El Vendrell, 05/10/2015; Gràcies als vots de PxC el Vendrell no s’adhereix a l’AMI

09/10/2015 - El Vendrell

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

L’Ajuntament no s’adhereix a l’AMI gràcies als 3 vots decisius de PxC.  August Armengol fa un discurs aclaparador contra l’acollida de “refugiats” mentre hi hagi un sol vendrellenc necessitat

El Vendrell | Redacció.- L’Ajuntament no s’dhereix a l'Associació de Municipis per la Independència (AMI) gràcies als 3 vots decisius de Plataforma per Catalunya (PxC).  D’altra banda, August Armengol fa un discurs aclaparador contra l’acollida de “refugiats” mentre hi hagi un sol vendrellenc necessitat.

El ple de l'Ajuntament del Vendrell rebutja adherir-se a l'AMI. La moció que han portat al ple els partits CDC, ERC i CUP no ha aconseguit tenir una majoria de vots, i ha estat rebutjada per 9 vots a favor, 10 en contra i 2 abstencions. La nota la va donar el PSC, dos regidors van votar a favor de l'adhesió, però els altres dos (Carnicer i Martínez) es van abstenir.

D'aquesta manera, la proposta no ha pogut tirar endavant. PxC, PP, C’s i Podem han votat en contra per diferents motius. Els tres primers partits han fet referència a que els resultats de les eleccions autonòmiques del passat diumenge indiquen que el Vendrell no és una ciutat independentista. Per això han assenyalat que les forces independentistes només van assolir un 39% dels vots.

Acollida dels “refugiats”

PxC va ser l’únic partit en votar-hi en contra. Segons paraules d’Armengol “Per mantenir a la gent de fora diem NO. Que quedi clar. No mentre hi hagi un sol vendrellenc necessitat, no s'han de destinar recursos per una pretesa integració que mai es produirà. Per què hem de carregar nosaltres amb aquest pes?”

I continua el regidor identitari “les administracions ajuden abans als nouvinguts sense cap arrelament que als catalans i espanyols necessitats. És una vergonya”. Tot criticant que “es dóna als ‘refugiats’ allò que se’ls nega als de casa: un habitatge gratuït, aigua, llum i gas gratis total, sanitat, assistència jurídica i educació gratuïtes, un salari social i tots els serveis socials a la seva sencera disposició”. PxC, com a tercera força del Consistori, és l'únic partit que va votar en contra de la nova allau d'immigrants.