El Vendrell/Coma-ruga, 05/10/2013; Apliquen abusives contribucions als Masos II, i més mordaça contra PxC

07/10/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Anabel Nieto compareix per denunciar les abusives contribucions especials als Masos II de Coma-ruga i per anunciar al·legacions contra l’antidemocràtica modificació del ROM.

El Vendrell/Coma-ruga | Redacció.- Després del darrer ple ordinari de l’Ajuntament, Anabel Nieto, la jove regidora del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) va comparèixer en roda de premsa per comentar un parell de punts de l’ordre del dia en què PxC hi està radicalment en contra.

En primer lloc, ha volgut reiterar que segons PxC les contribucions especials imposades per l’execució del projecte de millora dels serveis urbanístics de la urbanització Els Masos II de Coma-ruga són “abusives i excessives”. La despesa pressupostada és de 735 mil euros, els quals es pagaran mitjançant tres partides diferenciades: la promotora n’aportarà 150 mil (20,5%); el PUOSC (Pla Únic d’Obres i Serveis de Catalunya) 200 mil (27%); i el Consistori 385 mil (52,5%). D’aquest darrer tram, “el 90% són les contribucions especials imposades als veïns -346.640 euros-, mentre que l’Ajuntament només aportarà el 10% -38.515 euros-“. Els rebuts que pagaran els veïns van des d’un mínim de 600 euros fins a un màxim de 2.800. La mitja per rebut és de 1.507 euros. “Per això vam votar-hi en contra en el Ple, perquè no s’assenti el precedent que el ciutadà hagi de pagar el 90% en contribucions especials mentre l’Ajuntament només paga el 10”, va reblar Anabel Nieto.

En segon lloc i pel que fa a la proposta d’aprovació inicial de la modificació del Reglament Orgànic Municipal (ROM) per tal de fer possible la transcripció en àudio de l’acta dels plens, “ens sembla positiu com a document sonor que complementi les actes escrites del plens”, però si de l’acta escrita del ple han de desaparèixer les intervencions dels regidors, explicacions de vot, respostes, rèpliques o altres intervencions com el control al govern per part de l‘oposició en els precs i preguntes com pretén la modificació proposada pel govern quadripartit “ens sembla una regressió democràtica i per això presentarem al·legacions”, lamenta la regidora identitària, que afegeix que aquesta mesura només té la finalitat de “silenciar als regidors identitaris i més mordaça contra PxC”. En les al·legacions que presentarà PxC i que es debatran en una propera sessió plenària es demanarà que no es modifiqui l’actual acta escrita on es transcriuen íntegrament totes les intervencions dels regidors, i no pas el que proposa el quadripartit, que és transcriure únicament el text dels acords presos i el resultat de les votacions, “perquè això no reflecteix de cap manera la realitat política dels debats dels plens i és un atemptat a la llibertat d’expressió de PxC i al dret dels ciutadans d’estar informats adequadament”.