El Vendrell aprova un pressupost de 55 milions amb el vot en contra de PxC

21/02/2016 - El Vendrell

PxC vota contra el pressupost de 2016 per l’alça de l’IBI, per la insuficient partida d’afers socials i per les escasses inversions que no contemplen Barris Marítims ni Esplai d’Avis del Tancat.

El Vendrell | Redacció.- En el Ple municipal d’aquest dimarts 16 de febrer l’Ajuntament del Vendrell ha aprovat el pressupost de 2016 de 55 milions d’euros amb els vots a favor del govern tripartit PSC-CDC-ERC més el PP, l’abstenció de C’s, i els 3 vots en contra de Plataforma per Catalunya (PxC), però també de SSP i SP.

Araceli Bundó, regidora de PxC, ha argumentat el vot en contra dels pressupostos en base a “l’injustificat augment de l’IBI de l’1,8% que ha arrossegat l’alça conjunta de les ordenances fiscals en un 1% en un any en què l’IPC va ser del 0%; va incidir també en la insuficient atenció als Serveis Socials doncs cada vegada són més els vendrellencs que es veuen desemparats per aquestes institucions tot i ser la tercera vila de l’Estat més afectada per la crisi, i; per les escasses i desencertades inversions que ignoren, un any més, els Barris Marítims o les obres a mig fer de l’inacabat Esplai d’Avis del Tancat del Galan”.

També s’ha aprovat una moció de l’equip de govern a la qual s’hi ha afegit PxC, de suport a la Plataforma en Defensa de l’Ebre (PDE) contra el transvasament i en defensa del cabal mínim pel delta.

Malgrat votar a favor, PxC s'ha mostrat crítica amb la proposta per l'adhesió a l'Estratègia Catalana de Residu Zero,per tal que no es converteixi en un “pou de diners malbaratats”, ja que “no és el primer cop que el Vendrell planteja fer un canvi” en aquest sentit, pel fet que el Vendrell és la capital de comarca que menys recicla de Catalunya i que per aquest motiu seran necessàries campanyes ambientals destinades a la població.