El Vendrell, 24/04/2015; Suport a les entitats animalistes

25/04/2015 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Joan Carrasco fa pública una proposta per recompensar amb mitjans econòmics a les entitats animalistes que realitzen una tasca en protectores d’animals sense ànims de lucre

El Vendrell | Redacció.- Al Centre Cívic l’Estació, el regidor Joan Carrasco ha presentat la darrera proposta de caire animalista de Plataforma per Catalunya (PxC) “per tal de dotar de mitjans econòmics a les entitats protectores d’animals per al bon desenvolupament de les seves tasques” i ha  començat dient que “després de les campanyes que s'han realitzat des de l'Ajuntament per conscienciar els ciutadans propietaris de mascotes per fer-los veure que són els responsables de recollir els seus excrements tant en la via pública, com en terrasses, etc, no han servit de res”. I continua “només cal fer una passejada per qualsevol barri per veure els resultats. Les mesures per conscienciar els ciutadans propietaris de mascotes han fracassat. Si les mesures de conscienciació no funcionen cal passar a les mesures de dissuasió, i res dissuadeix més que una sanció”.

Carrasco afegeix que “per aquest motiu presentem aquesta proposta, per a què se sancioni als incívics que no exerceixen amb responsabilitat amb les seves mascotes. I l'import que generin aquestes sancions vagi a parar a les protectores d'animals sense ànim de lucre del nostre municipi, ja que l'Ajuntament només disposa d'un servei de recollida d'animals, però no de protectora”. Per aquest motiu acaba dient el regidor identitari que “és just que els diners de les sancions es destinin a aquesta finalitat, perquè són aquestes protectores les que realitzen un gran treball que des PxC veiem just recompensar amb mitjans econòmics per a què puguin seguir realitzant-lo fins que al Vendrell disposem de protectora municipal tal com pretenem des de PxC”. La proposta és del següent tenor:

Atès que el Vendrell és un municipi que no té protectora d'animals municipal pròpia, i només ofereix servei de recollida de mascotes.

Atès que l'objectiu de Plataforma per Catalunya és dotar a la nostra vila d'una protectora d'animals municipal pròpia, on aquestes mascotes puguin ser ateses en condicions òptimes fins a la seva adopció.

I atès que l'objectiu de Plataforma per Catalunya és aconseguir que el Vendrell sigui vila lliure de maltractament animal i amiga de les mascotes.

Per tots aquests motius, el grup municipal de PxC sol·licitarà al Ple l’adopció dels següents acords: 1) Que s'endureixin les sancions per comportament incívic dels propietaris de mascotes així com les de maltractament animal per tal de produir un efecte dissuasori dels mateixos; 2) Que els ingressos recaptats resultants de les sancions esmentades siguin destinats a totes aquelles entitats sense afany de lucre ubicades al Vendrell, ja que duen a terme la tasca de refugi de mascotes que hauria de fer la protectora d'animals municipal de la que manca la nostra vila. Això mentre no es disposi de servei municipal propi, i; 3) Es donarà preferència en el repartiment dels diners a aquelles entitats que no sacrifiquin cap mascota fora dels casos de patiment animal.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

DIARI DE TARRAGONA, 19/04/2015; PÁG.26 Piden que las multas por maltrato animal sean para las entidades

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) en la oposición en el Vendrell propone al gobierno endurecer las sanciones por el maltrato animal, entre el que está el abandono. El partido señala que el importe de las multas sea para las entidades de la localidad sin ánimo de lucro que atienden a los animales en refugios y que realizan un servicio, a falta de protectora municipal.

RTVELVENDRELL.CAT, 15/04/2015 PxC vol més sancions als propietaris incívics de mascotes

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) demana més sancions a l’incivisme amb les mascotes. La formació carrega contra les campanyes de l’Ajuntament, que no han aconseguit, diuen, conscienciar els propietaris de gossos que no recullen els excrements. Per això PxC proposarà al proper ple municipal multes més altes per castigar tant l’incivisme com el maltractament animal. Afegeixen també que els diners recaptats es destinin a entitats sense ànim de lucre que es dediquen a les mascotes i complementen la tasca del refugi municipal.

EIXDIARI.CAT, 15/04/2015; 01:45 PxC fa una proposta de suport a les entitats animalistes

Eix. Joan Carrasco

EL VENDRELL.- Ahir a la tarda al Centre Cívic l’Estació, el regidor Joan Carrasco ha presentat la darrera proposta de caire animalista de Plataforma per Catalunya (PxC) “per tal de dotar de mitjans econòmics a les entitats protectores d’animals per al bon desenvolupament de les seves tasques” i ha  començat dient que “després de les campanyes que s'han realitzat des de l'Ajuntament per conscienciar els ciutadans propietaris de mascotes per fer-los veure que són els responsables de recollir els seus excrements tant en la via pública, com en terrasses, etc, no han servit de res”. I continua “només cal fer una passejada per qualsevol barri per veure els resultats. Les mesures per conscienciar els ciutadans propietaris de mascotes han fracassat. Si les mesures de conscienciació no funcionen cal passar a les mesures de dissuasió, i res dissuadeix més que una sanció”.

BAIXPENEDESDIARI.CAT, 15/04/2015; 09:53 PxC vol més sancions pels propietaris d'animals incívics

Els diners recaptats anirien per a les protectores d'animals

El regidor Juan Carrasco, presentant la proposta Foto: BP Diari

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) del Vendrell ha presentat un projecte per tal de dotar de mitjans econòmics a les entitats protectores d’animals i alhora acabar amb l'incivisme en els propietaris d'animals de companyia. Després de constatar que les campanyes de civisme en aquest sentit «han fracassat», PxC demana que es sancioni als incívics «que no exerceixen amb responsabilitat amb les seves mascotes».

L'import que generin aquestes sancions aniria a parar a les protectores d'animals sense ànim de lucre del municipi, «ja que l'Ajuntament només disposa d'un servei de recollida d'animals, però no de protectora». PxC també ha apuntat que es donarà preferència en el repartiment dels diners «a aquelles entitats que no sacrifiquin cap mascota fora dels casos de patiment animal».

DIARIBAIXPENEDES.CAT, 15/04/2015 PxC a favor d’endurir les sancions als propietaris incívics d’animals i d’ajudar a les entitats protectores

EL VENDRELL.- Ahir dimarts al Centre Cívic l’Estació, el regidor Joan Carrasco ha presentat la darrera proposta de caire animalista de Plataforma per Catalunya (PxC)  “per tal de dotar de mitjans econòmics a les entitats protectores d’animals per al bon desenvolupament de les seves tasques” i ha començat dient que “després de les campanyes que s’han realitzat des de l’Ajuntament per conscienciar els ciutadans propietaris de mascotes per fer-los veure que són els responsables de recollir els seus excrements tant en la via pública, com en terrasses, etc, no han servit de res”. I continua “només cal fer una passejada per qualsevol barri per veure els resultats. Les mesures per conscienciar els ciutadans propietaris de mascotes han fracassat. Si les mesures de conscienciació no funcionen cal passar a les mesures de dissuasió, i res dissuadeix més que una sanció”.

Carrasco afegeix que “per aquest motiu presentem aquesta proposta, per a què se sancioni als incívics que no exerceixen amb responsabilitat amb les seves mascotes. I l’import que generin aquestes sancions vagi a parar a les protectores d’animals sense ànim de lucre del nostre municipi, ja que l’Ajuntament només disposa d’un servei de recollida d’animals, però no de protectora”. Per aquest motiu acaba dient el regidor identitari que “és just que els diners de les sancions es destinin a aquesta finalitat, perquè són aquestes protectores les que realitzen un gran treball que des PxC veiem just recompensar amb mitjans econòmics per a què puguin seguir realitzant-lo fins que al Vendrell disposem de protectora municipal tal com pretenem des de PxC”. La proposta és del següent tenor:

Atès que degut a la crisi econòmica actual, cada cop hi ha més abandonaments de mascotes per no poder atendre-les. Atès que el Vendrell és un municipi que no té protectora d’animals municipal pròpia, i només ofereix servei de recollida de mascotes.

Atès que existeixen al Vendrell entitats sense afany de lucre que supleixen les mancances que en aquest aspecte té la nostra vila. Atès que l’objectiu de Plataforma per Catalunya és dotar a la nostra vila d’una protectora d’animals municipal pròpia, on aquestes mascotes puguin ser ateses en condicions òptimes fins a la seva adopció.

I atès que l’objectiu de Plataforma per Catalunya és aconseguir que el Vendrell sigui vila lliure de maltractament animal i amiga de les mascotes.

Per tots aquests motius, el grup municipal de PxC sol·licitarà al Ple l’adopció dels següents acords: 1) Que s’endureixin les sancions per comportament incívic dels propietaris de mascotes així com les de maltractament animal per tal de produir un efecte dissuasori dels mateixos; 2) Que els ingressos recaptats resultants de les sancions esmentades siguin destinats a totes aquelles entitats sense afany de lucre ubicades al Vendrell, ja que duen a terme la tasca de refugi de mascotes que hauria de fer la protectora d’animals municipal de la que manca la nostra vila. Això mentre no es disposi de servei municipal propi, i; 3) Es donarà preferència en el repartiment dels diners a aquelles entitats que no sacrifiquin cap mascota fora dels casos de patiment animal.