TV El Vendrell oculta l'escàndol destapat per Plataforma per Catalunya

23/07/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PxC denuncia maltractaments infantils a l’escola Pla de Mar de Coma-ruga i TV El Vendrell ens censura

Pep Vinyes, gerent de la TV del Vendrell transformat en comissari polític, censura la notícia dels maltractaments infantils a l’escola Pla de Mar denunciats per PxC i no emet la roda de premsa

Coma-ruga/El Vendrell | Redacció.- Des de Plataforma per Catalunya (PxC) hem volgut transmetre diverses queixes de pares i mares de nens escolaritzats al CEIP Pla de Mar de Coma-ruga, reportant maltractaments psicològics i el que és pitjor, físics, als menors per part d'algun membre del personal pertanyent al claustre de professors d’aquest centre.

Tant aquesta roda de premsa com la informació que se’n va derivar van ser censurades i no van rebre cap menció a Les Notícies de la ràdio ni de la televisió del Vendrell per expressa decisió del senyor Pep Vinyes Solé, gerent de la SLM El Vendrell Comunicació, que d’aquesta manera va amagar aquests greus fets al conjunt dels ciutadans del Vendrell i a les famílies afectades de Coma-ruga, vulnerant el dret de llibertat d’expressió de PxC i del lliure exercici de l’oposició municipal. El senyor Vinyes ha actuat més com un comissari polític que no pas com un gerent, recordant-nos el dirigisme social i cultural més propi d’altres èpoques que preferim no recordar. Pep Vinyes ha vulnerat el dret fonamental de lliure expressió de PxC i el dret fonamental d’informació dels ciutadans. I no és això el que es mereix una empresa municipal amb un pressupost de 681 mil euros, dels quals l’Ajuntament n’aporta 645 mil, és a dir, el 95% és subvenció municipal. I per això des de PxC demanem el seu “cessament fulminant”.

Al Ple del Consell Escolar Municipal de dijous passat dia 27 de juny, les regidores de PxC, Araceli Bundó i Anabel Nieto, van exposar les queixes referides pels pares d’aquests menors al regidor d’Educació, el qual va admetre estar en coneixement dels fets però va respondre de manera dispersa i es va rentar les mans al·legant que les competències en aquesta matèria són de la Generalitat, i en aquest cas, de la direcció del centre i no pas de l’Ajuntament. Per part de la direcció del centre, també van admetre estar assabentats i la resposta va ser que ja feia mesos que havien emprès les accions necessàries per tal de solucionar el problema.

Però aquestes explicacions no s’ajusten a la documentació i els fets que han fet arribar a PxC els pares. De fet el membre del claustre responsable dels maltractaments encara està en actiu i ha estat reincident durant tot el curs lectiu. Fins i tot hi ha casos de menors que han hagut de ser derivats al servei de psicologia infantil de l’Institut Pere Mata per les seqüeles patides.

Des de PxC demanem accions més determinants per part de la direcció del centre per tal de tallar de soca-rel aquest problema i, a més, la intervenció directa del regidor d’Educació, el senyor Martínez. Tot i que entenem que les competències són del Departament d’Ensenyament de la Generalitat, creiem que la regidoria d’Educació de l'Ajuntament hauria d’actuar com mitjancera en casos com aquest per tal de solucionar uns maltractaments recurrents. “Si no defensem l’educació dels més petits des de tots els àmbits, quins valors els ensenyem i quin exemple els donem? Com poden els pares portar tranquils als seus fills a l’escola si temen que els maltractin altre cop? Això s’ha d’acabar d’una vegada i ha de quedar resolt pel bé dels nens i nenes de Coma-ruga, sí o sí, de cara al proper curs escolar” ha afirmat la regidora Araceli Bundó.