PxC denuncia l'Ajuntament pels Pisos Planas, davant la Fiscalia, Sanitat i Salut Pública

15/03/2016 - El Vendrell

Joan Carrasco, regidor de PxC, denuncia l’Ajuntament per presumpte delicte contra la Salut Pública davant la Fiscalia de Tarragona pels riscos higiènico-sanitaris als Pisos Planas.

EL VENDRELL, 15/03/2016.- El regidor de Plataforma per Catalunya (PxC), Joan Carrasco, ha anunciat avui en roda de premsa als Pisos Planas, que davant la inoperància de l’equip de govern en resoldre els greus problemes que pateix el barri, ha presentat denúncia per presumpte delicte contra la Salut Pública davant la Fiscalia de Tarragona, i també davant el Departament de Sanitat i Salut Pública.

El govern municipal format per PSC, CDC i ERC, segueix enrocat en la seva incompetència i no ha fet res per solucionar aquest greu problema que al final pot acabar afectant a tot el municipi. Per això Carrasco entén que “davant la inoperància dels succesius governs només ens queda acudir a la Fiscalia i a Sanitat i Salut Pública, cosa que hem fet amb les corresponents denúncies davant d’aquests dos òrgans competents”.

Antecedents

El dimarts 23 de febrer el mateix regidor de  PxCJoan Carrasco,  va rebre Miriam Moreno, del programa televisiu España Directo de TVE-1, per denunciar públicament per enèsima vegada "el deplorable estat d'un barri, el de Pisos Planas, que viu entre clavegueres, aigües fecals, una pudor insuportable i plagues d'insectes".

Volem recordar que des de PxC ja es va denunciar públicament al setembre que les clavegueres del barri abocaven aigües fecals al carrer, als portals i entrades dels blocs i fins i tot dins dels pisos, bars i locals. La qual cosa genera “males olors a tot el barri, plagues de paneroles a les cases i seriosos riscos higiènico-sanitaris i mediambientals ja que sobre les aigües fecals abocades al carrer hi juguen els nens, xipollegen els coloms o hi beuen els gats”.

Més endavant i a causa de la inactivitat de l'Ajuntament en la resolució del problema, el grup municipal de PxC va presentar una proposta al Ple de l'Ajuntament del 24 de desembre per a la resolució urgent de tan greu problema que va ser aprovada per unanimitat dels 8 grups polítics. Però en no veure cap moviment malgrat tot, els veïns ens van sol·licitar una nova intervenció.

Per això Joan Carrasco va apel·lar a España Directo i així el Vendrell va estar vist a tot el país com la localitat amb un dels barris més impropis per viure, amb veïns que davant la càmera manifestaven que "aquí no s’hi pot viure" mentre el càmera de TVE-1 en un moment donat va estar a punt de vomitar i d'interrompre el reportatge per la insalubritat i la fortor que desprenia el barri.