El Vendrell, 13/04/2015; Armengol al Ple:

El Vendrell, 13/04/2015; Armengol al Ple: "no es pot posar un infermer a fer de metge"

13/04/2015 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

August Armengol denuncia al Ple que la nova interventora de fons no compleix els requisits legals tot i sent un Ajuntament de 37 mil habitants, amb un pressupost de 50 MEUR i un deute de 90 MEUR

El Vendrell | Redacció.- El regidor de Plataforma per Catalunya (PxC), August Armengol, va quedar sorprès en començar el darrer Ple extraordinari de l'Ajuntament. Davant seu es va trobar al seient de l'interventor de fons a una nova interventora accidental, la funcionària Ester Lambea, sense que l'alcalde ni cap membre del govern municipal l'hagués informat prèviament d'aquesta incorporació.

Per això per qüestió d'ordre va voler intervenir només començar el Ple tot "donant compte" del seu sobtat assabentament que teníem nova interventora. Armengol va esmentar que si bé "havia vist la convocatòria al BOPT del 25 de març (2015/02958) de les bases reguladores per cobrir la plaça d'interventor de fons interí on s'hi diu textualment que s'ha d'estar en possessió de la titulació de la llicenciatura en Dret, Administració i Direcció d'Empreses, Ciències Econòmiques o Ciències Actuarials i Financeres, ens trobem que la interventora accidental nomenada no compleix cap d'aquests requisits legals per ocupar la plaça", el regidor va continuar dient que "és com posar un infermer a fer de metge o a un delineant a fer d'arquitecte", i en el moment en què Armengol anava a fer dues preguntes al respecte, l'alcalde li va retirar la paraula.

El candidat a l'alcaldia no va poder fer les dos preguntes al Ple per la mordaça aplicada per l'alcalde, però sí que les voldria llençar a la palestra per al coneixement de tothom: "1) és legal nomenar una interventora encara que sigui accidental que no compleix els requisits legals per ocupar la plaça?, i; 2) en el cas que fos legal per una d'aquelles 'caramboles', és ètic col·locar en aquesta plaça una persona que no compleix els requisits tècnics ni legals en una població de 37.000 habitants, amb un pressupost de 50 milions d'euros i amb un deute de 90 milions?". Ambdues preguntes queden en l'aire "davant la negativa de l'alcalde d'escoltar-les i per tant de contestar-les" etziba August Armengol.