PxC demana a l'equip de govern que netegi el Riuet abans del cap de semana

16/06/2016 - El Vendrell

La imatge que dóna el Riuet, mirall turístic de Coma-ruga, és llastimosa de cara al cap de setmana previ al pont de Sant Joan que s'espera d'afluència massiva. PxC reclama una neteja urgent.

Coma-ruga/El Vendrell | Redacció.- Ahir al migdia el grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) fent una inspecció de la platja es va trobar el Riuet en un estat deplorable. August Armengol, regidor de PxC, va exclamar que "no es pot donar aquesta imatge al nostres visitants i menys al Riuet que és el mirall turístic de les platges de Coma-ruga".

El Riuet és un dels principals atractius de les nostres platges amb una aigua cristallina amb temperatura constant durant tot l’any entre 19 i 21ºC que convida al bany a grans i petits especialment en temporada d’estiu. A més, de les seves aigües són conegudes unes 'excepcionals propietats minero-medicinals' per la seva composició analítica particularment rica en sofre cosa que la fa molt beneficiosa per a les afeccions dermatològiques –de la pell-, entre d'altres.

Avui, però, varem trobar el Riuet en un estat decebedor, especialment a nivell de l'àmplia piscina rodona que se situa entre els dos ponts i que és el principal punt de bany per a grans i petits. El varem trobar envaït per una plaga d'algues molt espesses i extenses on qualsevol nen petit s'hi podria enredar i quedar atrapat entremig amb fatals conseqüències en un cas extrem. A més, ens trobem també amb un paradoxal risc higiénico-sanitari, tractant-se del Riuet, donada la porqueria i fins i tot algunes deixalles que es van acumulant a la perifèria i també al damunt de tan espeses algues. A més del desastrós efecte visual que això té entre banyistes i visitants, doncs varem trobar gent banyant-se al Riuet però ningú a l'ampla piscina rodona.

Per tot plegat, per la perillositat potencial, pels riscos higiènico-sanitaris i per l'impacte visual que representa, August Armengol demana a l'equip de govern "que netegi amb carácter d'urgència el Riuet abans del cap de semana previ al pont de Sant Joan, que s'espera d'afluència massiva de turistes". A més sol·licita "un manteniment adequat durant tot l'estiu vigilant la qualitat de les aigües, la neteja del Riuet i de les rampes d’accés ja que cada any assistim a nombroses caigudes perquè rellisquen".