PxC valora negativament el primer any del govern tripartit

07/08/2016 - El Vendrell

Al final del primer curs polític del govern tripartit en minoria és evident que no tenen ni model ni projecte de ciutat i governen com “qui passa dies anys empeny”

El Vendrell | Redacció.- Al tancament del primer curs polític de l’actual govern tripartit del Vendrell –PSC, CDC i ERC- en fem una valoració negativa en primer lloc perquè ni tan sols han sigut capaços d’arribar a acords per tal de conformar un govern amb majoria i segueixen governant precàriament en minoria, comenta August Armengol, portaveu de Plataforma per Catalunya (PxC) a l’Ajuntament.

Continua etzibant que des del punt de vista fiscal i pressupostari considera que ha sigut un altre exercici perdut per al Vendrell. Aquest mes de febrer PxC va votar en contra del pressupost municipal de 2016 per la desmesurada alça de l’IBI després de l’alça del 40% en el mandat anterior; per la insuficient partida de serveis socials que no pot garantir els drets de les classes populars i treballadores; per les escasses i desencertades inversions que ignoren un any més l’Esplai d’Avis del Tancat a mig fer des de fa 6 anys, el pla especial de la Cooperativa Agrícola de la carretera de Valls, i; representen una burla per als barris marítims on d’un pressupost de 50 milions només s’hi dediquen 50.000 euros, del tot insuficient per assolir grans projectes com les inundacions, el cine-teatre Brisamar o el Tabaris, tots dos en ruïnes, o altres detalls menors però no menys importants com la glorieta del passeig Marítim de Masia Blanca sense cúpula des de fa 6 anys.

I per acabar, critica que s’hagi passat per Ple dues vegades declaracions de suport als ‘refugiats’ quan des de PxC ja es va dir que no se’ls donaria mai la benvinguda mentre hi hagués un sol vendrellenc necessitat i sense ajuts socials. A més, els darrers esdeveniments també ens donen la raó en què l’entrada massiva de ‘refugiats’ a Europa ha sigut un ‘coladero’ no solament d’immigrants econòmics sinó també de terroristes islamistes que ara són dins del nostre territori. Després d’aquests tràgics esdeveniments el govern hauria de rectificar perquè ja ningú s’empassa que siguin ‘casos aïllats’ i les nostres vides perillen.

Intervé el regidor Joan Carrasco per declarar que malgrat l’aprovació de la proposta de resolució de PxC el 24 de desembre per desencallar el deplorable estat dels Pisos Planas, a hores d’ara no s’hi ha fet res. Un barri que viu entre clavegueres, aigües fecals, una pudor insuportable i plagues de paneroles, amb filtracions que vessen al carrer, als baixos i locals, i fins i tot als habitatges. Per això varem portar el programa de TVE1 España Directo el mes de febrer i vam denunciar l’Ajuntament davant la Fiscalia el mes de març per presumpte delicte contra la Salut Pública pels seriosos riscos higiènico-sanitaris i mediambientals, denúncia de la qual a hores d’ara no en tenim resposta mentre al barri tot segueix igual.

Per tancar la compareixença August Armengol ha demanat la dimissió d’Eva Serramià, perquè és la pitjor responsable de Cultura que hagi tingut mai l’Ajuntament. No ha fet arribar en temps ni forma les subvencions a les entitats culturals i moltes estan funcionant i organitzant actes públics de la seva pròpia butxaca. Ha aconseguit que l’òpera al carrer de la Coral Polifònica del Vendrell s’hagi de representar a l’Arboç l’obra Cavalleria Rusticana l’11 d’agost per la pèssima gestió de la regidora. “Vagi-se’n senyora Serramià abans que vostè acabi amb tot el teixit cultural del Vendrell”.