PxC proposa dotar les platges amb zones d’esbarjo per a gossos

21/03/2017 - El Vendrell

Després que al Vendrell ja se n’han implementat dos, PxC demana que s’habilitin 3 espais d’esbarjo per a gossos a Sant Salvador, Coma-ruga i el Francàs i una zona a la platja en temporada baixa.

Coma-ruga/El Vendrell | Redacció.- Ja fa més dos anys que el grup municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) va presentar al Ple municipal, i es va aprovar, una proposta per habilitar zones d’esbarjo per a gossos al municipi i el govern es va comprometre a instal·lar-ne una a cada barri on es donessin les condicions idònies. Des d’aleshores ençà només se n’han implementat dues als barris del Mas d’en Gual i als Còdols.

A més, s’ha creat una enorme polèmica a Coma-ruga, on dimecres passat la Policia municipal va multar a tot un col·lectiu que passejava gossos a les 8 del matí per la platja sense molestar ningú. En aquesta setmana i a hores d’ara la anomenada “Plataforma Gossos de Coma-ruga” ha recaptat un miler de signatures per demanar la susdita zona d’esbarjo per a gossos.

Per això el regidor Joan Carrasco critica l’equip de govern per “aplicar sancions i no pas buscar solucions” i demana que creïn tres zones d’esbarjo per a gossos a Sant Salvador, a Coma-ruga i al Francàs. I a més, que s’estudiï la delimitació d’un espai a la platja en temporada baixa per a la mateixa finalitat i que no afectaria a la bandera blava.

La proposta de resolució literal per al Ple del 31 de març seria la següent:

“per tal de dotar a les platges de 3 zones d’esbarjo per a gossos per a què els veïns i visitants puguin gaudir lliurement de la seva mascota”

Atès que segons les estadístiques disponibles, cada cop son més les persones a Europa que opten per tenir un gos com a mascota, arribant al 60% en el cas de les famílies espanyoles.

Atès que el Vendrell és un municipi de caire turístic i comercial, i que ha de poder mantenir una imatge atractiva als visitants i fomentar i promocionar el turisme tant familiar com de persones soles, el que fa veure aquest sector com un potencial turístic encara per explotar.

Atès que la nostra vila ja disposa de dues zones d'esbarjo, però cap en els barris marítims per a gossos ni mascotes equipada correctament, per garantir la seguretat tant dels animals com de les persones; i donat que tant a Sant Salvador, com a Coma-ruga i al Francàs, existeixen llocs on es donen les condicions idònies tant d'infraestructura com de condicionament per dur a terme aquestes zones d'esbarjo amb el mínim cost econòmic.

I atès que l'objectiu és aconseguir que tant el Vendrell com les platges siguin lliures de maltractament animal i amigues de les mascotes, ja que els animals domèstics com a éssers vius que són, també necessiten córrer i jugar.

Per tots aquests motius, el grup municipal de PxC sol·licitarà al Ple l’adopció dels següents acords: 1)Que s’habilitin zones d’esbarjo per a gossos a les platges com ara a Sant Salvador a un dels solars adjacents o als voltants de l’avinguda Parlament de Catalunya; a Coma-ruga al carrer Garrafó, i ; una altra a la zona del Francàs. I que aquests espais estiguin dotats d’una font per a les mascotes. No obstant si als espais descrits no pogués ser possible, que es busquin a la major brevetat altres espais idonis per fer una zona d’esbarjo per a gossos. 2) Que s’estudiï la possibilitat de delimitar un espai a la platja en temporada baixa amb la mateixa finalitat, cosa que no afectaria la bandera blava. 3) Que es creïn les partides econòmiques necessàries per dur a terme aquest projecte. 4) Que en el cas que l’Ajuntament no disposi de fons econòmics per poder dur a terme aquesta tasca, es contractin persones a través de Plans d’Ocupació, donant, a més, feina a persones amb risc d’exclusió.