El Vendrell, 30/12/2013; PxC denuncia un pretès club de cànnabis que preocupa als veïns de Mas de’n Gual

31/12/2013 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PxC demana al quadripartit que utilitzi qualsevol escletxa legal per no concedir el permís d’obertura a un club de cànnabis al barri del Mas de’n Gual perquè veïns i locals comercials no el volen.

El Vendrell | Redacció.- El regidor de Plataforma per Catalunya (PxC), Joan Carrasco, va aprofitar el torn de precs i preguntes del Ple de l'Ajuntament per preguntar sobre un pretès club de cànnabis que té revolucionats els veïns del barri de Mas de'n Gual però també els locals comercials, especialment els bars i cafeteries.

Nombrosos veïns del barri s'han dirigit als regidors de PxC alertats perquè en un ampli local del barri, exactament en la cantonada entre els carrers Alt Empordà i Conflent, pretesament s'hi vol instal·lar un club de cànnabis per fumar marihuana i haixix. Exactament en el cartell que han penjat els responsables del local s'hi pot llegir "C.S.C. La Mota Feliz - SOLO SOCIOS - PROHIBIDO entrar sin CARNET de SOCIO". La preocupació del veïnat radica en el tipus de personal que a partir de l'obertura del local freqüentarà el barri i de l'exemple i la influència de tot plegat en els nens i joves del barri. Pel que fa als locals, la seva preocupació és que veuen amb recel la discriminació que podrà suposar que en aquest local s'hi pugui fumar i en els seu no.

A més, es dóna que els titulars d'aquest nou local són "okupes" del bloc de pisos de la cantonada entre el mateix carrer Conflent i el carrer Montsià, l'entrada del qual es troba en en aquest darrer pel núm.19-21, en aquest bloc la meitat dels pisos estan "okupats", motiu també del malestar dels veïns del barri. Des de PxC s'ha pogut esbrinar que en aquest moment, els titulars del local no disposen de cap permís d'obertura del local, però el que és més greu, tampoc tenen permís d'obres, i en canvi estan fent obres i també una barra de bar a l'interior del local sense disposar del corresponent permís.

El regidor Joan Carrasco va preguntar a l'equip de govern quines són les seves intencions i com pretén resoldre aquesta delicada situació. "Com es pot col·locar un cartell per a una activitat per la qual ni tan sols es té la llicència sol·licitada i com es poden fer obres si ni tan sols tenen tampoc el permís, i l'alarma veïnal respecte a la circulació de substàncies prohibides i de l'activitat 'okupa' pel barri". Per tancar el torn, August Armengol va intervenir per demanar al govern quadripartit “que utilitzi qualsevol escletxa legal per no concedir el permís d’obertura al club de cànnabis perquè veïns i locals comercials no el volen” i va puntualitzar que qui s’ha dirigit al partit són precisament els veïns, comerciants i restauradors del barri, i no pas l’Associació de Veïns El Tancat III “perquè només els interessa aprofitar-se de les seves poltrones”.