El Vendrell, 13/11/2013; PxC vota en contra d’unes ordenances fiscals abusives

13/11/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El Vendrell, 13/11/2013; PxC vota en contra d’unes ordenances fiscals abusives

Araceli Bundó titlla de voracitat recaptatòria la nova alça d’impostos acusant al quadripartit d’escanyar el contribuent. PxC també vota contra la privatització del cementiri i del Centre de Dia.

El Vendrell | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) critica la nova pujada d’impostos municipals protagonitzada pel govern quadripartit PSC-CiU-PP-ERC. Han tornat a pujar per al 2014 els impostos i taxes un 3,4% de mitjana, 11 vegades més que la inflació anual -IPC interanual del 0,3% a 30 de setembre-. Destaquen les pujades de l'IBI, que s'afegeix al 14% i al 21% dels 2 anys anteriors; o el 10% de les escombraries, que s'afegeix al 40% i al 39% dels 2 darrers anys.

La regidora Araceli Bundó va fer la comparativa de números amb altres municipis mirant la pressió fiscal per habitant, i si surt que al 2011, “abans de la pujada astronòmica i sense futur” dels últims dos anys, al Vendrell es pagava 873 euros per habitant, quan a Vilafranca són 588, a Vilanova 646 i a Tarragona 724. Al seu parer, la “voracitat recaptatòria” del quadripartit només té com a objectiu “escanyar i arruïnar el pobre contribuent”Bundó creu que l’Ajuntament hauria de congelar impostos, en comptes de pujar-los onze vegades l’IPC (l’interanual estatal es trobava al 0,3% al setembre) i sis vegades el català.

Entrant al detall, la regidora de PxC va denunciar que l’IBI rústic pujarà un 4%, l’urbà un 3% sumat al 14% de 2013 i al 21% de 2012; el clavegueram, un 4%; l’aigua, un 4%; l’aigua de rec, un 5%; “d’intolerable” qualifica l’alça de preus a la residència d’avis Anna Serra; o del 6,7% per als infants i del 10-12% dels adults de l’escola municipal de música. A tall d’exemple, la taxa de recollida d’escombraries; vam començar pagant un rebut de 60 euros i ja se’ns ha anunciat un rebut de 120 euros abans que s’acabi l’actual mandat però que les vivendes unifamiliars ja els paguen ara; un augment del 100%.

A més, PxC també va votar en contra de la privatització del cementiri i del Centre de Dia Anna Serra per a la gent gran i amb Alzheimer, “perquè no són serveis públics per a què s’enriqueixi l’empresa privada”.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

LA FURA, 18/10/2013; PÀG.11 L’Ajuntament aprova una alça d’impostos del 3% de mitjana per poder pagar el deute

El ple de l’Ajuntament va aprovar dimarts les Ordenances Fiscals de 2014, que pujaran un 3% de mitjana, quan l’IPC interanual està al 0,3%. El govern quadripartit haurà d’eixugar l’any que ve 6,4 milions de deutes.

Ple municipal de dimarts

EL VENDRELL.- El draconià pla d’ajust aprovat l’any passat per l’Ajuntament per eixugar el seu fort endeutament bancari és el gran protagonista de les Ordenances Fiscals de 2014. El pla preveu que l’any que ve el Consistori amortitzi 6,4 milions d’euros als bancs, i per fer-ho cal seguir el pla recaptatori aprovat al 2012.

L’alcalde i responsable d’Hisenda, Martí Carnicer (PSC), va assegurar que l’increment d’impostos per a 2013 serà del 3% de mitjana. I del 3,4% si s’agafen els quatre impostos més habituals, com són l’IBI (3%), la taxa de Vehicles (2%), guals (es manté) i brossa (10%).

Carnicer ho va contextualitzar per suavitzar els números. Va dir que agafant la mitjana de municipis propers com Vilafranca, Vilanova, Calafell, Sitges, Cambrils i Vila-seca, una família-tipus amb casa, cotxe, gual i que que pagui taxa d’escombraries, al 2013 paga de mitjana 798,7 euros, quan al Vendrell la mitjana és un 12% inferior: 704,04 euros; i al 2014 serà de 728 euros/casa.

Jaume Domingo (CiU), responsable del servei de la brossa, va continuar amb les contextualitzacions per fer entendre que l’increment de la taxa de la brossa és necessari: al 2011 la taxa pagava el 53% del cost del servei (el 47% restant el sufragava l’Ajuntament), al 2012 va pujar al 70% (90 euros, sobre els 116 que costa per llar) i al 2013 s’ha situat al 99% a causa de l’eliminació de serveis complementaris; al 2014 pagaran 110 euros (sobre un cost de 118) i 2015, si augmenta el reciclatge com preveu, fins i tot podria arribar-se a reduir la taxa, va dir Domingo; altrament, la taxa es podria enfilar als 120 euros, va afegir.

Araceli Bundó (PxC) va fer la comparativa de números amb altres municipis mirant la pressió fiscal per habitant, i si surt que al 2011, “abans de la pujada astronòmica i sense futur” dels últims dos anys, el Vendrell es pagava 873 euros per habitant, quan a Vilafranca són588, a Vilanova 646 i a Tarragona 724.

Al parer de l’únic partit a l’oposició, la “voracitat recaptatòria” del govern quadripartit (PSC-CiU-PP-ERC) només té com a objectiu “escanyar i arruïnar el pobre contribuent”Bundó creu que l’Ajuntament hauria de congelar impostos, en comptes de pujar-los deu vegades l’IPC (l’interanual estatal es troba al 0,3%) i sis vegades el català.

Entrant al detall, la regidora de la PxC va denunciar que l’IBI rústic pujarà un 4%, l’urbà un 3% sumat al 14% de 2013 i al 21% de 2012; el clavegueram, un 4%; l’aigua, un 4%; l’aigua de rec, un 5%; “d’intolerable” qualifica l’alça de preus a la residència d’avis Anna Serra; o del 6,7% per als infants i del 10-12% dels adults de l’escola municipal de música.

Després de reiterar que “ara toca el 3%” per complir el pla d’ajust, l’alcalde va replicar que no es poden comparar la pressió fiscal per habitant d’un municipi turístic, amb molta població fluctuant, a la de pobles amb població estable, i va denunciar que “tota la base de l’argumentació” s’ha fet sobre aquesta dada, que va qualificar de “trampa estadística”. Carnicer també va qualificar de “demagògic” dir que cal abaixar preus, i va fer esment a oblits en el discurs de Bundó, com ara que l’aigua congela el preu en el tram inferior, el que afecta a tothom. També va informar que els increments de preu al centre de dia Anna Serra eren per “equiparar els preus d’usos privats amb els públics”, que són més cars.

Finalment, Jaume Domingo va criticar el “populisme” de la PxC, a qui va acusar de no posar sobre la taula cap alternativa.

Les Ordenances es van aprovar amb els vots a favor dels quatre partits de govern i el rebuig de la PxC.

DIARI DE TARRAGONA, 16/10/2013; PÀG.18 IBI, agua y basuras suben un 3,4% en el Vendrell, por encima del IPC

IMPUESTOS – La oposición de PxC critica los incrementos que se suman a los de años anteriores

El coste anual de IBI, basuras, vehículos y vado en una vivienda tipo será en 2014 de 728 euros.

El pleno de aprobación de impuestos y tasas para el próximo año fue ayer

JOSÉ M.BASELGA/EL VENDRELL.- Los recibos que deben pagar todos los vecinos como son el impuesto de bienes inmuebles (IBI) y las basuras subirán el próximo año en el Vendrell. El total que deberá pagar en 2014 un vecino por una vivienda del tipo más habitual en el Vendrell por los conceptos de IBI, vehículos, basuras y vado permanente es de 728 euros frente a los 704 euros de este año.

El recibo que más subirá el próximo año es el de las basuras (10%), que será de 110 euros al año. El objetivo es ajustar la tasa que pagan los vecinos al coste real del servicio. En este punto las casas unifamiliares pagarán un 25% más. De hecho, para cubrir el coste el recibo podría llegar a los 120 euros hasta el próximo año 2015.

Por su parte el IBI sube una media del 3%, lo que supone un recibo de 396 euros para las viviendas más habituales. El grupo de Plataforma per Catalunya (PxC), en la oposición, criticó esta subida ya que se encadena a las del 21 y 14% que se aplicaron en años anteriores entre los incrementos que aplicó el Consistorio y la obligada por el Gobierno Central.

Agua

Otro de los incrementos que podrán ver los vecinos del Vendrell el próximo año es el del agua, que en la localidad se cobra en función de los tramos de consumo en cada vivienda. El alcalde del Vendrell, Martí Carnicer (PSC) señaló que el primer tramo de consumo, que tiene un carácter social, no sube.

La concejal de PxC Araceli Bundó considera sin embargo que el recibo del agua «se incrementa un 4% en el tramo que más utilizan los vecinos» y que es el segundo. La subida, dijo, se debe sumar al 11% que ya se aplicó el pasado año. Bundó destacó que la subida, que según el gobierno para el conjunto de los principales impuestos es del 3,4%, se hace en un momento en el que el incremento del IPC es sólo del 0,3%.

Además de los recibos para todos los vecinos, PxC también criticó los incrementos que notarán los vecinos en los recibos de la escuela municipal de música, que será de un 6% en las cuotas de los niños y del 10% en los adultos o de los usuarios de la residencia de la tercera edad Anna Serra, que se incrementará entorno al 10%.

WWW.LAFURA.CAT, 15/10/2013; 18:54 El centre de dia Anna Serra del Vendrell es privatitzarà

EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament del Vendrell ha aprovat en el ple d'aquest dimarts, amb els vots a favor del govern quadripartit (PSC-CiU-PP-ERC) i l’oposició de la Plataforma per Catalunya (PxC), la privatització de la gestió del servei municipal Centre de dia Anna Serra, que passarà a ser gestionat mitjançant concessió administrativa. El govern local va argumentar que el Departament de Benestar i Família de la Generalitat no permet la fórmula actual de subcontractar el personal d’atenció al públic, i com que l’Ajuntament no pot ampliar la seva plantilla, es veu abocat a privatitzar el servei. La PxC proposava fórmules alternatives, com agafar estudiants en pràctiques.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 16/10/2013 El ple aprova l'augment dels impostos i taxes pel 2014

EL VENDRELL.- Aprovades de forma provisional les ordenances fiscals del 2014. Mentre l’Ajuntament defensa l’augment del 3 per cent dels impostos i taxes,  i un 10 per cent en escombraries, l’oposició creu que és un abús en els moments actuals. Ara comença un període d’al·legacions, en què l’oposició, Plataforma per Catalunya (PxC), ja ha assegurat que posarà diversos punts sobre la taula i ha mostrat el seu desacord en què els ciutadans hagin de pagar més el proper any. L’equip de govern ha defensat l’augment dient que si no es fan aquest tipus de mesures, no es podrien mantenir el màxim de serveis públics ni es podria complir amb el Pla d’Ajust acordat. El ple també aprovava tirar endavant un canvi en el model de gestió del cementiri i del centre de dia Anna Serra, que passarà a mans d’una empresa privada.

EL 3 DE VUIT, 18/10/2013; PÀG.5 Les ordenances del Vendrell s’apugen per sobre de l’IPC

PLE MUNICIPAL - El 3,4% És la mitjana de l’increment, que ve fixat pel Pla d’Ajust financer del consistori

OBJECTIU - La millora dels serveis públics, sobretot la recollida d’escombraries, i amortitzar 6,4 milions d’euros del deute

Ricard Viñals/EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament del Vendrell va aprovar dimarts a la tarda, amb els vots a favor de l’equip de govern (PSC, CiU, PP i ERC) i en contra de l’oposició de Plataforma per Catalunya (PxC), les ordenances fiscals per  a l’exercici del 2014, les quals s’incrementen de mitjana un 3,4% -l’impost de vehicles ho fa en un 2% i la taxa de guals no varia, però la taxa d’escombraries puja un 10%-, una xifra que està per sobre de l’IPC, però que s’ha fixat des del govern vendrellenc perquè així ho estebleix el Pla d’ajust financer que va aprovar el consistori per anar eixugant al llarg dels pròxims anys el dèficit de la mateixa administració pública.

Privatitzar la gestió d’equipaments

En la mateixa sessió municipal d’aquest dimats, es va aprovar un canvi en la forma de gestió tant del servei municipal Centre de Dia Anna Serra com dels cementiris del Vendrell i de Sant Vicenç de Calders, que passaran a ser gestionats mitjançant concessió administrativa de gestió de servei públic. Segons el govern, aquests canvis en la gestió serviran perquè tots aquests serveis siguin més eficaços. L’acord va rebre els vots en contra de PxC.

I entre la resta de punts aprovats també es va autoritzar l’empresa Mutuapark per cedir a Parven 93, SL la concessió per a l’explotació de l’aparcament soterrani de l’avinguda Jaume Carner.

WWW.INFOPENEDES.COM, 16/10/2013 El Vendrell aprova les noves ordenances amb l’objectiu de millorar la recollida d’escombraries

EL VENDRELL.- En el Ple ordinari celebrat aquest dimarts 15 d’octubre, s’ha aprovat la proposta d’ordenances fiscals per al 2014 presentada pel govern municipal amb 15 vots a favor (PSC, CiU, PP i ERC) i 5 vots en contra de Plataforma per Catalunya (PxC).

En general, els tributs i els preus públics s’han actualitzat al voltant del 3%, per sobre de l’IPC, però tal com marca el Pla d’Ajust al qual està subjecte l’Ajuntament del Vendrell per millorar la hisenda municipal. En alguns casos l’augment és inferior, en d’altres és superior i en algun no hi ha hagut increment. En concret l’IBI s’incrementarà en un 3%, l’impost de vehicles en un 2% i la taxa d’escombraries en un 10%. L’augment d’aquesta darrera taxa està destinada a la millora del servei de recollida d’escombraries. El tribut d’entrada i sortida de vehicles (guals) es manté igual que al 2013.

WWW.EIXDIARI.CAT, 17/10/2013; 04:18 El Vendrell aprova un augment d'impostos per complir amb el seu Pla d'Ajust

El govern destaca que els vendrellencs 'paguen un 12% menys de mitjana en impostos que els veïns d'altres municipis dels voltants amb una població similar'

Ajuntament del Vendrell. Ple municipal del Vendrell

EL VENDRELL.- En el Ple ordinari celebrat el dimarts 15 d’octubre, es va aprovar la proposta d'ordenances fiscals per al 2014 presentada pel govern municipal amb 15 vots a favor (PSC, CiU, PP i ERC) i 5 vots en contra (PxC).

En general, els tributs i els preus públics s’han incrementat al voltant del 3%, per sobre de l’IPC, però tal com marca el Pla d’Ajust al qual està subjecte l’Ajuntament del Vendrell per millorar la hisenda municipal. En concret l’IBI s’incrementarà en un 3%, l’impost de vehicles en un 2% i la taxa d’escombraries en un 10%. L’augment d’aquesta darrera taxa està destinada a la millora del servei de recollida d’escombraries, segons el govern. El tribut d’entrada i sortida de vehicles (guals) es manté igual que al 2013.

Tot i aquesta revisió de preus, en una comparativa del cost anual dels tributs municipals, una família vendrellenca continua pagant un 12% menys respecte a altres municipis dels voltants amb població similar, segons destaca el govern local. Amb aquest ajustament fiscal, es podrà continuar donant compliment al Pla d’Ajust, garantir els serveis públics municipals, millorar el servei de recollida d’escombraries i amortitzar 6,4 milions d’euros.

En el mateix Ple s’ha donat compte dels marcs pressupostaris 2014-2016, en els quals es preveu una reducció de la despesa d’acord amb el Pla d’Ajust, el manteniment dels ingressos absorbint les reduccions amb l’augment de l’IPC, que el deute total al 2016 se situarà en 57 milions d’euros, dels quals 38 milions corresponen a deute per inversions i la resta per al pagament de proveïdors.

Actualització de la taxa d’escombraries per millorar el servei

El regidor de l’àrea, Jaume Domingo, ha deixat clar que la taxa d’escombraries que paga el ciutadà serveix per finançar el sistema de recollida i gestió de residus i no la neteja viària de platges, que es finança a través de recursos municipals.  El cost de la recollida i eliminació de residus depèn de dos factors: d’una banda, del cost bàsic del servei, que inclou el funcionament del sistema (personal, infraestructura, transports...) i de l’altra, del cost variable en funció de l’acció ciutadana. Així, si els ciutadans no reciclen, no hi ha retorn d’ingressos i cal pagar més cànon a l’abocador. I si les persones embruten el carrer, calen més diners per netejar.

En l’actualitat, segons el regidor, la taxa que es paga al Vendrell només cobreix una part del cost real el servei, mentre que la resta es finança a través dels ingressos generals de l’Ajuntament.

Per això, segons el regidor de l’àrea, Jaume Domingo,  l’any 2012 es va haver d’ajustar el servei de recollida en 350.000 € i augmentar la taxa per tal de començar a anivellar-la al cost real del servei.  Aquest any2013 hasucceït  el mateix: s’ha mantingut r el mateix servei de recollida i s’ha incrementat la taxa per arribar al 90% del cost real. Per l’any vinent està previst recuperar el servei en 490.000 € i situar la taxa aproximadament al 92% del cost real del servei.

Per tal que no sigui necessari augmentar la taxa en futurs exercicis, un dels elements claus és aconseguir augmentar nivell de reciclatge entre la ciutadania del Vendrell, ja que així baixarà el cost del tractament dels residus i l’eliminació.

Cal recordar que actualment el Vendrell està molt per sota de la mitjana de reciclatge de Catalunya: de cada 100 kgde residus que es generen, quasi 86,6 kgvan al contenidor de rebuig, quan la mitjana de Catalunya és de 59,4%.  I de cada 100 kgque es generen al Vendrell de residus, només 13,4 kgvan als contenidors de selectiva, mentre que la mitjana de Catalunya és de 40,6 kg.
Per tal de facilitar i incentivar la separació a casa i corresponsabilitzar els ciutadans en aquesta matèria,  l’Ajuntament ja ha fet un primer pas. Així, fa pocs mesos es van canviar tots els contenidors de reciclatge i s’han agrupat en illes per facilitar-ne l’ús.

L’augment de la taxa pel 2014 servirà per millorar el servei en diversos aspectes. S’incorporarà, per exemple, un equip extra de recollida de residus vegetals, compost per dues persones. També s’afegiran dos equips de brigada polivalent, dedicats principalment a la neteja amb mitjans hidromecànics dels contenidors, els seus voltants i abocaments incontrolats, integrat per dues persones cadascun.

Una altra de les millores prevista és l’ampliació i renovació del servei de recollida orgànica, ampliant l’equip de recollida i estenent el servei i la distribució de contenidors a tot el terme municipal, així com l’ampliació del nombre de contenidors.

També pel 2014 s’incorporarà un equip de baldeig nocturn diari per tal de netejar paviments de carrers i eliminar-hi les taques i la brutícia que es produeix sovint durant la recollida manual.  Així mateix, també es posarà en marxa un equip per repassar contenidors, format per un maquinista i un vehicle, que suposarà una millora de la neteja pel que fa als residus que es dipositen fora dels contenidors.

Altres punts de la sessió

El ple ha aprovat, per unanimitat, el calendari de les festes locals per a l’any 2014: festa Major, 26 de juliol iLa Fira, 10 d’octubre.

La sessió també ha fet l’aprovació inicial del canvi en la forma de gestió del servei municipal Centre de Dia Anna Serra que passarà a ser gestionat mitjançant concessió administrativa de gestió de servei públic. També s’ha fet l’aprovació inicial del canvi en la forma de gestió dels cementiris municipals del Vendrell i de sant Vicenç de Calders, que passaran també a ser gestionats mitjançant concessió administrativa de gestió de servei públic.  Segons el govern, aquests canvis en la gestió serviran perquè tots aquests serveis siguin més eficaços.  Aquests dos punts han rebut els 15 vots a favor  del govern (PSC, CiU, PP, ERC) i 5 en contra del grup de l’oposició (PxC).

El Ple també ha fet l’aprovació inicial del plec de clàusules administratives generals aplicables als contractes de serveis, subministraments, a altres contractes administratius regulats al Text refós de la llei de contractes del sector públic, i als privats que l’Ajuntament pugui celebrar. Un document, que segons el govern, permetrà agilitzar aquest tipus de procediments administratius. El punt ha quedat aprovat per 15 vots a favor (PSC, CiU, PP i ERC)  i 5 abstencions (PxC).

Un altre dels acords de la sessió ha estat autoritzar a l’empresa Mutuapark per cedir a Parven 93, SL la concessió per a l’explotació de l’aparcament soterrani de l’Avinguda Jaume Carner. El punt ha comptat amb els vots favorables del govern i l’abstenció de Plataforma per Catalunya (PxC).

LA FURA, 18/10/2013; PÀG.11 Passa a gestió privada

EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament va aprovar dimarts amb els vots a favor del govern quadripartit (PSC-CiU-PP-ERC) i l’oposició de la Plafaforma per Catalunya (PxC), la privatització de la gestió del servei municipal Centre de dia Anna Serra, que passarà a ser gestionat mitjançant concessió administrativa. El govern local va augmentar que el Departament de Benestar i Família de la Generalitat no permet la fórmula actual de subcontractar el personal d’atenció al públic, i com que l’Ajuntament no pot ampliar la seva plantilla, es veu abocat a privatitzar el servei. La PxC proposava fórmules alternatives, com agafar estudiants en pràctiques.

WWW.LAFURA.CAT, 15/10/2013; 18:32 L’Ajuntament del Vendrell aprova una alça mitjana d’impostos del 3% per poder pagar el deute

EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament ha aprovat aquest dimarts les Ordenances Fiscals de 2014, que pujaran un 3% de mitjana, quan l’IPC interanual està al 0,3%. El govern quadripartit haurà d’eixugar l’any que ve 6,4 milions de deutes.

Araceli Bundó (PxC) va fer la comparativa de números amb altres municipis mirant la pressió fiscal per habitant, i si surt que al 2011, “abans de la pujada astronòmica i sense futur” dels últims dos anys, el Vendrell es pagava 873 euros per habitant, quan a Vilafranca són588, a Vilanova 646 i a Tarragona 724.

Al parer de l’únic partit a l’oposició, la “voracitat recaptatòria” del govern quadripartit (PSC-CiU-PP-ERC) només té com a objectiu “escanyar i arruïnar el pobre contribuent”. Bundó creu que l’Ajuntament hauria de congelar impostos, en comptes de pujar-los deu vegades l’IPC (l’interanual estatal es troba al 0,3%) i sis vegades el català.

Entrant al detall, la regidora de la PxC va denunciar que l’IBI rústic pujarà un 4%, l’urbà un 3% sumat al 14% de 2013 i al 21% de 2012; el clavegueram, un 4%; l’aigua, un 4%; l’aigua de rec, un 5%; “d’intolerable” qualifica l’alça de preus a la residència d’avis Anna Serra; o del 6,7% per als infants i del 10-12% dels adults de l’escola municipal de música.

Després de reiterar que “ara toca el 3%” per complir el pla d’ajust, l’alcalde va replicar que no es poden comparar la pressió fiscal per habitant d’un municipi turístic, amb molta població fluctuant, a la de pobles amb població estable, i va denunciar que “tota la base de l’argumentació” s’ha fet sobre aquesta dada, que va qualificar de “trampa estadística”. Carnicer també va qualificar de “demagògic” dir que cal abaixar preus, i va fer esment a oblits en el discurs de Bundó, com ara que l’aigua congela el preu en el tram inferior, el que afecta a tothom. També va informar que els increments de preu al centre de dia Anna Serra eren per “equiparar els preus d’usos privats amb els públics”, que són més cars.

Finalment, Jaume Domingo va criticar el “populisme” de la PxC, a qui va acusar de no posar sobre la taula cap alternativa.

Les Ordenances es van aprovar amb els vots a favor dels quatre partits de govern i el rebuig de la PxC.

WWW.DIARIDETARRAGONA.COM, 15/10/2013; 19:52 IBI, agua y basuras suben un 3,4 por ciento en el Vendrell, por encima del IPC

IMPUESTOS - El coste anual de IBI, basuras, vehículos y vado en una vivienda, tipo será en 2014 de 728 euros.

José M. Baselga | EL VENDRELL.- Los recibos que deben pagar todos los vecinos como son el impuesto de bienes inmuebles (IBI) y las basuras subirán el próximo año en el Vendrell. El total que deberá pagar en 2014 un vecino por una vivienda del tipo más habitual en el Vendrell por los conceptos de IBI, vehículos, basuras y vado permanente es de 728 euros frente a los 704 euros de este año.

Agua