadripartit mantenen el Vendrell paralitzat

02/07/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El Vendrell seguirà paralitzat i sense inversions malgrat la major alça d'impostos i taxes que mai es recorda a l'Ajuntament, així com a l'endeutament rècord que han assolit en aquests dos anys.

El Vendrell | Redacció.- El grup municipal del Plataforma per Catalunya (PxC) ha defensat al ple extraordinari les seves al·legacions al pressupost de l’Ajuntament de 2013.

La regidora Araceli Bundó ha defensat que no és cert que les al·legacions incompleixin la legalitat donat que respecten l’equilibri entre ingressos i despeses, a més de respectar també les imposicions del pla d’ajust al que està sotmès el consistori pels ajuts rebuts del Govern central a causa del sobreendeutament a què han sotmès l'Ajuntament els diversos governs municipals del PSC i CiU, cosa que es va rematar l'any passat amb un nou crèdit de 23,6 milions d'euros i que ens ha portat a un ràtio rècord d'endeutament de gairebé el 200% i 86 milions de deute. La postura i la interpretació sectària de la legalitat del govern quadripartit, i sobretot de l’alcalde Martí Carnicer només obeeixen a la seva obsessió d’anul·lar totes les aportacions que fa la PxC, per més positives que siguin pel Vendrell.

“Fins i tot hem proposat negociar la partida d’inversions per poder acabar la planta baixa de l'Esplai d’Avis del Tancat, i ni tan sols han volgut escoltar, i ni molt menys acceptar, un canvi mínim en una cosa tan senzilla i tan necessària, que a més aportaria no tan sols benestar als nostres avis, com ells mateixos demanen, sinó alguns llocs de treball per als vendrellencs. Però francament a aquestes alçades ja no ens sorprèn que un govern quadripartit encapçalat pel PSC tingui tan poca sensibilitat social” ha reblat la regidora identitària.

En rebutjar totes i cadascuna de les al·legacions de PxC en matèria d'inversions, "el Vendrell seguirà paralitzat a pesar d'haver assistit durant aquesta primera meitat de mandat a la major alça d'impostos i taxes que mai es recorda a l'Ajuntament, així com a l'endeutament rècord que han assolit en aquests dos anys. I tot plegat, per què?" es pregunta Araceli Bundó.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

EL 3 DE VUIT, 28/06/2013; PÀG.9 El ple del Vendrell aprova definitivament el pressupost del 2013

Ple municipal

AL·LEGACIONS - El govern local rebutja totes les peticions de PxC

RICARD VINYALS / EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament del Vendrell va aprovar definitivament aquest dimecres, en una sessió extraordinària d’un sol punt, el pressupost municipal per a aquest exercici 2013. Com ja havíem informat amb motiu de l’aprovació inicial, els comptes del consistori vendrellenc per a aquest any pugen a 49,4 milions d’euros, estan marcats per l’austeritat en la despesa i preveuen eixugar el deute públic en uns 6 milions d’euros, per deixar-lo en els 80,1 milions d’euros.

Abans de l’aprovació definitiva, el govern quadripartit va rebutjar les al·legacions presentades per Plataforma per Catalunya (PxC), l’únic grup a l’oposició. Aquestes al·legacions pretenien reduir la despesa en la gestió de residus, partida que s’ha incrementat en 1,6 milions d’euros, i PxC demanava que aquests diners es destinessin a cobrir els salaris per l’ERO en l’empresa de neteja; i que també s’enllestís amb un milió d’euros del capítol d’inversions la planta baixa de l’equipament de l’esplai d’avis del Tancat, aturat per la crisi.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 27/06/2013 PxC critica que el pressupost 2013 no busqui més opcions pels recursos propis

EL VENDRELL.- El partit a l’oposició, Plataforma per Catalunya (PxC), ha vist denegades les seves al·legacions que havien presentat al pressupost 2013. Segons aquesta formació, és urgent acabar amb l’ERE de  l’empresa de neteja viària, així com dotar de recursos propis l’alimentació infantil dels infants amb pocs recursos. Tal i com afirma la regidora de PxC, Araceli Bundó, és molt lloable la iniciativa de Serveis Socials en què impliquen empreses privades, però creu que l’Ajuntament també hi hauria d’invertir recursos propis. Araceli Bundó ha defensat que no és cert que les al·legacions incompleixin la legalitat donat que respecten l’equilibri entre ingressos i despeses, a més de respectar també les imposicions del pla d’ajust.

Per reactivar l’economia local, Plataforma per Catalunya proposa enllestir l’esplai d’avis del Tancat del Galan, si més no la primera planta. De moment aquest esplai només té l’estructura feta i estan aturades les obres. Segons Bundó, la postura del govern obeeix l’obsessió d’anul·lar totes les aportacions que fa la PxC.

WWW.EIXDIARI.CAT, 29/06/2013, 06:12 El Vendrell aprova definitivament el pressupost marcat per l'austeritat

EL VENDRELL.- En un Ple extraordinari celebrat aquest matí a l'Ajuntament del Vendrell, l'equip de govern (PSC, CiU, PP i ERC) ha aprovat definitivament el Pressupost de l'exercici 2013 i ha desestimat les al·legacions presentades pel grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC).

El pressupost consolidat del 2013 puja a 49,40 milions d'euros i s'hi continuen materialitzant les principals línies fixades des de principis de legislatura en matèria d'hisenda municipal: la reducció de la despesa corrent, que ha disminuït un 10% des del 2011, i la reducció del deute. Pel que fa a l'estalvi net del pressupost del 2013 se situa en 6,89 milions d'euros, que es destinaran a reduir deute i a finançar inversions. El del 2013 és un pressupost més auster que el de l'any 2012 i això es veu reflectit en la reducció de la despesa de tots els departaments de l'Ajuntament, excepte en el de Serveis Socials, que augmenta per ajudar els ciutadans amb més dificultats econòmiques.