L'alimentació de la gent gran, prioritat per a PxC

06/05/2014 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

PxC presenta una proposta per tal de garantir a la gent gran necessitada una alimentació “digna i equilibrada", i el quadripartit PSC-CiU-PP-ERC la vota en contra

El Vendrell | Redacció.- El Grup Municipal de Plataforma per Catalunya va presentar públicament, al Centre Cívic l'Estació, la seva proposta de resolució per al Ple de l'Ajuntament del mes d'abril.

El regidor Joan Carrasco va comentar el document que porta per títol “per tal de garantir als nostres avis una alimentació digna i equilibrada”, i va afegir que "si hi ha diners per a altres coses menys importants i més supèrflues, la nostra prioritat és l'alimentació de la gent gran d'aquest país, que és qui l'ha aixecat i qui ha aconseguit l'Estat del benestar que avui tots gaudim".

A continuació, el text íntegre de la proposta:

Atès que degut a la crisi que estem patint, i que no ha estat provocada pels ciutadans, si no per la mala gestió dels representants polítics tradicionals i pel sector de la banca, cada dia s’incrementa el nombre de llars a la nostra vila que depenen de la paga i/o pensió de la nostra gent gran.

Atès que les pensions de la nostra gent gran són cada cop més minses, afegint-se el fet que amb aquestes pensions han de subsistir no tan sols ells si no fills i néts afectats per l’atur i els desnonaments.

Atès que per fer front a la subsistència dels seus fills i néts no poden tenir cura de la seva alimentació com seria preceptiu i ells voldrien, especialment a la seva edat.

I atès que al Vendrell, concretament a Coma-ruga, existeix l’Escola de Turisme del Baix Penedès que ja es dedica al servei de la restauració.

.

El govern quadripartit PSC-CiU-PP-ERC, com ja és habitual, no sol va votar en contra de la proposta sinó que per covardia política ni tan sols va entrar en el debat.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

EL 3 DE VUIT, 04/04/2014, PÀG.12 Plataforma per Catalunya presenta una proposta al proper ple del Vendrell per garantir a la gent gran necessitada una alimentació “digna i equilibrada

EL VENDRELL.- Segons la proposta de Plataforma per Catalunya (PxC), atesa la crisi hi ha cada vegada més gent gran que té pensions minses i que, a més, han d’ajudar familiars a l'atur o que han estat víctimes de desnonaments. I com que al Vendrell existeix l'Escola de Turisme del Baix Penedès, PxC demana a l'ajuntament que garanteixi una alimentación adecuada, "dirigida per dietistes i a un preu  simbòlic", a tota la gent gran que no cobri més enllà del salari mínim interprofessional. I també demana que, aprofitant la citada escola, es presti un servei domicliiari a aquest col·lectiu.

RTVELVENDRELL.CAT, 02/04/2014 L'alimentació de la gent gran, prioritat per a PxC

EL VENDRELL.- El regidor Joan Carrasco ha comentat el document que porta per títol “per tal de garantir als nostres avis una alimentació digna i equilibrada”, i ha afegit que "si hi ha diners per a altres coses menys importants i més supèrflues, la nostra prioritat és l'alimentació de la gent gran d'aquest país, que és qui l'ha aixecat i qui ha aconseguit l'Estat del benestar que avui tots gaudim". A continuació, el text íntegre de la proposta:

Per tots aquests motius, el grup municipal de PxC sol·licitarà al Ple l’adopció dels següents acords: 1) Que l’Ajuntament garanteixi una alimentació adequada, dirigida per dietistes i a un preu simbòlic, a tota la gent gran del Vendrell als qui la pensió no excedeixi el salari mínim interprofessional; 2) Que es posi en marxa aquest servei domiciliari d’abastiment de menjar en carmanyola a les persones del col·lectiu afectat que ho sol·licitin i compleixin els requisits; 3) Que per poder prestar aquest servei es faci servir l’Escola de Turisme del Baix Penedès a Coma-ruga, donat que es poden aprofitar les pràctiques dels alumnes, i ; 4) Que en cas de ser necessari ampliar el nombre de treballadors d’aquesta institució, es contractin persones residents al Vendrell, donant preferència a persones discapacitades i a aquelles que es trobin en alt risc d’exclusió social.

EIXDIARI.CAT, 03/04/2014; 11:14 L'alimentació de la gent gran, prioritat per a PxC

PxC. Roda de premsa de presentació de la proposta

EL VENDRELL.- El Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat aquesta tarda públicament, al Centre Cívic l'Estació, la seva proposta de resolució per al proper Ple de l'Ajuntament d'aquest mes d'abril. El regidor Joan Carrasco ha comentat el document que porta per títol “per tal de garantir als nostres avis una alimentació digna i equilibrada”, i ha afegit que "si hi ha diners per a altres coses menys importants i més supèrflues, la nostra prioritat és l'alimentació de la gent gran d'aquest país, que és qui l'ha aixecat i qui ha aconseguit l'Estat del benestar que avui tots gaudim". A continuació, el text íntegre de la proposta:

1) Que l’Ajuntament garanteixi una alimentació adequada, dirigida per dietistes i a un preu simbòlic, a tota la gent gran del Vendrell als qui la pensió no excedeixi el salari mínim interprofessional.

2) Que es posi en marxa aquest servei domiciliari d’abastiment de menjar en carmanyola a les persones del col·lectiu afectat que ho sol·licitin i compleixin els requisits.

3) Que per poder prestar aquest servei es faci servir l’Escola de Turisme del Baix Penedès a Coma-ruga, donat que es poden aprofitar les pràctiques dels alumnes, i;