PxC demana que als 'barris marítims' se'ls denomini pel seu nom: Sant Salvador, Coma-ruga i el Francàs

17/10/2016 - El Vendrell

August Armengol portarà al Ple una proposta per a què l'Ajuntament es dirigeixi oficialment a les localitats costaneres de Sant Salvador, Coma-ruga i el Francàs pel seu nom i no com 'barris marítims'

Coma-ruga/El Vendrell | Redacció.- En roda de premsa a Coma-ruga August Armengol s'ha dirigit als mitjans de comunicació per presentar la proposta de resolució que Plataforma per Catalunya (PxC) portarà al Ple de l'Ajuntament del dia 25 "per a què l'Ajuntament deixi de denominar oficialment 'barris marítims' a Sant Salvador, Coma-ruga i el Francàs i s'hi refereixi exclusivament pel seu propi nom" en els següents termes:

"Atès que Sant Salvador, Coma-ruga i el Francàs són nuclis de població amb personalitat pròpia dins del municipi del Vendrell i que tenen la seva pròpia idiosincràsia i identitat.

Atès que són localitats ben diferenciades i distants del Vendrell i amb característiques pròpies que les defineixen a cadascuna per separat.

I atès que els veïns, ciutadans, residents, visitants i turistes d’aquests tres nuclis ben diferenciats han acollit sempre amb un cert escepticisme, si no resignació, i fins i tot amb una sensació de menyspreu i negació de la seva pròpia identitat la denominació genèrica de “Barris Marítims” o de “Barris Marítims del Vendrell” amb què tot sovint des de l’Ajuntament s’hi refereixen.

Per tots aquests motius, el grup municipal de PxC sol·licitarà al Ple l’adopció dels següents acords: 1.- Que l’Ajuntament deixi de denominar oficialment com a ‘Barris Marítims’ o com a ‘Barris Marítims del Vendrell’ a Sant Salvador, Coma-ruga i el Francàs i s’hi refereixi exclusivament pels seus propis noms de Sant Salvador, Coma-ruga i el Francàs per preservar i respectar la seva pròpia identitat com a nuclis de població o localitats diferenciades del Vendrell. Cosa que seria un gran pas per al reconeixement i comprensió del que són i se senten la gent de les platges, i; 2.- Que des de l’Ajuntament es doni difusió a aquest canvi de denominació amb els mitjans al seu abast”.