PxC proposa un canvi de nom per a l'estació de Sant Vicenç:

PxC proposa un canvi de nom per a l'estació de Sant Vicenç: "Sant Vicenç de Calders - Coma-ruga"

21/10/2016 - El Vendrell

Coma-ruga/El Vendrell | Redacció.- Aquest migdia davant l'estació de tren de Sant Vicenç de Calders August Armengol ha presentat una altra moció de Plataforma per Catalunya (PxC) per al proper Ple del 25 d'octubre "per sol·licitar a Renfe i Adif que l'estació de tren de Sant Vicenç de Calders passi a denominar-se 'Sant Vicenç de Calders - Coma-ruga'". Segons el regidor identitari "el reclam publicitari d'anunciar per megafonia el nou nom de l'estació des de Barcelona Sants 'tren amb destinació a Sant Vicençs de Calders - Coma-ruga' o bé des de per exemple Saragossa 'tren con parada en (o vía) Sant Vicenç de Calders - Coma-ruga' seria un reclam publicitari impagable".

La moció diu així:

"Atès que l’estació ferroviària de Sant Vicenç de Calders data de l’any 1.865 i que se la va batejar en funció del municipi on en aquell moment s’hi trobava i que en aquest moment és una important infraestructura ferroviària on hi conflueixen diverses línees.

Atès que és un important nus ferroviari on operen els serveis ferroviaris de rodalies però també de mitjana i llarga distància i que per tant és utilitzada per viatgers que van o vénen de lluny i que no coneixen la dilatada història d’aquesta estació es dóna que gent que ve de lluny es pregunten i no són capaços de trobar quin tren va cap a Coma-ruga des de les seves estacions d’origen cosa que passa tot sovint des de Barcelona Sants i no saben què han de fer per arribar a la seva destinació que per a ells és Coma-ruga. De la mateixa manera també s’han trobat viatgers confosos que en la mateixa estació de Sant Vicenç de Calders pregunten quin tren han d’agafar per fer cap a Coma-ruga.

I atès que a més a més seria un important reconeixement per als ciutadans de Coma-ruga que se senten d’aquí i no entenen que la ‘seva’ estació de tren es digui d’una altra manera amb un nom amb que molta gent avui dia no hi està identificada.

Per tots aquests motius, el grup municipal de PxC sol·licitarà al Ple l’adopció dels següents acords: