El Vendrell, 17/12/2013; PxC denuncia que els alumnes de l’escola Marta Mata passen fred

17/12/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Josep Mitjans (PxC) declara que no es pot admetre que el termostat de l’escola Marta Mata marqui 14% al matí i que els infants passin fred a les aules.

EL Vendrell | Redacció.- Des del sobtat inici del fred d’aquesta tardor-hivern, diversos pares i mares de la nova escola Marta Mata, inaugurada aquest mateix curs escolar, s'han posat en contacte amb el grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), per denunciar que els seus fills passen fred a l'escola.

Passat aquest primer mes potser d'impass en la posada en funcionament de les infrastructures de la nova escola, des de PxC considerem que ja han tingut prou marge per adecuar-se al fred invernal. I “no podem acceptar que el termostat de l'escola marqui 14ºC a les 09:30 hores del matí en un dia en què la previsió de les temperatures al Vendrell podria ser de 3ºC de mínima i 11 de màxima”, ha reblat el regidor Josep Mitjans.

Ens consta que la calefacció es posa en marxa a les 06:30 h. i que el termostat només marca17ºCal migdia. Això vol dir que alguna cosa no funciona en aquestes noves instal·lacions, sigui el número de radiadors o la seva escassa grandària pel volum d'espai que s'ha d'escalfar, o que la temperatura de l'aigua dell sistema no és l'adequada, o que hi ha fuites en els sistemes d'aïllament tèrmic, o qualsevol altre defecte o anomalia.

Des de PxC volem instar però també exigir a les autoritats competents a què s'impliquin en aquest problema i el resolguin ràpidament i amb diligència perquè “no és tolerable que els infants passin fred”, declara Josep Mitjans per continuar “i no estiguin confortablement a l'escola per tal poder fer un seguiment adequat de les classes enlloc que algun dia haguem de sentir a dir que s'han de tapar amb mantes com ja vam denunciar l'any passat de l'IES Baix Penedès”, fet que aquest any s'ha solventat canviant les finestres i adequant l'aïllament tèrmic, amb l'agreujant que aquell edifici era prou antic i aquest és nou d'estrena.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.LAFURA.CAT, 28/11/2013; 12:38 La PxC denuncia que a l'escola Marta Mata del Vendrell es passa fred

EL VENDRELL.- Des del sobtat inici del fred aquest mes de novembre, diversos pares i mares de la nova escola Marta Mata, inaugurada aquest mateix curs escolar, s'han posat en contacte amb la Plataforma per Catalunya (PxC) per denunciar que els seus fills passen fred a l'escola.

Passats aquests primers dies potser d'impès en la posada en funcionament de les infrastructures de la nova escola, el partit de l'oposició al Vendrell considera que ja hi ha hagut prou marge per adequar-se al fred invernal i denuncia públicament que és inacceptable que el termostat de l'escola marqui 14 graus, avui mateix, a 2/4 de 10 del matí, en un dia en què la previsió de les temperatures al Vendrell és de 3º C de mínima i 11 de màxima.

A l'escola la calefacció es posa en marxa a 2/4 de 7 del matí, i ahir dimecres el termostat només marcava 17ºCal migdia. La PxC apunta que el mal funcionament de la calefacció pot ser causa del número insuficient de radiadors, de  la seva escassa grandària pel volum d'espai que ha d'escalfar, que la temperatura de l'aigua no és l'adequada, que hi ha fuites en els sistemes d'aïllament tèrmic, o qualsevol altre defecte.

En qualsevol cas, ho consdera intolerable i exigeix solucions immediates.

WWW.REVISTAESPIGOL.COM, 28/11/2013; 13:58 PxC denuncia que els alumnes de la nova escola Marta Mata del Vendrell passen fred

EL VENDRELL.- Des del sobtat inici del fred aquest mes de novembre, diversos pares i mares de la nova escola Marta Mata, inaugurada aquest mateix curs escolar, s’han posat en contacte amb el grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), per denunciar que els seus fills passen fred a l’escola.

Passats aquests primers dies potser d’impass en la posada en funcionament de les infrastructures de la nova escola, des  dePxC considerem que ja han tingut prou marge per adequarse al fred invernal. I no podem acceptar que el termostat de l’escola marqui avui14ºC a les 09:30 hores del matí en un dia en què la previsió de les temperatures al Vendrell és de3ºC de mínima i 11 de màxima.

Ens consta que la calefacció es posa en marxa a les 06:30 h. i que ahir el termostat només marcava17ºCal migdia. Això vol dir que alguna cosa no funciona en aquestes noves instal·lacions, sigui el número de radiadors o  la seva escassa grandària pel volum d’espai que s’ha d’escalfar, o que la temperatura de l’aigua dell sistema no és l’adequada, o que hi ha fuites en els sistemes d’aïllament tèrmic, o qualsevol altre defecte o anomalia.

Des de PxC volem instar però també exigir a les autoritats competents a què s’impliquin en aquest problema i el resolguin ràpidament i amb diligència perquè no és tolerable que els infants passin fred i no estiguin confortablement a l’escola per tal poder fer un seguiment adequat de les classes enlloc que algun dia haguem de sentir a dir que s’han de tapar amb mantes com ja vam denunciar l’any passat de l’IES Baix Penedès, fet que aquest any s’ha solventat canviant les finestres i adequant l’aïllament tèrmic, amb l’agreujant que aquell edifici era prou antic i aquest és nou d’estrena.

DIARI DE TARRAGONA, 30/11/2013; PÀG.19 Un fallo de la calefacción del Marta Mata deja “helados” a los alumnos

OBRAS – El colegio se ha inaugurado este año

El Ayuntamiento señala que la empresa instaladora y la constructora ya han iniciado los trabajos para repararlo

A las primeras horas de clase el termostato del colegio marca una temperatura que no ayuda a la concentración

JOSÉ M. BASELGA / EL VENDRELL.- Con la llegada del frío se ha notado mucho más. Cuando los alumnos entraban para la primera clase del día en la nueva escuela Marta Mata del Vendrell ya no se quitaban los abrigos. A las 9.30 la temperatura dentro de las aulas era de 14 grados.

Los padres han denunciado la situación. El grupo de Plataforma per Catalunya (PxC), en la oposición municipal señala que desde que se ha detectado la situación “ha habido margen para adaptarse a la situación invernal” y recuerda que las temperaturas van a seguir cayendo.

El Ayuntamiento del Vendrell (PSC, CiU, PP, ERC) señalan que se ha producido “una incidencia” y que la empresa constructora y la instaladora de la calefacción del centro “están trabajando para resolverla”.

La concejalía de Enseñanza del Ayuntamiento reconoce que a primera hora del día “la temperatura es baja y no se llega hasta una situación de confort hasta las 10 de la mañana”. Los trabajos para reparar la “incidencia” deben garantizar que los alumnos no pasen frío a su entrada en clase por las mañanas.

El edificio de la escuela Marta Mata del Vendrell además se ha estrenado este año después de que los alumnos hayan estado en barracones durante muchos cursos.

La oposición de PxC dice que la calefacción en el centro se enciende a las 6.30, pero que muchos días de frío sólo llega a marcar los 17 grados a mediodía. El grupo apunta a que puede haber pocos radiadores o que son pequeños, no calienta lo suficiente el sistema o tiene fugas. También considera que puede haber deficiencias en el aislamiento del centro.

WWW.EIXDIARI.CAT, 28/11/2013; 12:43 Denuncien que els alumnes de la nova escola Marta Mata passen fred

PxC: 'No podem acceptar que el termostat de l'escola marqui avui 14ºC a les 09:30 hores del matí'

PxC denuncia que els alumnes de la nova escola Marta Mata passen fred

EL VENDRELL.- Diversos pares i mares de la nova escola Marta Mata, inaugurada aquest mateix curs escolar, han fet arribar en els darrers dies les seves queixesn al grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) perquè els seus fills passen fred a l'escola. La formació política considera que ja han els dies d'impass en la posada en funcionament de les infrastructures de la nova escola, i considera que 'ja han tingut prou marge per adequarse al fred invernal. I no podem acceptar que el termostat de l'escola marqui avui 14ºC a les 09:30 hores del matí en un dia en què la previsió de les temperatures al Vendrell és de 3ºC de mínima i 11 de màxima'.

Des de PxC s'apunta que la calefacció es posa en marxa a les 06:30 h. i que ahir el termostat només marcava 17ºC al migdia: 'això vol dir que alguna cosa no funciona en aquestes noves instal·lacions, sigui el número de radiadors o  la seva escassa grandària pel volum d'espai que s'ha d'escalfar, o que la temperatura de l'aigua dell sistema no és l'adequada, o que hi ha fuites en els sistemes d'aïllament tèrmic, o qualsevol altre defecte o anomalia'. En aquest sentit, el grup municipal reclama a les autoritats 'què s'impliquin en aquest problema i el resolguin ràpidament i amb diligència perquè no és tolerable que els infants passin fred i no estiguin confortablement a l'escola per tal poder fer un seguiment adequat de les classes enlloc que algun dia haguem de sentir a dir que s'han de tapar amb mantes com ja vam denunciar l'any passat de l'IES Baix Penedès, fet que aquest any s'ha solventat canviant les finestres i adequant l'aïllament tèrmic, amb l'agreujant que aquell edifici era prou antic i aquest és nou d'estrena'.

WWW.DIARIBAIXPENEDES.CAT, 29/11/2013 Mans a la feina per resoldre el problema de calefacció de l’escola Marta Mata

EL VENDRELL.- La Regidoria d’Educació de l’Ajuntament del Vendrell informa que des de la setmana passada l’empresa instal·ladora i la constructora de l’edifici de la nova escola Marta Mata estan treballant per resoldre una incidència en el sistema de calefacció del centre.

En els darrers dies s’ha constatat que a la primera hora de l’obertura de l’escola la temperatura és baixa i que no s’arriba a un temperatura de confort fins a les 10 del matí.

L’empresa instal·ladora i la constructora de l’edifici estan treballant per resoldre al més aviat possible la incidència i aconseguir un millor rendiment del sistema de calefacció perquè a les 9 del matí el centre ja tingui una temperatura comfortable. Tot just ahir Plataforma per Catalunya (PxC) va emetre un comunicat denunciant aquest problema.

La imatge que acompanya la notícia correspon al regidor d’Educació de l’Ajuntament del Vendrell Kenneth Martínez,que avui ha donat explicacions sobre el tema.

WWW.BAIXPENEDESDIARI.CAT, 29/11/2013; 11:16 Fred a les aules del Marta Mata

El mal funcionament de la calefacció fa que les temperatures siguin baixes a primera hora del matí

EL VENDRELL.- L'intens fred d'aquests últims dies de novembre ha deixat veure que algunes de les noves instal·lacions de l'escola Marta Mata, que va entrar en funcionament el passat setembre, no funcionen de forma correcte. Un dels principals problemes és la calefacció, ja que durant les primeres hores del matí les temperatures a les aules són bastant més baixes del que haurien de ser.

Diversos pares d'alumnes van traslladar les seves queixes al partit de l'oposició Plataforma per Catalunya (PxC), lamentant que la temperatura a dos quarts de deu del matí marcava només 14º i al migdia 17º. Des de la regidoria d'Educació han admès que una incidència al sistema fa que “a primera hora, la temperatura sigui baixa i no s'arribi a una temperatura de confort fins les deu del matí”.

Segons Educació, l'empresa instal·ladora de la calefacció i la constructora de l'edifici estan treballant per resoldre el més aviat possible aquesta incidència, per aconseguir que a les nou del matí ja es pugui comptar amb una temperatura confortable. Fins aleshores, els alumnes hauran d'anar amb jerseis ben abrigats.

WWW.DIARIDETARRAGONA, 30/11/2013; 12:03 Un fallo de la calefacción del Marta Mata del Vendrell deja 'helados' a los alumnos

José M. Baselga | EL VENDRELL.- Con la llegada del frío se ha notado mucho más. Cuando los alumnos entraban para la primera clase del día en la nueva escuela Marta Mata del Vendrell ya no se quitaban los abrigos. A las 9.30 la temperatura dentro de las aulas era de 14 grados.