El Vendrell, 25/11/2015; “els atemptats es van cometre en nom d’un déu i d’una religió”

25/11/2015 - El Vendrell

El Vendrell | Redacció.- Plataforma per Catalunya (PxC) va presentar al Ple municipal de novembre una proposta de resolució "per sol·licitar a l'administració competent de l'Estat la creació d'una unitat d'estrangeria i tramitació del DNI i passaport del Cos Nacional de Policia amb seu al Vendrell" i una moció "de condemna als atemptats terroristes islamistes del divendres dia 13 de novembre a París". Totes dues aprovades per majoria.

Essent el Cos Nacional de Policia l’únic que té competències en estrangeria la presència d’aquesta comissaria a partir de 2016 és més que mai necessària “per un millor control de la immigració”. Els regidors de PxC també van defensar que "és del tot necessari acabar amb la manca de servei de tramitació del DNI que pateix la nostra vila. No pot ser que els vendrellencs hagin de desplaçar-se 25 km, a Tarragona, o fins i tot més per poder complir amb la llei de portar en regla els documents d'identificació com el passaport o el DNI". Van fer palesa la necessitat de disposar d'aquest servei al Vendrell, a fi i efecte de tenir un servei àgil "no només per a la vila sinó que també per a la nostra comarca, que aplega més de 100.000 habitants".

D'altra banda, el grup municipal de PxC va presentar per urgència una moció condemnatòria als atemptats islamistes del passat divendres 13 a París que finalment va presentar-se conjuntament per tots els grups i votada per unanimitat. Els regidors de PxC van afirmar que "no hi ha cap argument que pugui defensar un acte de barbàrie semblant" afegint que "és trist que les prediccions que anem fent des de la nostra formació durant més de 10 anys es vagin complint fil-per-randa, i els partits tradicionals, amb el seu malaltís bonisme, no hagin fet res per evitar-ho". August Armengol va afegir que “per més que ens vulguin inculcar que l’islam és una religió de pau, els atemptats es van cometre en nom d’un déu i en nom d’una religió”.