PxC tornarà a portar al Ple una moció per a què es faci el CAP del Botafoc

14/10/2016 - El Vendrell

August Armengol portarà de nou al Ple una moció per a què es construeixi el CAP del Botafoc que s'hagués hagut d'inaugurar l'octubre de 2009 i encara no s'hi ha fet res

El Vendrell | Redacció.- El grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC), ha registrat a la finestreta de l'Ajuntament una moció per presentar al proper Ple "per sol·licitar a la Conselleria de Sanitat que s'accelerin els tràmits per la via d'urgència per a la construcció del nou CAP del Botafoc que havia de ser inaugurat l'octubre de 2009 i que encara no s'ha començat".

El regidor August Armengol ha declarat que "ara torna a ser el moment per presentar de nou una moció que el nostre grup ja havia presentat prèviament fa anys però com no s'hi ha fet res la tornem a portar al Ple perquè és ara quan el Parlament de Catalunya debatrà i confeccionarà el pressupost per al 2017 en què ja és hora que s'inclogui el Centre d'Assistència Primària (CAP) del Botafoc que ja no pot esperar més".

La moció diu literalment:

"El 13 de juliol de 2009 PxC ja va registrar aquesta proposta per sotmetre-la al plenari, però a instàncies de l’aleshores alcalde va ser retirada atesa la insistència del proveïdor de serveis sanitaris de l’àmbit i de la delegació territorial de Salut adduint que l’inici de les obres era imminent. Finalment i en no veure cap moviment dels abans esmentats es va presentar i va ser aprovada en el ple de febrer de 2010.

Atès que durant un anterior mandat del Consistori vendrellenc, l’any 2006, l’Ajuntament del Vendrell va cedir a la Generalitat un terreny al barri del Botafoc per tal de contruir-hi el nou Centre d’Assistència Primària (CAP).

Atès que aquest CAP hauria d’haver estat inaugurat al mes d’octubre de 2009 però que a hores d’ara ni tan sols s’han començat les obres per a la seva construcció.

Atès que per Àrea Bàsica de Salut (ABS) es defineix aquell territori i la seva població que són atesos per un Equip d’Atenció Primària (EAP) que està constituït bàsicament per professionals de Medicina Familiar i Comunitària, Pediatria, Infermeria i personal administratiu de suport. I que les ABS poden ser urbanes, rurals o amb característiques mixtes com la del Vendrell que inclou els pobles de Santa Oliva, Bellvei, Albinyana i la Bisbal del Penedès i que per tant podria arribar als 50 mil habitants assignats a l’ABS. Essent que els CAP estan dissenyats per atendre de manera òptima entre 5.000 i 25.000 habitants.

I atès que el nou Centre d’Assistència Primària (CAP) del Vendrell, és absolutament necessari per atendre amb qualitat a tota aquesta població i també per descongestionar el ja saturat i massificat CAP del barri del Camp de França.

Per tots aquest motius, el grup municipal de PxC sol·licitarà al Ple l’adopció del següent acord: Que se sol·liciti motivadaent a la Conselleria de Sanitat, al Servei Català de la Salut i al Consorci del Govern Territorial de Salut del Baix Penedès, que es va constituir el 23 de juliol de 2009, que s’accelerin els tràmits per la via d’urgència per a la construcció del nou CAP del Botafoc del Vendrell, que havia d’haver estat inaugurat l’octubre de 2009 i que encara no s’han començat les obres, perquè això és el què realment beneficiaria als vendrellencs."