El Vendrell, 18/08/2013; PxC denuncia un greu incident interètnic al centre vila

18/08/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Mentre les autoritats ho intenten silenciar, PxC denuncia un greu incident interètnic entre magrebins i colombians que acaba a ganivetades al centre vila.

El Vendrell | Redacció.- L’altre dissabte dia 3, al voltant de les 4 de la tarda, es va produir un violent enfrontament interètnic al carrer de les Hortes pràcticament a tocar del carrer Sant Magí. Des de Plataforma per Catalunya (PxC), vam poder conèixer aquests fets i fer-los públics gràcies al relat que ens van facilitar testimonis que passaven per allí i veïns que ho van poder veure

Tres immigrants magrebins i dos de colombians, venien discutint i gesticulant violentament des de la perruqueria Hakim, regentada per magrebins i situada al paral·lel carrer dels Rabassaires. En arribar al carrer de les Hortes gairebé a tocar del carrer Sant Magí, un dels colombians va treure una arma blanca i li va clavar quatre ganivetades a un dels magrebins, tres al pit i una al costat esquerre a prop del cor. El magrebí va caure al terra sagnant abundantment mentre els altres van fugir. Els veïns que des de casa van poder veure-ho, van alertar immediatament, i els Mossos d'Esquadra van ser els primers en arribar i van tenir temps d'atrapar l'altre colombià, el qui no va intervenir en les ganivetades, i el van interrogar allí mateix sobre els fets i l'autoria dels mateixos. Encabat va arribar una ambulància que es va endur el magrebí malferit i també la policia local.

L’autor dels fets va ser detingut al seu domicili al cap d'una hora i el magrebí ferit va ser estabilitzat a l’Hospital del Vendrell abans de ser traslladat a l’Hospital de Santa Tecla de Tarragona on va ser intervingut quirúrgicament gràcies a la qual cosa va salvar la vida. A hores d’ara els Mossos neguen conèixer el motiu de la baralla.

Des de PxC volem denunciar arran d'aquest incident que la gent del Vendrell viu cada vegada amb més por quan passen coses com aquesta o la inseguretat ciutadana creixent que es percep al carrer. Quan nosaltres hem preguntat al Ple de l'Ajuntament si hi ha bandes al Vendrell, sempre se'ns contesta que no, però els fets succeïts els darrers mesos no deixen gaire lloc als dubtes en aquest sentit i ens acabaran donant la raó. A més, fets com aquest ens donen la raó també en què els immigrants no han vingut aquí ni per adaptar-se ni per integrar-se, i que qualsevol despesa per a la integració o per a la cohesió, és completament absurda i inútil i només serveix per omplir la boca dels dirigents del quadripartit governant, que per a l'única cosa que serveixen és per silenciar greus incidents interètnics com aquest. I a partir d'ara, qui ens pot assegurar s'hi es desfermerà o no una "guerra" entre clans per venjances, revenges o ajustos de comptes?

PxC

El Vendrell, 18 d'agost de 2013