Coma-ruga/El Vendrell, 18/09/2013; PxC denuncia robatoris massius de bicicletes a Coma-ruga

18/09/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Davant la interpel·lació al govern per part de PxC en el Ple sobre els robatoris massius de bicicletes a Coma-ruga, el regidor de Policia (PSC) ni tan sols es digna contestar.

Coma-ruga/El Vendrell | Redacció.- El dissabte dia 7 a la nit es va produir un robatori massiu de bicicletes a Coma-ruga. Veïns d'aquest barri marítim han acudit al regidor August Armengol davant la impotència d'haver patit un robatori que afecta no solament materialment els estiuejants de les nostres platges sinó que, a més, representa un cop emotiu important per a aquestes famílies i els seus infants que a partir d'ara patiran la sensació de no estar segurs ni tan sols a dins de casa.

Només al carrer del Monestir de Montserrat s'han sostret 12 bicicletes, 6 de les quals d'una sola casa, i 2 d'una altra. Es dóna que els jardins de totes les cases unifamiliars d'aquest carrer víctimes del robatori, tenien les portes dels seus jardins tancades amb clau la nit dels fets. Alguns veïns s'han decidit a formalitzar denúncia davant els Mossos d'Esquadra aquell mateix diumenge, però altres han declinat de presentar-la per la desconfiança que els genera aquesta situació d'inseguretat en què vivim i la ràbia de saber que mai més recuperaran les seves bicicletes ni les dels seus fills, algun d'aquests veïns comenta que és el tercer cop que els roben bicicletes aquí. No obstant això, els mossos n'han pogut recuperar una avui mateix en veure un jove magribí circulant amb una bicicleta més pròpia de mestressa de casa que no pas d'un noi jove, amb cistella i cadira-bebé, i en aturar-lo ha abandonat allí mateix la bicicleta i ha pogut fugir corrent i escapolir-se de les forces de seguretat. Aquesta bicicleta ja ha estat reintegrada a la família propietària, que ha tingut una "agradable" sorpresa en veure-la a les dependències dels mossos en el moment d'anar a interposar la denúncia.

Durant tot l’estiu els robatoris de bicicletes als barris marítims han estat una constant. Destaca el cas del carrer Enllaç, on van entrar a un aparcament comunitari i van forçar diversos trasters per endur-se les bicicletes, relata amargament un veí afectat.

Des del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), ja havíem denunciat a principis d'estiu l'allau de robatoris i intents de robatoris de cotxes a Coma-ruga pels voltants de Sant Joan, havent quedat sorpresos en aquell moment de la resposta del regidor de Policia, Joan Josep Nin (PSC), dient "és normal que es robin vehicles, sempre se n'han robat". August Armengol espera "que aquesta vegada el govern quadripartit municipal no sigui tan derrotista tot acceptant-ho com una fatalitat ineluctable, sinó que posi tots els mitjans al seu abast per donar més protecció i seguretat als vilatans i als nostres visitants de segona residència així com als seus béns i que recuperi tot el material sostret per retornar-lo als seus propietaris".

Però malauradament no serà així, el regidor de Policia ni tan sols es va dignar respondre aquesta pregunta en el Ple de l’Ajuntament celebrat aquest dimarts dia 17.

PxC

Coma-ruga/El Vendrell, 18 de setembre de 2013

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

EL 3 DE VUIT, 13/09/2013; PÀG.16 PxC denuncia un “robatori massiu” de bicicletes a Coma-ruga

En van desaparèixer una dotzena d’un mateix carrer

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) a l’Ajuntament del Vendrell ha denunciat públicament que dissabte a la nit es va produir un robatori massiu de bicicletes al barri marítim de Coma-ruga.

Segons un comunicat de PxC, veïns d’aquest barri han acudit al regidor August Armengol “davant la impotència d’haver patit un robatori que afecta no només materialment els estiuejants de les nostres platges sinó que, a més, representa un cop emotiu important per a aquestes famílies i els seus infants que ha partir d’ara patiran la sensació de no estar segurs ni tan sols a dins de casa”, es diu des de PxC.

Segons el citat grup polític, només al carrer del Monestir de Montserrat van ser sostretes 12 bicicletes, 6 de les quals d’una sola casa, i 2 d’una altra. Es produeix la circumstància, segons PxC, que els jardins de totes les cases unifamiliars d’aquest carrer víctimes del robatori tenien les portes dels seus jardins tancades amb clau la nit dels fets. Alguns veïns s’han  decidit a formalitzar denúncia davant dels Mossos, “però altres han declinat de presentar-la per la desconfiança que els genera aquesta situació d’inseguretat en què vivim i la ràbia de saber que mai més recuperaran les seves bicicletes ni les dels seus fills”,  diu PxC. Sempre segons aquest partit, en algun cas ja era la tercera vegada que els veïns patien el robatori d’una bicicleta. Els Mossos van recuperar una de les bicicletes robades tot just dilluns, però el jove que la duia es va poder escapar de l’indret. La família propietària del vehicle va tenir una “agradable” sorpresa en veure la bicicleta a les dependències dels Mossos en el moment d’anar a interposar la denúncia.

Des del grup es destaca que ja havia denunciat a principis d’estiu l’“allau de robatoris i intents de robatoris de cotxes a Coma- ruga pels voltants de Sant Joan, i que van quedar sorpresos en aquell moment de la resposta del regidor de Policia, Joan Josep Nin, que va dir que és normal que es robin vehicles, sempre se n’han robat”. Armengol espera “que aquesta vegada el govern quadripartit municipal no sigui tan derrotista tot acceptant-ho com una fatalitat ineluctable, sinó que posi tots els mitjans al seu abast per donar més protecció i seguretat als vilatans i als nostres visitants de segona residència, així com als seus béns i que recuperi tot el material sostret per retornar-lo als seus propietaris”, es diu en el citat comunicat de premsa.

WWW.RTVELVENDRELL, 13/09/2013; 06:42-07:05 PxC denuncia el robatori massiu de bicicletes a Coma-ruga

DIARI DE TARRAGONA, 10/09/2013; PÀG.16 Roban 12 bicicletas en una noche en Coma-ruga

EL VENDRELL.- Coma-ruga fue víctima el pasado sábado por la noche de un robo masivo de bicicletas. Vecinos del barrio marítimo critican la gestión del gobierno local delante de la “impotencia” de haber sufrido un robo que afecta materialmente a los veraneantes y además hace incrementar la sensación de inseguridad.

Según afirma Plataforma per Catalunya (PxC) en un comunicado, sólo en la calle Monestir de Montserrat se sustrajeron doce bicicletas, seis de las cuales de una misma vivienda; y dos de otra. También añade que los jardines de las casas unifamiliares afectadas tenían las puertas cerradas con llave la noche de los hechos. Algunos vecinos han decidido formalizar denuncia delante de los Mossos, pero, señala PxC, otros han declinado por la “desconfianza que les genera esta sensación de inseguridad y la rabia de saber que no recuperarán las bicicletas”.

Sin embargo, en su comunicado también, afirman que los Mossos pudieron recuperar una cuando vieron a un joven circulando con el vehículo.

El grupo municipal reitera que a principios de verano ya denunciaron la “avalancha” de robos e intentos de robos de coches en Coma-ruga alrededor de la celebración de la revetlla de Sant Joan.