August Armengol: “Acabarem amb l’abandonament dels barris marítims”

22/05/2015 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Crear un Òrgan Municipal Descentralitzat (OMD) i naturalitzar el Parc Natural de les Madrigueres i de la riera de la Bisbal, dos de les propostes de PxC per a les platges, entre d’altres

Coma-ruga/El Vendrell | Redacció.- Des de la capçalera del Riuet al passeig Marítim de Coma-ruga August Armengol, cap de llista de Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat els principals eixos del programa de les platges. L’objectiu és “normalitzar d’una vegada per totes els barris marítims per a què no segueixin sent l’assignatura oblidada i pendent de l’Ajuntament del Vendrell”.

1. Les platges regiran el seu propi futur. Crearem un Òrgan Municipal Descentralitzat (OMD) donant satisfacció a una antiga aspiració dels barris marítims. Proposta de PxC des de 2003 i que ara altres copien.
  1. Potenciarem el turisme d’excel·lència en tots els seus aspectes. Les platges de Sant Salvador, Coma-ruga i el Francàs disposen d’atractius de gran qualitat.
  1. Projectarem  l’illa de vianants de Coma-ruga al voltant d’un nou complex termo-lúdic i de piscines a l’aire lliure al Parc Tabaris.
  1. Transformarem l’antic Cinema-Teatre Brisamar de Coma-ruga en un modern Centre Cívic multifuncional que aculli les associacions de gent gran, joves, sales polivalents i instal·lacions municipals.
  1. Nou Pla d'Ordenació Urbanístic Municipal per desencallar el Pla Especial de les Cases Modernistes de Coma-ruga i el Pla Parcial del Barri Ferroviari.
  1. Inundacions als barris marítims; solucions definitives i assolibles, amb poca inversió i solucionant d'una vegada els greuges que durant tants anys estan patint els nostres barris marítims.
  1. "El balcó de Coma-ruga". Proveint d'un aparcament de 3 plantes a l'actual aparcament de Cal Marti, alliberant la plaça Germans Trillas de l'excés de trànsit i solucionant la manca d'aparcament. La teulada del pàrquing s'anivellarà amb el carrer Vilafranca i serà una plaça-mirador. L'empresa concessionària correrà amb tota la despesa d'aquesta obra.
  1. Transformarem la plaça dels Germans Trillas. Serà remodelada per transformar-la en zona de vianants, lloc per exposicions i fires.

2. Recuperarem el turisme ecològic a la Reserva Marina de Masia Blanca i desenvoluparem el Parc Natural de les Madrigueres i de la riera de la Bisbal, últim espai verge de la costa vendrellenca.

10. Serveis. Recuperarem les línees, parades, freqüències i trajectes de bus que recentment van                  “reformular” a la baixa, perquè les connexions amb el Vendrell i l’Hospital són fonamentals.

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

RTVELVENDRELL.CAT, 21/05/2015 PxC presenta propostes pels barris marítims

EL VENDRELL.- Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat els principals eixos del programa de les platges. El seu objectiu, segons han manifestat, és “normalitzar els barris marítims per què no segueixin sent l’assignatura oblidada i pendent de l’Ajuntament del Vendrell”.

DIARIBAIXPENEDES.CAT, 20/05/2015 August Armengol: “Acabarem amb l’abandonament dels barris marítims”

COMA-RUGA/EL VENDRELL.- Aquest migdia des de la capçalera del Riuet al passeig Marítim de Coma-ruga August Armengol, cap de llista de Plataforma per Catalunya (PxC) ha presentat els principals eixos del programa de les platges. L’objectiu és “normalitzar d’una vegada per totes els barris marítims per a què no segueixin sent l’assignatura oblidada i pendent de l’Ajuntament del Vendrell”.

2. Potenciarem el turisme d’excel·lència en tots els seus aspectes. Les platges de Sant Salvador, Coma-ruga i el Francàs disposen d’atractius de gran qualitat.

3. Projectarem l’illa de vianants de Coma-ruga al voltant d’un nou complex termo-lúdic i de piscines a l’aire lliure al Parc Tabaris.

4. Transformarem l’antic Cinema-Teatre Brisamar de Coma-ruga en un modern Centre Cívic multifuncional que aculli les associacions de gent gran, joves, sales polivalents i instal·lacions municipals.

5. Nou Pla d’Ordenació Urbanístic Municipal per desencallar el Pla Especial de les Cases Modernistes de Coma-ruga i el Pla Parcial del Barri Ferroviari.

6. Inundacions als barris marítims; solucions definitives i assolibles, amb poca inversió i solucionant d’una vegada els greuges que durant tants anys estan patint els nostres barris marítims.

7. “El balcó de Coma-ruga”. Proveint d’un aparcament de 3 plantes a l’actual aparcament de Cal Marti, alliberant la plaça Germans Trillas de l’excés de trànsit i solucionant la manca d’aparcament. La teulada del pàrquing s’anivellarà amb el carrer Vilafranca i serà una plaça-mirador. L’empresa concessionària correrà amb tota la despesa d’aquesta obra.

8. Transformarem la plaça dels Germans Trillas. Serà remodelada per transformar-la en zona de vianants, lloc per exposicions i fires.

9. Recuperarem el turisme ecològic a la Reserva Marina de Masia Blanca i desenvoluparem el Parc Natural de les Madrigueres i de la riera de la Bisbal, últim espai verge de la costa vendrellenca.

10. Serveis. Recuperarem les línees, parades, freqüències i trajectes de bus que recentment van “reformular” a la baixa, perquè les connexions amb el Vendrell i l’Hospital són fonamentals.

11. Preservarem Sant Vicenç de Calders per a què mai perdi el seu encant de “poble” i no es converteixi en una relíquia envoltada d’urbanitzacions.

BAIXPENEDESDIARI.CAT, 21/05/2015; 09:53 PxC també vol, com CiU, un Òrgan Municipal Descentralitzat a les platges

El partit assegura que duen aquesta proposta al programa des del 2003

August Armengol, explicant les propostes per les platges Foto: Cedida

COMA-RUGA/EL VENDRELL.- August Armengol, cap de llista de Plataforma per Catalunya (PxC), ha presentat els principals eixos del programa del seu partit per a les platges. L’objectiu, segons Armengol, és «normalitzar d’una vegada per totes els barris marítims perquè no segueixin sent l’assignatura oblidada i pendent de l’Ajuntament del Vendrell».

Un dels punts principals ja va ser presentat per CiU fa més d'un mes, la creació d'un Òrgan Municipal Descentralitzat (OMD), que PxC assegura que porta al seu programa des de 2003. El partit també preveu projectar l’illa de vianants de Coma-ruga al voltant d’un nou complex termo-lúdic i de piscines a l’aire lliure al Parc Tabaris.

Per l’antic Cinema-Teatre Brisamar de Coma-ruga, PxC vol que sigui «un modern Centre Cívic multifuncional que aculli les associacions de gent gran, joves, sales polivalents i instal·lacions municipals». També preveuen un nou Pla d'Ordenació Urbanístic Municipal per desencallar el Pla Especial de les Cases Modernistes de Coma-ruga i el Pla Parcial del Barri Ferroviari.

Un altre dels projectes estrella és 'El balcó de Coma-ruga', que sorgiria proveint d'un aparcament de 3 plantes a l'actual aparcament de Cal Marti, alliberant la plaça Germans Trillas de l'excés de trànsit i solucionant la manca d'aparcament. La teulada del pàrquing s'anivellaria amb el carrer Vilafranca i seria una plaça-mirador. L'empresa concessionària correria amb tota la despesa d'aquesta obra.