August Armengol denuncia els regidors d’ERC per presumpte encobriment de corrupció

16/01/2016 - El Vendrell

PxC ha presentat denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció contra els regidors d’ERC per no destapar públicament els fets de presumpta corrupció que van anunciar el mes passat

El Vendrell | Redacció.- El dia 17 de desembre ERC del Vendrell va denunciar públicament en roda de premsa a la seva seu del carrer Andreu Nin, núm.7, que eren coneixedors d’irregularitats concretes comeses a l’Ajuntament per persones concretes. Però sense destapar noms ni fets. August Armengol, regidor i portaveu del grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) va advertir en el Ple del 24 de desembre que “si no interposaven una denúncia formal en el termini de 15 dies nosaltres els denunciarem a ells per encobriment de presumpta corrupció”. Essent que no tenim cap notícia al respecte, “hem interposat denúncia davant la Fiscalia Anticorrupció”.

Les declaracions d’ERC sobre el cas van ser del següent tenor a la roda de premsa “el partit assenyalarà els polítics deshonestos que hagin ficat la mà a la caixa”, “lamentem haver trobat un consistori embargat i carregat de deutes”, “totes les persones que hi ha hagut al govern no han estat prou honestes i s’ha arribat al que tenim ara en les finances municipals per culpa de persones deshonestes i evidentment que tenim noms i cognoms”, “tu els coneixes als deshonestos, i els hi ha de potents, n’hi ha que signaven tot el que s’havia de signar i els calers sortien a dojo” i “que algú fiqui la mà a les cireres i s’aprofiti doncs això no es pot acceptar de cap de les maneres”. En el darrer ple de l’any en una interpel·lació precisament d’Armengol, la regidora Eva Mata (ERC) va admetre que “sí, hi ha hagut irregularitats”.

El regidor identitari no obstant ha afirmat que “no hem posat la denúncia ni molt menys per a què siguin jutjats i condemnats, sinó per a què serveixi com a estímul per a què siguin ells mateixos qui posin en coneixement de l’òrgan jurisdiccional competent no solament els delictes que ells mateixos descriuen com ‘ficar la mà a la caixa’ sinó que desemmascarin també els presumptes culpables amb noms i cognoms”. Armengol acaba dient que “altra cosa seria una burla envers els contribuents del Vendrell i un encobriment de presumpta corrupció i de presumptes corruptes”.