El Vendrell, 24/12/2013; PxC denuncia la crema dels nous contenidors, dels vehicles adjacents i del robatori de gasoil als camions

24/12/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PxC ja va advertir diverses vegades de la crema dels nous contenidors; ja se n’han incendiat una trentena, i ara també cremen els vehicles adjacents, i a més, roben gasoil dels camions aparcats.

El Vendrell | Redacció.- Des del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) ja varem advertir diverses vegades en els darrers plens de l'Ajuntament de la perillositat que representen els nous contenidors d'escombraries.

La regidora Anabel Nieto durant la presentació de la proposta de resolució "per endagar un Pla Urgent per a la Neteja del Municipi i una Comissió de Seguiment de la Neteja del Municipi" va tornar a advertir "de la perillositat d'aquests contenidors de plàstic fàcilment inflamables i que a més durant les darreres ventades al Vendrell eren arrossegats pel vent i escampant la porqueria per mig carrer", fent-ne el govern quadripartit PSC-CiU-PP-ERC cas omís a través de l'avorrida, demagògica, tergiversada i inacabable intervenció de Jaume Domingo.

Des de la seva recent instal·lació ja n'han cremat una trentena. El primer cap de semana del mes, la nit del dissabte al diumenge se’n van incendiar cinc a la zona del Tancat i del Mas d'en Gual. Dos dels quals al carrer Roda a l'alçada del parc, on se n'han cremat un per a la recollida selectiva de plàstic i un altre per al cartró, amb la fatalitat que un vehicle adjacent ha estat parcialment cremat en la seva part posterior. I l’endemà diumenge en van cremar quatre més al mateix barri, al carrer Garraf a 1/4 de 8 del vespre. Amb aquests, ja se sobrepassa amb escreix la xifra de 30 contenidors incendiats al Vendrell des de la col·locació dels nous contenidors de plàstic i aviat s'assolirà la barrera dels 40 contenidors cremats si l'Ajuntament no hi fa res, com fins ara. El regidor de PxC, Josep Mitjans, es va personar al lloc dels fets i va poder copçar l'opinió d'alguns veïns dels voltants.

És dóna que la setmana anterior va ocórrer el mateix amb un grup de contenidors de la carretera de Valls amb el resultat que es va incendiar un cotxe tot sencer que no va tenir la "sort" del vehicle del carrer Roda que almenys es va lliurar de cremar-se del tot. Per això des de PxC demanem al govern que adopti les determinacions oportunes per evitar aquests fets i solucionar aquesta problemàtica fins i tot plantejant-se el recanvi d'aquest tipus de contenidors de plàstic que des de la seva instal·lació no han fet res més que provocar problemes.

Transportistes en peu de guerra

Roben gasoil dels camions aparcats al Vendrell. El mateix cap de setmana van robar gasoil dels camions aparcats al voltant del quarter de la Guàrdia Civil, un barri tranquil i sense edificar on aparquen els camions a la nit, cap de setmana o en trànsit. El robatori esmentat i que s'ha denunciat equival segons els propis xofers a uns 1500 euros en gasoil. Els transportistes, segons ens expliquen, volen plantejar de constituir una plataforma en contra de l'Ajuntament pels nombrosos robatoris de gasoil i palets europeus que encabat es poden vendre fins i tot a preu de mercat. Els transportistes comenten que no val la pena portar els camions a l'aparcament a l'efecte de La Cometa perquè tampoc no tenen seguretat i per l'elevat preu que se'ls demana.

Des de PxC ens preguntem si aquest gasoil robat o una part del mateix és el que es fa servir per incendiar els contenidors de la brossa, ja que hi ha testimonis que ens expliquen que aquell mateix dissabte a les 15:40 es va alertar a la policia que sortia fum d'un contenidor que feia olor a gasoil al voltant del CAP.