El Vendrell, 07/01/2014; El quadripartit rebutja les al·legacions de PxC contra les abusives pujades d’impostos i atorga un vial a Nelson Mandela

07/01/2014 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

PxC presenta al·legacions a les Ordenances Fiscals, perquè s’haurien de baixar per anar en consonància amb el cost de la vida, i el quadripartit s’oposa i atorga un carrer a Nelson Mandela.

El Vendrell | Redacció.- Després que la regidora del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), Araceli Bundó, deixés clar en el ple d’octubre que el govern quadripartit puja les Ordenances Fiscals 10 vegades l’IPC a dia 30 del  mateix mes d’octubre, va comparèixer davant els mitjans de comunicació per reafirmar-se en les seves declaracions que des que governa el quadripartit al Vendrell, s’ha passat de 60 milions d’euros de deute a més de 80. En només 2 anys i escaig, deixant en evidència la ruïnosa gestió d’hisenda pública per part del govern quadripartit i que només intenten arreglar el seu nyap ofegant als contribuents.

Araceli Bundó va intervenir per anunciar que “a PxC creiem que no s’han de tornar a pujar impostos com l’IBI rústic un 4%, ni l’urbà un 3%, que afegit a les pujades del 2012 (11% i 10%) i del 2013 (14%) ja suma una pujada del 38% en 3 anys, la plusvàlua un 3,7%, el clavegueram un 4%. Un bé bàsic com l’aigua l’any passat un 11%, aquest cop pugen un altre 4% el preu del tram que més afecta els consumidors i que a més és la base de la tarifa social; i l'aigua de rec un 5%. Les escombraries el 12%, tenint en compte que en dos anys l'han pujat el 50%; els habitatges unifamiliars enguany se’ls puja la taxa un 8%; la suma de la pujada de 2013 i 2012 dóna un 110% més en dos anys. Tot plegat, un desgavell. Sembla que al govern quadripartit, i sobretot al PSC l’únic interès que els mou és recaptar amb voracitat, sense importar les conseqüències socials”.

També va afirmar que PxC donaria una oportunitat al govern per fer marxa enrere i retirar tot aquest despropòsit en temps de profunda crisi de les economies familiars dels vendrellencs. I proposava passar novament per Ple aquestes ordenances amb les següents al·legacions:

1.      Baixar l’IBI recalculant a la baixa el coeficient de càlcul d’aquest impost

2.      Aplicar una rebaixa del 80% en l’IBI per als aturats que els seus ingressos no arribin al salari mínim interprofessional

3.      Exempció de pagament de l’impost de Plusvàlua per a les famílies en procés de desnonament

4.      Exempció del pagament de l’impost de Vehicles de Tracció Mecànica (impost de circulació) per als aturats que els seus ingressos no arribin al salari mínim interprofessional

5.      Bonificació del 3% de l’import de l’IBI i de la taxa d’escombraries pel pagament avançat del termini

6.      Fraccionaments mensuals de les taxes i impostos durant tot l’exercici fiscal per a les persones que ho sol·licitin

7.      Que la taxa d’escombraries sigui igual per a tothom, ja que discriminen els milers de famílies amb vivendes unifamiliars

8.      Exempció del pagament de la taxa d’obertura d’un nou negoci si aquest crea nous llocs de treball

9.      Rebaixa d’un 30% de l’import de la taxa d’ocupació d’espais públics per a terrasses de bars i restaurants

10. Baixar la resta d’impostos, taxes i preus públics un 0,1%, que és el valor de l’IPC a 30 d’octubre 2013.

La regidora identitària va insistir en què aquest darrer punt era innegociable, “amb la que està caient! Perquè després encara tinguin la barra de dir que el vendrellenc és insolidari perquè no paga els impostos... però si el vendrellenc està molt i molt apurat, hi ha famílies que no poden ni menjar! Molts avis han hagut d’acollir a casa seva a fills i néts castigats per la situació actual. No podem tolerar que se’ns segueixi castigant amb aquesta brutal espiral de pujades. Paguem més diners per menys i pitjors serveis. El 2014 no hi haurà rostada popular ni tampoc Tres Tombs. Estan acabant amb la nostra cultura popular i amb el poc que li queda al vendrellenc per esbargir-se. Amb aquestes polítiques estan matant el Vendrell”, va reblar la regidora.

Finalment el quadripartit va votar-hi en contra perdent l’oportunitat de rectificar.

Un carrer o plaça per a Nelson Mandela, amb l’abstenció de PxC

Josep Mitjans, regidor de PxC, que a l’hora de votar aquesta proposta va anunciar la seva abstenció afirmant que no volien participar del “boom mediàtic” generat per Mandela i anunciant que hi ha coses més urgents a debatre al Vendrell.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.DIARIBAIXPENEDES.CAT, 11/12/2013 PxC presenta deu al·legacions a les Ordenances Fiscals del Vendrell del 2014

La imatge que acompanya aquesta notícia correspon als regidors de PxC Carrasco i Bundó

EL VENDRELL.- El Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), a l’oposició a l’Ajuntament del Vendrell, ha anunciat que presenta deu al·legacions a les ordenances fiscals de l’ajuntament de la capital de la comarca previstes per a l’exercici de l’any vinent. Les al·legacions afecten diverses ordenances previstes pel govern d’àmplia majoria de la capital del Baix Penedès.

1.Baixar l’IBI recalculant a la baixa el coeficient de càlcul d’aquest impost
2. Aplicar una rebaixa del 80% en l’IBI per als aturats que els seus ingressos no arribin al salari mínim interprofessional
3. Exempció de pagament de l’impost de Plusvàlua per a les famílies en procés de desnonament
4 Exempció del pagament de l’impost de Vehicles de Tracció Mecànica (impost de circulació) per als aturats que els seus ingressos no arribin al salari mínim interprofessional
5. Bonificació del 3% de l’import de l’IBI i de la taxa d’escombraries pel pagament avançat del termini
6. Fraccionaments mensuals de les taxes i impostos durant tot l’exercici fiscal per a les persones que ho sol·licitin
7.Que la taxa d’escombraries sigui igual per a tothom, ja que discriminen els milers de famílies amb vivendes unifamiliars
8.Exempció del pagament de la taxa d’obertura d’un nou negoci si aquest crea nous llocs de treball
9. Rebaixa d’un 30% de l’import de la taxa d’ocupació d’espais públics per a terrasses de bars i restaurants

Aquestes al·legacions hauran de ser debatudes en el ple municipal que aprovi definitivament les ordenances fiscals del pròxim exercici.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 11/12/2013 PxC presentarà al ple al·legacions a les ordenances fiscals

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat al·legacions a les Ordenances Fiscals pel 2014, que tenen previst aprovar-se el proper dimarts en sessió de ple ordinari. Segons l’oposició, no és admissible que l’equip de govern apugi impostos i taxes en moments difícils, i proposen bonificacions per persones en procés de desnonament o amb pocs ingressos, entre altres.

EL 3 DE VUIT, 13/12/2013; PÀG.9 Plataforma per Catalunya presenta al·legacions a les ordenances fiscals de l’Ajuntament del Vendrell pel 2014

EL VENDRELL.- En les al·legacions, el grup de l’oposició municipal al Vendrell demana deixar sense efecte l’aprovació inicial dels impostos i taxes per l’any que ve, perquè l’augment proposat pel govern quadripartit “és superior al 3% que s’anunciava, i és exorbitant, desmesurat i inassolible per moltes llars vendrellenques”. Plataforma per Catalunya (PxC) recorda que l’atur al Vendrell és del 32%.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 18/12/2013 El ple a l’Ajuntament del Vendrell aprova les ordenances fiscals

EL VENDRELL.- L’últim ple ordinari de l’any a l’Ajuntament del Vendrell aprova les ordenances fiscals del 2014. Les taxes i impostos pugen un 3 per cent de mitjana, un 10 per cent en el cas de la taxa d’escombraries. La sessió d’ordenances es considera una de les més importants de l’any, ja que és el pas previ a l’aprovació dels pressupostos municipals. Es preveu que els comptes de l’Ajuntament  per l’any que ve es debatran en sessió extraordinària a finals d’aquest mes. El ple de desembre també ha aprobat demanar a la comissió de carrers que posi el nom de Nelson Mandela a un vial o plaça.

WWW.RTVELVENDRELL.CAT, 18/12/2013 Valoracions del ple dels grups municipals

EL VENDRELL.- Els portaveus dels cinc grups municipals valoren el ple ordinari de desembre.

EL 3 DE VUIT, 20/12/2013; PÀG.18 El ple del Vendrell aprova les ordenances i dedicar un carrer a Mandela

SENSE PxC - L’oposició va votar en contra dels tributs pel 2014 i es va abstenir en el punt del líder africàR.V./EL VENDRELL.- El ple de l’Ajuntament del Vendrell va rebutjar aquest dimarts les al·legacions a les ordenances fiscals per a l’any 2014 presentades pel grup de Plataforma per Catalunya (PxC) ila Unió Empresarial del Penedès (UEP), que proposaven una congelació dels impostos i taxes i l’aplicació de bonificacions, però que l’equip de govern quatripartit no va acceptar perquè hi havia bonificacions que no es poden aplicar per llei i, a més, els tributs pujaran una mitjana del 3,4% -amb excepcions com el 10% en la taxa d’escombraries- per donar compliment al Pla d’ajust financer per eixugar el deute municipal del consistori, que puja a 6,4 milions d’euros. Amb tot, en l’aprovació definitiva de les ordenances per a l’any que ve s’ha introduït una bonificació de la taxa de gual perquè s’hi pugui acollir qualsevol família en un habitatge amb una persona amb discapacitat.

Es dedicarà un carrer o plaça a  Nelson Mandela

El ple d’aquest dimarts també va aprobar demanar a la comissió de carrers de l’Ajuntament del Vendrell que posi el nom de Nelson Mandela a un vial o carrer del municipi “com a reconeixement a la seva lluita contra el racisme i per la igualtat social”. El govern va destacar la lluita del líder sud-africà a favor de la pau -va rebre el Nobel el 1993- i contra el règim de l’apartheid, enterrat diumenge passat al seu poble natal.

PxC no va votar a favor de la proposta i va preferir abstenir-se ”per no pujar al carro del ‘boom’ mediàtic generat arran de la mort de Mandela, sobre el qual el mateix grup a l’oposició va recordar que el dirigent africà empresonat durant 27 anys havia estat titllat de “terrorista”.

80.000 euros per a millores en el sector turístic

En un altre punt d’aquest ple ordinari i a proposta de la regidoria de Turisme, es va aprovar elaborar una proposta d’actuacions de millora dels serveis de les platges i experiències al territori amb els ingressos que l’Ajuntament del Vendrell rebi dela Generalitatde Catalunya en concepte del cobrament de la taxa turística per pernoctacions des de l’any passat. Es preveu que aquest primer any d’aplicació de la taxa l’ajuntament vendrellenc percebi uns 80.000 euros. A l’estiu, abans de la temporada turística, el consistori ja va rebre per aquest concepte aproximadament 30.000 euros.

Finalment, val a dir també que a partir d’ara els assumptes delegats pel Ple ala Juntade Govern Local es debatran en sessions de carácter públic, d’acord a un canvi del ROM.

WWW.INFOPENEDES.COM, 17/12/2013 PxC no vol un carrer Nelson Mandela al Vendrell

EL VENDRELL.- El Vendrell tindrà un carrer o plaça amb el nom de Nelson Mandela. Aquest serà el petit homenatge que retrà al municipi a qui va ser Premi Nobel de la Pau, l’any 1993, per la seva incansable defensa dels drets humans, la igualtat social i, sobretot, la seva lluita contra el racisme i l’apartheid, política de segregació racial que va marcar la política sud-africana durant 40 anys.

Doncs, per Plataforma per Catalunya (PxC), aquesta figura històrica no mereixia cap tipus de reconeixement. Així ho ha fet saber Josep Mitjans, regidor de PxC, que a l’hora de votar aquesta proposta ha anunciat la seva abstenció afirmant que no volien participar del ‘boom mediàtic’ generat per Mandela i anunciant que hi ha coses més urgents a debatre al Vendrell.

WWW.E-NOTICIES.CAT, 17/12/2013; 20:42 PxC relaciona Mandela amb el terrorisme

Els regidors del partit al Vendrell refusen dedicar-li un carrer

EL VENDRELL.- Els cinc regidors de Plataforma per Catalunya (PxC) a l'Ajuntament del Vendrell han refusat dedicar un carrer o una plaça de la ciutat al recentment desaparegut Nelson Mandela, i han relacionat al líder sud-africà amb el terrorisme.

Això ha passat en el punt de l’ordre del dia del ple celebrat aquest dimarts en el qual el consistori vendrellenc debatia una proposta del govern per dedicar un vial a Mandela “per la seva lluita en favor dels drets humans i en contra del racisme”. Des de PxC han decidit abstenir-se tot apuntant que aquest no era un tema prioritari i que només responia a un “boom mediàtic”.

Posteriorment, i a causa de la intervenció d’un assistent, aquests han recordat que Mandela va ser “declarat terrorista per la ONU, per governs com el d’Espanya o per la CIA”. Des del govern municipal han refusat i condemnat les paraules de PxC.

Ja el dia que va morir Mandela, el líder de PxC al Vendrell, August Armengol, va enllaçar al seu mur de Facebook un article en el qual es titllava a Mandela de terrorista i de “desconegut racista antiblanc”. En el post, Armengol ressaltava que si mai els immigrants a Catalunya “tenen una proporció com a Sud-àfrica de 6 a 1, de nosaltres ja no en quedarà” res.

WWW.E-NOTICIES.ES, 17/12/2013; 20:42 PxC relaciona a Mandela con el terrorismo

Los concejales del partido en el Vendrell rechazan dedicarle una calle

EL VENDRELL.- Los cinco concejales de Plataforma per Catalunya (PxC) en el Ayuntamiento del Vendrell han rechazado dedicar una calle o una plaza de la ciudad al recientemente desaparecido Nelson Mandela, y han relacionado al líder sudafricano con el terrorismo.

Esto ha ocurrido en el punto del orden del día del pleno celebrado este martes en el que el consistorio tarraconense debatía una propuesta del gobierno para dedicar una calle a Mandela "por su lucha en favor de los derechos humanos y en contra del racismo". Desde PxC han decidido abstenerse apuntando que este no era un tema prioritario y que sólo responde a un "boom mediático".

Posteriormente, y debido a la intervención de un asistente , éstos han recordado que Mandela fue "declarado terrorista por la ONU, por gobiernos como el de España o por la CIA". Desde el gobierno municipal han rechazado y condenado las palabras de PxC.

Ya el día en que murió Mandela, el líder de PxC en el Vendrell, August Armengol, enlazó en su muro de Facebook un artículo en el que se tildaba a Mandela de terrorista y de "desconocido racista antiblanco". En el post, Armengol resaltaba que si alguna vez los inmigrantes en Catalunya "tienen una proporción como en Suráfrica de 6 a 1, de nosotros ya no quedará" nada.

WWW.DIARIBAIXPENEDES.CAT, 17/12/2013 El ple del Vendrell aprova les ordenances fiscals, PxC “passa” de donar un carrer a Mandela

EL VENDRELL.- En el Ple ordinari, celebrat el dimarts 17 de desembre, amb 16 vots a favor (PSC, CiU, PP i ERC) i 4 en contra (PxC), es van aprovar de fora definitiva les ordenances fiscals per a l’exercici del 2014 amb la desestimació de les al·legacions presentades per la Unió Empresarial del Penedès i el Grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC). El govern va considerar que aquestes al·legacions no es podien aprovar pel fet que els tipus de gravamen, bases imposables i/o tarifes van ser fixades anteriorment d’acord amb el procediment legalment establert, així com que els mateixos es troben dins dels límits establerts per l’ordenament jurídic. D’altra banda, s’ha modificat la bonificació per a la taxa de gual perquè s’hi puguin acollir aquells habitatges on hi visquin persones amb minusvalidesa sense que calgui que aquestes persones siguin titulars de la propietat. I també s’han unificat bonificacions destinades a famílies nombroses i de caràcter especial sobre algunes de les taxes i preus públics.

Pel que fa al debat sobre la pressió fiscal, l’alcalde va explicar que, a partir de l’anàlisi de dades oficials, es pot constatar que “la pressió fiscal al Vendrell és inferior a la mitjana dels municipis catalans d’entre vint mil i cinquanta mil habitants”. I aquesta constatació també es compleix si només es tenen en compte els municipis turístics mitjançant el càlcul del percentatge d’habitatges de segona residència sobre els habituals. En concret, la mitjana d’impostos i taxes per habitant d’aquests municipis és de 959 euros i al Vendrell el ingressos de l’Ajuntament en aquests conceptes és de 912 euros, un 4,8% inferior a la mitjana en qüestió (veure presentació que s’adjunta).

En el mateix Ple es van prendre els acords següents:- per unanimitat es van aprovar de forma inicial les bases per a l’atorgament d’ajuts individuals de desplaçament d’alumnat d’ensenyament obligatori que no disposi de transport escolar col·lectiu i que visqui allunyat del seu centre escolar.
- per unanimitat es va aprovar de forma inicial la modificació d’un article del Reglament Orgànic Municipal (ROM) per tal que les sessions de la Junta de Govern Local seran públiques quan es debatin els assumptes delegats pel Ple de la corporació.
- per unanimitat, es va aprovar la proposta d’una modificació dels Estatuts del Consorci local Localret, acordada per la seva Assemblea General en sessió plenària de 23 de novembre de 2013.
- amb 16 vots a favor (PSC, CiU, PP i ERC) i 4 abstencions (PxC), es va aprovar la proposta de l’equip de govern per demanar a la Comissió de carrers de l’Ajuntament del Vendrell que posi el nom de Nelson Mandela a un vial o plaça de la vila com a reconeixement a la seva lluita contra el racisme i per a la igualtat social.
- i per unanimitat, es va acordar que la Regidoria de Turisme elabori una proposta d’actuacions de millora dels serveis de les platges i experiències al territori amb els ingressos que es rebin per part de la Generalitat de Catalunya en concepte de la taxa turística, que es preveu que siguin uns vuitanta mil euros.

L’alcalde va excusar l’absència de la regidora Anabel Nieto (PxC).

WWW.DIARIDETARRAGONA.COM; 17/12/2013; 18:40 La pressió fiscal al Vendrell és inferior a la mitjana dels municipis catalans d'entre 20.000 i 50.000 habitants

En el Ple ordinari, amb 16 vots a favor (PSC, CiU, PP i ERC) i 4 en contra (PxC), es van aprovar de fora definitiva les ordenances fiscals per a l'exercici del 2014

EL VENDRELL.- En el Ple ordinari, celebrat aquest dimarts, amb 16 vots a favor (PSC, CiU, PP i ERC i 4 en contra (PxC), es van aprovar de fora definitiva les ordenances fiscals per a l'exercici del 2014 amb la desestimació de les al·legacions presentades per la Unió Empresarial del Penedès i el Grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC). El govern va considerar que aquestes al·legacions no es podien aprovar pel fet que els tipus de gravamen, bases imposables i/o tarifes van ser fixades anteriorment d'acord amb el procediment legalment establert, així com que els mateixos es troben dins dels límits establerts per l'ordenament jurídic. D'altra banda, s'ha modificat la bonificació per a la taxa de gual perquè s'hi puguin acollir aquells habitatges on hi visquin persones amb minusvalidesa sense que calgui que aquestes persones siguin titulars de la propietat. I també s'han unificat bonificacions destinades a famílies nombroses i de caràcter especial sobre algunes de les taxes i preus públics.

Pel que fa al debat sobre la pressió fiscal, l'alcalde va explicar que, a partir de l'anàlisi de dades oficials, es pot constatar que “la pressió fiscal al Vendrell és inferior a la mitjana dels municipis catalans d'entre vint mil i cinquanta mil habitants”. I aquesta constatació també es compleix si només es tenen en compte els municipis turístics mitjançant el càlcul del percentatge d'habitatges de segona residència sobre els habituals. En concret, la mitjana d'impostos i taxes per habitant d'aquests municipis és de 959 euros i al Vendrell el ingressos de l'Ajuntament en aquests conceptes és de 912 euros, un 4,8% inferior a la mitjana en qüestió (veure presentació que s'adjunta).

En el mateix Ple es van prendre els acords següents:

- per unanimitat es van aprovar de forma inicial les bases per a l'atorgament d'ajuts individuals de desplaçament d'alumnat d'ensenyament obligatori que no disposi de transport escolar col•lectiu i que visqui allunyat del seu centre escolar.

- per unanimitat es va aprovar de forma inicial la modificació d'un article del Reglament Orgànic Municipal (ROM) per tal que les sessions de la Junta de Govern Local seran públiques quan es debatin els assumptes delegats pel Ple de la corporació.

- per unanimitat, es va aprovar la proposta d'una modificació dels Estatuts del Consorci local Localret, acordada per la seva Assemblea General en sessió plenària de 23 de novembre de 2013.

- amb 16 vots a favor (PSC, CiU, PP i ERC) i 4 abstencions (PxC), es va aprovar la proposta de l'equip de govern per demanar a la Comissió de carrers de l'Ajuntament del Vendrell que posi el nom de Nelson Mandela a un vial o plaça de la vila com a reconeixement a la seva lluita contra el racisme i per a la igualtat social.

-i per unanimitat, es va acordar que la Regidoria de Turisme elabori una proposta d'actuacions de millora dels serveis de les platges i experiències al territori amb els ingressos que es rebin per part de la Generalitat de Catalunya en concepte de la taxa turística, que es preveu que siguin uns vuitanta mil euros.