Plataforma per Catalunya denuncia l’enfonsament d’una passarel·la del port de Coma-ruga

22/05/2014 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

August Armengol pregunta al Ple sobre l'alarmant estat de degradació del port de Coma-ruga, qüestiona per què no s'adopten mesures cautelars i demana el seu desmantellament per motius de seguretat

El Vendrell | Redacció.- El president del Grup Municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), August Armengol, va preguntar al Ple de l'Ajuntament del mes d’abril sobre l'avançat estat de degradació de les instal·lacions del port de Coma-ruga i si l'equip de govern emprendrà mesures cautelars per evitar danys majors durant aquesta temporada turística i prevenir desgràcies personals.

És sabut des de fa temps que les instal·lacions portuàries de Coma-ruga estan afectades per aluminosi i que el port s'està enfonsant al mar de l'ordre de2 cmanuals. Però la degradació arquitectònica del pantalà és cada cop més alarmant. La barana està completament degradada i rovellada, hi ha despreniments de troços de formigó cap a la platja, hi ha llocs on l'estructura metàl·lica és a la vista, i passant per sota del pantalà des de la platja es veuen les columnes en un estat tan deplorable que sembla que en qualsevol moment tot es pugui ensorrar. A més, avui dia el port no està complint cap de les normatives mediambientals vigents i ja només per aquest fet s'hauria de clausurar.

Aquest mateix mes d’abril es va enfonsar una de les pasarel·les de la bocana de llevant on hi havia nombroses embarcacions amarrades, "miraculosament no s'han hagut de lamentar víctimes", suspira el regidor August Armengol. Ha sigut el darrer episodi que ha desfermat totes les alarmes d'un port que va esgotar la seva concessió administrativa de 30 anys l'any 2005, actualment en pròrroga, i que hauria d'haver-se desballestat ja fa anys. L'enfonsament de la passarel·la ha precipitat una reunió urgent dels usuaris dels amarratges amb les autoritats portuàries de la Generalitat, que han anunciat el desallotjament del port per al mes de setembre. "I per què al setembre, mentre el pantalà amenaça ruïna i les passarel·les s'enfonsen amb embarcacions amarrades?" rebla el regidor identitari.

Armengol va preguntar al Ple sobre l'estat de degradació del port, sobre el darrer esdeveniment de l'enfonsament de la passarel·la i per què s'ha d'esperar al setembre si mentrestant hi ha el perill manifest i comprovat que es pugui produir un accident seriós amb conseqüències de danys personals durant aquest dilatat període de temps i d'afluència massiva d'usuaris i turistes. També va preguntar si l'Ajuntament precintaria la platja per evitar que els turistes i banyistes no hagin de passar per sota del pantalà pel risc que comporta. August Armengol puntualitza que "no es tracta de fer oposició sinó d'evitar la pèrdua de vides humanes".

El govern quadripartit PSC-CiU-PP-ERC, com ja és habitual, va contestar amb evasives.