El Vendrell, 26/11/2014; PxC:

El Vendrell, 26/11/2014; PxC: "La immigració massiva es l'origen de l'atur, els baixos salaris, la pobresa i la delinqüència”

26/11/2014 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Segons els Mossos d’Esquadra, els traficants d’heroïna més importants de Catalunya, magribins, rebien ajudes dels Serveis Socials del Vendrell, del banc d’aliments de Càritas, i de la Generalitat

El Vendrell | Redacció.- Plataforma per Catalunya (PxC) ha escenificat en roda premsa al Centre Cívic l'Estació, la seva resposta a la compareixença pública del regidor de CiU Jaume Domingo sobre l’Observatori de Convivència i Civisme del Vendrell. Segons els regidors de PxC August Armengol i Joan Carrasco, tant el diagnòstic com el pronòstic del regidor de Convivència i Civisme "estan profundament equivocats".

Va obrir el torn August Armengol per expressar, contràriament a Domingo, que "la immigració massiva és la gran responsable de les xifres d'atur que patim, el 35% al Vendrell, però també dels baixos salaris, de la pobresa i de la delinqüència, així com de la manca d'ajuts a la nostra gent més necessitada en benefici dels immigrants", per continuar afirmant que "el dia que nosaltres governem, redefinirem els criteris de concessió de les ajudes socials, perquè primer, som els de casa". El regidor identitari ha acabat desmuntant l'afirmació de Domingo que "al Vendrell hi ha pocs immigrants" ja que "els ciutadans perceben 'la invasió' dels immigrants quan aquests sobrepassen el 5% de la població, mentre que Domingo diu que el 15% 'són pocs'. Doncs quants en vol, el 30%?, el 50%? o bé prefereix que els contingents procedents de l'Àfrica i de l'Àsia ens acabin substituint del tot fins que de nosaltres no en quedi ningú?".

A continuació Joan Carrasco va afirmar que “el senyor Domingo porta tant de temps a l'elit de la política, dins de la seva pròpia bombolla, que cada cop està més allunyat de la realitat del Vendrell. Es nota que no ha patit mai el que estan patint els nostres ciutadans. Si de veritat vol saber com està el vendrellenc, només ha de prendre's la molèstia de passejar pels carrers de la nostra vila i escoltar-se als vilatans". Pel que fa al cúmul de dades donades per Jaume Domingo, el regidor identitari ha reblat "el que de veritat passa, i passa massa sovint, és que per a Domingo els vilatans del Vendrell passen de ser persones a ser només dades, i tan sols dades. Així ens ho ve demostrant en nombroses ocasions durant tota la legislatura. El problema està en què en aquestes dades que ens dóna Domingo, trobem a faltar que digui que el 80-90% dels receptors de l’RMI (Renda Mínima d'Inserció) són els immigrants, per part de la Generalitat i a instàncies de l'Ajuntament, i que el 70-80% de les ajudes al lloguer van a parar a aquest mateix col·lectiu en detriment de les famílies pròpies d'aquí que si no serien les que rebrien aquestes ajudes. Les dades d'en Domingo, a banda de no ajustar-se a la realitat són ajustades al què ells volen que es cregui com és el costum d'aquest quadripartit de segona, són incompletes, i sobretot, són una manca de respecte als ciutadans del Vendrell. Tampoc diu que el 80-90% dels immigrants magrebins viuen de les ajudes socials. D'aquests quin és el percentatge de delinqüents immigrants que reben ajuts de Càritas i dels Serveis Socials municipals? Això no ho diu!!".

En referència a l'estudi presentat com Observatori de la Pobresa, el mateix regidor Joan Carrasco ha fet les següents observacions "ja només amb el nom ofèn! Si a més afegim el preu que el contribuent pagarà per aquest informe totalment inútil, cost que encara no sabem però ho podem preveure donat el que han costat altres aventures similars de Domingo, i els 20.000 euros de la plana web que vol fer, el resultat és una nova presa de pèl a les famílies vendrellenques que tan malament ho estan passant. Amb la que està caient i es gasta aquest diners en una cosa que tothom coneix i viu”. A més, ha afegit "que escolti els vilatans d'una vegada i no jugui amb els diners de tots!!" i ha acabat reblant "miri senyor Domingo, li hauria de caure la cara de vergonya de malbaratar els diners en estudis ficticis i inútils. Despeses que no aporten res i que s'haurien de destinar a cobrir les necessitats que pateixen algunes famílies del nostre municipi, i dic algunes perquè d'altres ja les tenen ben cobertes segons les declaracions dels Mossos d’Esquadra respecte a traficans de droga milionaris aquí al Vendrell”.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

RTVELVENDRELL.CAT, 12/11/2014 PxC critica l'Observatori de Convivència i Civisme

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) carrega contra l’observatori de Convivència i Civisme, que el regidor Jaume Domingo va presentar la setmana passada. Asseguren que el diagnòstic sobre el Vendrell està profundament equivocat, sobretot pel que fa a la immigració.

MINUTODIGITAL.COM, 31/10/2014 20 marroquíes que controlaban el negocio de distribución de heroína en Cataluña vivían de Cáritas

Los Mossos d’Esquadra han desarticulado en las últimas semanas la trama de tráfico de heroína más importante de Cataluña, con 36 detenidos en el Baix Penedès. Entre ellos hay 20 marroquíes, algunos de los cuales, según han apuntado los Mossos, compaginaban el tráfico de droga con la recepción de ayudas provenientes de Cáritas.

Andreu Oms.- La organización operaba desde localidades como l’Arboç, Banyeres del Penedès y Sant Jaume dels Domenys, y distribuía la droga hacia Tarragona y Barcelona. El jefe de la trama era un hombre de nacionalidad marroquí, pero entre los 36 detenidos también figuran 13 españoles, un portugués y dos transportistas holandeses.

Precisamente debido a la llegada de un cargamento proveniente de Holanda se pudo poner cerco a la trama hace unos diez días. En la operación se han intervenido 35 kilos de heroína, valorados en dos millones de euros, además de 10.300 euros en metálico, siete vehículos, varias dosis de heroína y cocaína, y 200 gramos de hachís.

Los Mossos han añadido que un integrante de la organización trasladaba periódicamente el dinero obtenido de la venta de heroína a Marruecos, donde los miembros de esta organización estaban adquiriendo varias propiedades inmobiliarias. Aunque el lucro que obtenían con el tráfico, la mayoría de los marroquíes accedían a ayudas de Cáritas, fruto de vivir en situación regular y sin mostrar ningún tipo de lujo.

La operación realizada por la División de Investigación Criminal de los Mossos d’Esquadra, en colaboración con la Unidad de Investigación del Vendrell, ha sido la más importante de la historia que ha realizado el CME y la más relevante del conjunto de del Estado en este 2014.

BAIXPENEDESDIARI.CAT, 30/10/2014; 11:33 Desarticulen al Vendrell la principal trama de tràfic d'heroïna a Catalunya

Els Mossos d'Esquadra detenen 36 persones al Baix Penedès que es dedicaven a la venda d'aquest tipus de droga, tant a l'engròs com al detall, arreu del territori

Els marroquins detinguts rebien ajudes de Càritas i enviaven els diners de la droga al seu país d'origen

Guillem R.S.- Després de diversos mesos d'investigació, seguiments i vigilàncies de 24 hores els Mossos d'Esquadra de la Unitat d'Investigació de la comissaria del Vendrell i de la regió del Camp de Tarragona han pogut desmenatellar l'organització criminal més important de distribució d'heroïna a Catalunya, intervenir 36 quilos de droga i detenir a 35 persones, 20 de les quals han ingressat a presó de manera preventiva per ordre del jutge. Aquesta és també l'operació més important que han fet mai els Mossos d'Esquadra contra aquesta droga —en un clar repunt en consum en els darrers anys a casa nostra— i també una de les més destacades arreu de l'Estat espanyol. El volum de droga decomisat podria arribar a tenir un valor al mercat negre uns dos milions d'euros.

Els Mossos d'Esquadra van inciar la investigació arran d'unes informacions de la comissaria del Vendrell sobre la venda de drogues al barri de Pisos Planas, un dels barris més castigats de la capital del Baix Penedès, i en anar estirant el fil de la venda i de la seva distribució es va arribar fins a una gran organització que movia importants quantitats de diners i de droga en diverses zones del municipi. Segons el sotsinspector cap de la Unitat Territorial d’Investigació, Eduard Vicenç, l'entramat que els detinguts havien organitzat era «un supermercat de la droga» que «estava obert les 24 hores del dia». En les vigilàncies que s'havien fet es va descobrir que durant tot el dia hi havia persones que s'acostaven als punts de distribució per comprar aquesta droga.

Amb tota la investigació en marxa va ser quan els investigadors van saber que s'estava acabant l'heroïna que tenien els ara detinguts i que estaven esperant l'arribada d'una furgoneta amb nova droga per posar a la venda. Després de dos setmanes d'espera la furgoneta, amb matrícula holandesa, va arribar a Banyeres del Penedès, on hi havia el magatzem i va ser llavors quan agents del Grup Especial d'Intervenció dels Mossos van fer l'entrada per explotar l'operació i poder detenir als màxims responsables de la banda, la majoria, d'origen marroquí. A la furgoneta s'hi van trobar fins a 34 quilos d'aquesta droga i també es van detenir els dos conductors. Els comandaments dels Mossos d'Esquadra han destacat que en els catorze escorcolls que s'han fet en aquesta operació no s'ha trobat cap arma de foc. Al cap de quatre dies es van fer diverses entrades i escorcolls en domicilis del Vendrell per fer noves detencions, tot i que en aquest cas formaven part de la segona corona i eren només els responsables de la seva venda al detall.

Els detinguts marroquins rebien ajudes de Càritas

De les 35 persones detingudes en aquesta operació dels Mossos d'Esquadra, 20 d'ells tenen nacionalitat marroquina, 13 nacionalitat espanyola, dos nacionalitat holandesa amb origen marroquí i un de nacionalitat portuguesa. Segons ha explicat el sotsinspector Vicenç els marroquins detinguts estaven en situació regular a l'estat espanyol i tot i moure ingents quantitats de diners fruit de la venda d'aquesta droga no vivien en luxes. Fins i tot, ha assegurat que durant les vigilàncies van poder observar com els detinguts rebien ajudes per part de Càritas del Vendrell. Els diners producte de la droga, amagats en vehicles, eren transportats cap al Marroc. És allà on ara també segueix aquesta investigació per aclarir que se'n feia dels diners.

L’operatiu policial del dia 16 d’octubre el van realitzar una cinquantena d’agents de l’Àrea d’Investigació Criminal de la Regió Policial del Camp de Tarragona (AIC RPCT), de la Unitat d’Investigació del Vendrell (UI) i del Grup Especial d’Intervenció (GEI). La singularitat de l'operació també s'ha pogut conèixer per la presència a l'Edifici 112 de Reus, on s'ha fet la roda de premsa, de l'intendent portaveu del cos dels Mossos d'Esquadra, de l'intendent cap de regió del Camp de Tarragona de la policia catalana i també de la directora de servei territorials al Camp de Tarragona del departament d'Interior Rosana Camps a més d'altres caps i sotscaps de les unitats que han participat en aquesta operació antidroga.

DIARIBAIXPENEDES.CAT, 31/10/2014 Malestar per les declaracions dels Mossos sobre els ajuts que rebien alguns detinguts de l’operació antidroga del Vendrell

EL VENDRELL.- Hermini Caballero, Regidor de Serveis Socials de l’Ajuntament del Vendrell i Joan Carles Guitart, responsable de Caritas han manifestat el seu desacord amb les declaracions que van fer els portaveus dels Mossos d’Esquadra que van explicar l’operació policial antidroga d’aquesta setmana al Vendrell i la comarca. Caballero i Guitart creuen que afirmar que hi havia detinguts que rebien ajuts de Caritas del Vendrell i que, a més a més, són marroquins, és una sortida de to, una informació gratuïta i també tendenciosa, a més d’innecesària. Lamenten també que ni Caritas ni els serveis socials de l’Ajuntament del Vendrell hagin estat consultats, després de l’operatiu policial, sobre aquestes persones i llurs identitats. Témen que allò que van explicar el Mossos en roda de premsa pugui complicar la convivència ciutadana al Vendrell tot i reconèixer, com no pot ser de cap altra manera, que l’operació policial ha estat un èxit i que això va a favor de la societat

LA FURA, 07/11/2014; PÀG.12 Menys immigrants del que es percep, massa atur i el repte de donar feina als poc qualificats

L’Observatori de Convivència i Civisme del Vendrell comença a donar dades: les primeres, que hi ha menys immigrants del que sembla i que l’alt índex d’atur (35%) llasta tota acció de cohesió que es pugui fer

EL VENDRELL.- El regidor de Convivència i Civisme, Jaume Domingo, es disposa a anar fent públic per fascicles el contingut de les enquestes que donen cos a l’Observatori de Convivència i Civisme que ha creat amb l’objectiu de millorar la cohesió social al Vendrell, resoldre’n els problemes capitals i, de retruc, i en al·lusió a la Plataforma per Catalunya (PxC) (sense la qual possiblement no s’hauria creat l’Observatori), corregir “el desenfoc entre la realitat i les percepcions”, que és el camp on “actuen els populismes”. Sentit de ciutat, doncs, però també prevenció electoral.

Un Observatori que s’anirà actualitzant constantment, i que arribarà a conclusions d’accions a dur a terme per resoldre els problemes després de fer tallers participatius on tothom hi serà convidat. Amb perspectiva de resolució a llarg termini.

La primera dada que aporta és que “només” el 15,1% de residents al Vendrell han nascut a l’estranger, lleugerament per sobre del 14,9% de mitjana catalana i del 14% de mitjana comarcal. Domingo creu que la sensació general pot ser superior perquè “la immigració està molt concentrada en un sol col·lectiu”, el marroquí.

Però l’escàs sentit de pertinença de la població vendrellenca és molt superior al 15%; no en va, és el municipi tarragoní que més població forana (de la resta de Catalunya, sobretot Àrea Metropolitana, i de la resta d’Espanya) ha acollit els últims anys. Amb un element afegit: hi han vingut a contracor, pel baix preu dels lloguers. És un càstig, doncs. Un 21,5% dels enquestats, si poguessin, no es quedarien a viure al Vendrell.

En relació a la immigració, l’enquesta constata que un 60% de residents creu que hi ha conflicte entre autòctons i immigrants, però el 93,5% no n’han patit mai cap.

La clau de volta de tot plegat, però, és l’atur, no en la procedència. Està en el 35%. I com que la majoria d’aturats no tenen qualificació professional (un 25% de la població té estudis secundaris; els universitaris són minoria), Domingo creu que cal dues accions; donar feina a persones grans, però que encara tenen una vida laboral de 15-20 anys, sense qualificació, “i que d’ells depèn una família sencera”, i aquí és on defensa la implantació del macropolígon logístic a la plana central del Baix Penedès, i alhora planificar el futur per canviar el model econòmic de municipi i comarca. Dit d’altra manera, “ara el més important no és un Sillicon Valley per donar feina a universitaris”.

El regidor vendrellenc espera unitat d’acció dels partits polítics del Vendrell a mig i llarg termini, per tal que independentment dels successius governs municipals que hi pugui haver, actuï tothom en la mateixa direcció per solucionar els problemes d’atur i cohesió social al municipi.