El Vendrell, 18/05/2015; August Armengol: “la lluita contra la pobresa serà una de les nostres prioritats”

18/05/2015 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

August Armengol presenta el seu decàleg en matèria de Serveis Socials davant el públic de la gent gran del Casal del Tívoli i afirma que la seva primera inversió serà el nou Esplai d’Avis del Tancat

El Vendrell | Redacció.- Durant un berenar amb els avis del Tívoli, August Armengol, cap de llista de Plataforma per Catalunya (PxC), ha presentat el decàleg del que serà l’actuació del seu equip en matèria de Serveis Socials.

1. Pla de Rescat Ciutadà contra la pobresa que inclogui un reforç de les xarxes municipals d'ajuda social però també un augment de les inversions públiques per aconseguir una redistribució més justa. És el contrari a les polítiques austericides equivocades del govern quadripartit. Perquè generar ocupació és la principal mesura contra la pobresa. La primera inversió serà acabar el nou Esplai d’Avis del Tancat.

2. Reforma integral del departament de Serveis Socials municipals, optimitzant els recursos i costos de gestió, perquè el percentatge del pressupost, repercuteixi més en les famílies necessitades, que no pas, en els costos d’administració.

3. Crear un cens de famílies en risc de pobresa i exclusió social, des del qual es centralitzaran tots els ajuts, simplificant i automatitzant els processos administratius de manera que les famílies necessitades només hagin de fer una sola gestió per rebre totes les ajudes de les diferents administracions, exempcions de taxes municipals, pagament de subministres bàsics, beques menjador, etc que els correspongui per a la seva situació econòmica.

4. Pel que fa al cobrament de l’impost de plusvàlua, en els casos d’execució hipotecària o dació en pagament, eximirem totalment el seu pagament a les famílies que han patit aquesta situació, després de la comprovació de la seva situació econòmica.

5. Negociarem convenis amb cadenes de supermercats i empreses de subministrament energètic en favor de les famílies més vulnerables i amb recursos limitats.

6. Garantir el material escolar, beques menjador o medicaments, a infants i adolescents en risc d’exclusió. Sembla que per l'actual administració els nens només mengen fins que acaben la primària. Nosaltres ampliarem les beques menjador fins a la finalització de tots els estudis.

7. Potenciarem la presència de cursos de formació professional per a persones a l’atur.

8. Donarem una segona oportunitat als joves que per diverses raons van abandonar els seus estudis.

9. S'ha de prioritzar les persones i famílies més desafavorides i que queden fora dels barems actuals per optar als ajuts socials i adaptarem  nous barems a l’efecte. No permetrem que es talli l’aigua a famílies que realment no la puguin pagar i garantirem un cabdal mínim a les famílies que ho justifiquin.

10. Denunciarem tot tipus de prevaricació administrativa en benefici dels immigrants.