Coma-ruga/El Vendrell, 10/07/2013; Un romanès de l’assentament il·legal de Coma-ruga abusa sexualment d’una menor

10/07/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PxC denuncia greus problemes de convivència, una menor és víctima d'abusos per part d'un romanès de l'assentament il·legal de Coma-ruga, i el regidor de Policia diu “que tenen tots els drets”.

Coma-ruga/El Vendrell | Redacció.- En roda de premsa al Parc Tabaris de Coma-ruga, el regidor i portaveu de Plataforma per Catalunya (PxC), August Armengol, ha denunciat allò que molta gent ja fa temps que es temia a Coma-ruga i que ha sigut malauradament el tema que ha estat en boca dels veïns dels barris marítims des d’aleshores ençà.

El 17 de juny als voltants de les set de la tarda, una nena de 13 anys  va ser atacada al Parc Tabaris per un immigrant romanès i sotmesa presumptament a tocaments i abusos sexuals. A continuació en va perseguir d'altres pel parc, però sense èxit. Ja que diversos veïns el van reduir i el van retenir fins l'arribada dels Mossos d'Esquadra que van procedir a la seva detenció, però va haver de ser traslladat en ambulància a causa de la pallissa que va rebre mentre era reduït.

Aquest immigrant procedeix de l'assentament il·legal de romanesos que se situa entre La Creude Coma-ruga i la partida de Les Clotes, més amunt de l'estació de trens i fins gairebé l'N-340. Allí viuen un nombre indeterminat de romanesos en nombroses barraques que s'estenen per aquest territori camuflades i poc visibles entre arbres i matolls. Viuen sense aigua ni llum en les pitjors condicions higièniques i sanitàries. Una trentena d'ells es desplacen cada matí a Tarragona per practicar la mendicitat (i la delinqüència?) en el tren de les 08:18, sense pagar bitllet, i col·lapsant els lavabos del tren que fan servir cada matí per a la seva higiene personal davant la perplexitat dels viatgers. També es distribueixen per altres poblacions com Torredembarra, Sitges o Vilanova per a les seves "activitats". De l'assentament es veuen entrar i sortir vehicles completament destartalats cada dia, com si fossin sortits d'un desguàs, algun d'ells amb el parabrises trencat. No sabem de què viuen, però sospitem que el seu modus vivendi és la mendicitat i la delinqüència.

Fa uns quants anys des de PxC ja vam denunciar que una dotzena de romanesos malvivien en una barraca entre la partida del Matar i el Puig i es "banyaven" al torrent del Lluc. Ara són aquests mateixos que es van traslladar llavors a Coma-ruga i han fet la "família" molt més gran.

Els veïns de Coma-ruga viuen en un ambient de psicosi i especialment als barris dela RENFEi deLa Creuja no deixen sortir la canalla al vespre. Des de l'inici de la campanya turística també hem rebut queixes de comerciants i restauradors perquè els romanesos molesten els clients de les terrasses o a la sortida dels comerços amb la seva mendicitat.

Des de PxC demanem a l'equip de govern quadripartit 1) més vigilància i més presència policial a les platges, i 2) el desallotjament immediat d'aquest assentament il·legal per evitar mals majors. Afegir que l'endemà de l'agressió cap a la una de la matinada hi va haver un conat d'incendi a l'assentament i van haver d'acudir els bombers. Accident o revenja? Inici d'una guerra ètnica a Coma-ruga? Encara som a temps d'evitar-ho.

August Armengol troba completament ridícula la resposta del regidor de Policia Municipal, Joan Josep Nin, quan va dir que "no se'ls pot desallotjar perquè són ciutadans amb tots els drets". No entenem ben bé de quins drets parlava perquè l'ordenança del Civisme i la Convivència és clara en aquest sentit, ja que en l'article 54 "prohibeix acampar, sense autorització expressa, en tot el terme municipal, ja sigui amb (...) tendes de campanya (...) o altres variants". També es va escudar en què "no són delinqüents, només són pidolaires", és clar que Nin havia oblidat que una setmana abans d'aquestes declaracions els Mossos d'Esquadra van detenir un habitant de l'assentament per presumptes abusos sexuals a una menor, i tampoc devia tenir present, una vegada més, l'ordenança al·ludida, que en el seu article 19 recull "l'obligació de vetllar per evitar l'exercici i la propagació de la mendicitat en les vies i espais públics".

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.DIALOGOLIBRE.COM, 25/06/2013; 21:04 Comarruga no quiere ser Rumanía

Un asentamiento ilegal de rumanos en la población tarraconense está causando tensión entre los vecinos

COMARRUGA/EL VENDRELL.- El grupo municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) en Comarruga (Tarragona) ha denunciado los problemas que se están produciendo a causa de un asentamiento ilegal de inmigrantes rumanos en el término de la población.

El portavoz de PxC, August Armengol, ha explicado este miércoles en rueda de prensa que el pasado miércoles 19 de junio una niña de 13 años fue atacada sexualmente por un inmigrante rumano, que fue reducido por diversos vecinos hasta la llegada de los Mossos d'Esquadra, que tuvieron que trasladarle a un hospital ya que había recibido una paliza por parte del grupo.

El inmigrante, según Plataforma, procede de un asentamiento ilegal de rumanos situado en una zona boscosa alejada de la población, camuflado entre árboles y matorrales. "Viven sin agua ni luz en las peores condiciones higiénicas y sanitarias" ha explicado Armengol, que ha revelado que una treintena de ellos se desplaza cada mañana a Tarragona para practicar la mendicidad, en tren, sin pagar el billete, y colapsando los lavabos que utilizan para su higiene personal "ante la perplejidad de los viajeros".

PxC afirma que "no sabemos de qué viven, pero sospechamos que su modus vivendi es la medicidad y la delincuencia". Además, desde el inicio de la campaña turística se han recibido quejas de comerciantes y restauradores porque los rumanos molestan a los clientes de las terrazas o a la salida de las tiendas mendigando.

Desde Plataforma per Catalunya ha pedido al Gobierno municipal más vigilancia y más presencia policial en la playas, y el desalojo inmediato de este asentamiento ilegal "para evitar males mayores. Todavía estamos a tiempo de evitarlo", ante el aumento de la tensión entre los vecinos.

Desde el Ayuntamiento se ha desligado cualquier relación entre la agresión a la menor y el asentamiento de rumanos, y aseguran que éste "está controlado" y que sus habitantes "no delinquen" y que sólo "mendigan".

WWW.RTVELVENDRELL, 28/06/2013 PxC proposa el desmantellament d'un assentament de barraques a Coma-ruga

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) demana a l’Ajuntament del Vendrell que desmantelli l’assentament de romanesos de Coma-ruga. Es refereixen al conjunt de barraques situat darrera el barri ferroviari de l’Estació de Sant Vicenç de Calders on viu en condicions molt precàries un grup de ciutadans comunitaris. De la seva banda, el consistori respon que l’assentament està controlat. El regidor de policia explica que els seus habitants no delinqueixen, sinó que només demanen caritat.

WWW.DELCAMP.CAT, 26/06/2013; 11:35 Detingut un home a Coma-ruga per tocaments a una menor

P×C denuncia que l'agressor procedeix d'un assentament «il·legal» a la partida de les Clotes

COMA-RUGA/EL VENDRELL.- El passat dimecres 19 de juny, pels volts de les set de la tarda, un home de nacionalitat romanesa hauria atacat i fet tocaments a una noia de 13 anys al parc de Tabaris, situat al barri marítim de Coma-ruga, al Vendrell. La família va presenciar els fets i van reduir l’agressor fins que els Mossos d’Esquadra van arribar al lloc dels fets i el van detenir. Tot indica que el presumpte agressor viu en un assentament a la partida de les Clotes, a prop de l’estació de tren de Sant Vicenç de Calders.

Segons ha informat l’Ajuntament del Vendrell, tant el consistori com el regidor de Policia Municipal, Joan Josep Nin, tenen constància d’aquest assentament de barraques al barri de Coma-ruga, però no creuen que siguin delinqüents, «no fan res dolent», simplement pidolen pels carrers. Aquesta versió de l’Ajuntament contrasta amb la del regidor i portaveu de Plataforma per Catalunya (PxC), August Armengol, el qual denuncia que «molta gent a Coma-ruga es temia» que pogués passar un fet així, per tal com el presumpte agressor «procedeix d’un assentament il·legal, on hi ha nombroses barraques camuflades entre arbres i matolls». Armengol explica que a l’assentament «viuen sense aigua ni llum i en les pitjors condicions higièniques i sanitàries» i denuncia que un grup «es desplaça amb tren cada matí a Tarragona per practicar la mendicitat, sense pagar bitllet i col·lapsant els lavabos, que fan servir per a la seva higiene personal davant la perplexitat dels viatgers». Contràriament a allò que expliquen des de l’Ajuntament, el portaveu de P×C puntualitza que «no sabem de què viuen, però sospitem que el seu modus vivendi és la mendicitat i la delinqüència».

Fa uns quants anys, Plataforma per Catalunya va denunciar que una dotzena de romanesos malvivien en una barraca entre la partida del Matar i el Puig i que es banyaven al torrent del Lluc. Segons Armengol, ara aquests mateixos s’han traslladat a Coma-ruga i han augmentat en nombre. Per tot això, P×C, el sol partit a l’oposició de l’Ajuntament del Vendrell, demana a l’equip de govern quatripartit (PSC, CiU, PP i ERC) que hi hagi més vigilància i presència policial a les platges i que es desallotgi immediatament aquest assentament.

EL 3 DE VUIT, 28/06/2013; PÀG.7 Detectada una barraca habitada a Coma-ruga

INCIDENT DE CONVIVÈNCIA CIUTADANA – Un home va ser detingut al barri per tocaments

RICARD VINYALS / EL VENDRELL.- Un nombre indeterminat de ciutadans romanesos malviuen en una barraca sense aigua corrent ni llum elèctrica entre la Creu de Coma-ruga i la partida de les Clotes, al municipi del Vendrell. Recentment s’hi va declarar un incendi arran de la caiguda d’una espelma a l’interior de la precària estructura, per la qual cosa els mateixos llogaters haurien avisat els bombers. Segons el regidor de Governació, Joan Josep Nin, properament l’Ajuntament del Vendrell actuarà per deixar l’espai net. El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC)  ha dit que faria anys que la barraca és ocupada sense que s’hi hagi fet res per evitar la situació.

Incident de tipologia sexual

D’altra banda, Nin ha confirmat la detenció d’un home per tocar el cul a una menor d’edat a la zona del Parc Tabaris, al mateix barri marítim vendrellenc. Segons el mateix regidor, l’home va cometre aquest assetjament de tipologia sexual a una nena d’uns 13 anys que era a la zona amb amigues. Adults que eren a l’indret van poder retenir l’agressor, que va acabar sent detingut pels Mossos d’Esquadra. PxC diu que l’incident el va protagonitzar un immigrant que viu a la barraca i que l’incendi esmentat seria una revenja pel cas.

WWW.E-NOTICIES.CAT, 25/06/2013; 18:10 Alta tensió a Coma-ruga entre veïns i gitanos romanesos

Després d'uns presumptes abusos sexuals a una nena

Els veïns denuncien problemes de convivència en una zona pròxima a unes barraques

COMA-RUGA/EL VENDRELL.- Un assentament il·legal de romanesos en una zona de Coma-ruga (el Vendrell) està comportant seriosos problemes de convivència entre els seus habitants i els veïns del voltant.

Segons han denunciat diversos d’aquests veïns, a l’assentament hi viuen desenes de romanesos en condicions molt precàries, sense aigua ni llum, que ja han causat diverses baralles.

L’assentament, format per barraques, es troba darrera el Barri Ferroviari de l’estació de Sant Vicenç de Calders. Els veïns d’aquest barri es queixen que a partir de certes hores no es por passar pels camins propers a les barraques, ja que més d’un cop han patit robatoris o amenaces.

Alguns comerços i restaurants de la platja també estan molestos perquè els habitants de l’assentament practiquen la mendicitat durant el dia i molesten els seus clients.

La situació ha estat a punt de ser crítica els últims dies, quan un dels romanesos va atacar sexualment a una nena de 13 anys que es trobava jugant en un parc.

Ràpidament, els familiars de la nena van aparèixer i van donar una pallissa a l’agressor, que va haver de ser retirat en ambulància. Un dels que va ser-hi present ha afirmat a aquest mitjà que l’agressor “era una persona d’uns 27 o 30 anys” i que forma part d’aquest assentament.

El dia després d’aquests fets, durant la nit, es va declarar un incendi a prop de les barraques que va precisar la presència dels Bombers i dels Mossos d’Esquadra. Els veïns pensen que va poder ser una represàlia.

Des de la secció local de Plataforma per Catalunya (PxC), August Armengol ha demanat que es desmantelli aquest assentament i s’intensifiqui la vigilància a la zona de Coma-ruga per evitar que els enfrontaments vagin a més.

Des de l'ajuntament del Vendrell es deslliga qualsevol relació entre els dos fets, i apunten que l'assentament “està controlat” i els seus habitants “no delinqueixen”, sinó que només “mendiquen”.

WWW.E-NOTICIES.ES, 25/06/2013; 18:10 Tensión en Coma-ruga entre vecinos y gitanos rumanos

Tras unos presuntos abusos sexuales a una niña

Los vecinos denuncian problemas de convivencia en una zona próxima a unas barracas

COMA-RUGA/EL VENDRELL.- Varios vecinos de Coma-ruga (El Vendrell) han denunciado problemas de convivencia a causa de un asentamiento ilegal de rumanos que hay en la zona.

Según varios de estos vecinos, en el asentamiento viven decenas de rumanos en condiciones muy precarias, sin agua ni luz, y que se dedican a practicar la mendicidad.

El asentamiento, formado por barracas, se encuentra detrás del Barri Ferroviari de la estación de Sant Vicenç de Calders. Los vecinos de este barrio se quejan de que a partir de ciertas horas no se puede pasar por los caminos cercanos a las barracas, ya que más de una vez han sufrido robos o amenazas.

Algunos comercios y restaurantes de la playa también están molestos porque los habitantes del asentamiento molestan a sus clientes.

La situación ha estado a punto de ser crítica en los últimos días cuando, siempre según los vecinos, uno de los rumanos abusó sexualmente de una niña de 13 años que se encontraba jugando en un parque.

Rápidamente, los familiares de la niña aparecieron y retuvieron al agresor, que fue detenido por los Mossos. Uno de los que estuvo presente ha afirmado a este medio que el agresor "era una persona de unos 27 o 30 años" y que forma parte de este asentamiento.

El día después de estos hechos, durante la noche, se declaró un incendio cerca de las barracas que precisó la presencia de los Bomberos y de los Mossos. Los vecinos piensan que pudo ser una represalia.

Desde la sección local de Plataforma per Catalunya (PxC), August Armengol ha pedido que se desmantele este asentamiento y se intensifique la vigilancia en la zona de Coma-ruga para evitar que los enfrentamientos vayan a más.

Desde el ayuntamiento del Vendrell se desliga cualquier relación entre los dos hechos, y apuntan que el asentamiento "está controlado" y sus habitantes "no delinquen", sino que sólo "mendigan".