EL 3 DE VUIT, 23/01/2009; PÀG.32 MÉS DE TRES-CENTES PERSONES ES VAN CONCENTRAR PER LA PAU A LA FRANJA DE GAZA

22/01/2009 - El Vendrell

Plataforma per Catalunya demanarà al ple que sancioni suposades actituds de caire xenòfob

EL VENDRELL.- Entre 300 i 400 persones, segons xifres de l’organització, van participar dissabte en la concentració pacífica a favor del poble palestí i en contra de la desobediència per part del Govern d’Israel de l’alto el foc decretat per les Nacions Unides, el dia 9, arran del conflicte bèl·lic a la franja de Gaza.

L’acte, com apuntàvem en l’anterior edició del setmanari, l’havia convocat la formació política Izquierda Republicana-Partit Republicà d’Esquerra. Finalment es va centrar només a la Rambla, atès que no es va demanar amb prou temps l’autorització corresponent per realitzar una manifestació que recorregués els carrers del Vendrell. Amb tot, l’acte es va celebrar sense cap tipus d’incident, s’ha volgut remarcar des de l’organització.

Petició a l’alcalde

Arran d’aquest acte, els concentrats -majoritàriament persones d’origen àrab- van acordar lliurar una petició escrita a l’alcalde del Vendrell, Benet Jané, perquè la presenti per a la seva votació en el proper ple municipal que se celebrarà dilluns que ve. En l’escrit, al qual ha tingut accés aquesta redacció, es destaca que el govern d’Israel va incomplir l’esmentat alto el foc a Gaza, que el conflicte de més de 20 dies ha deixat uns 5.000 ferits i 1.130 morts, 330 dels quals infants; que Israel ha utilitzat presumptament armes químiques i que hi hagut un bloqueig de medicines i menjar en direcció a territori palestí. Per tot plegat, la petició a l’alcalde és que el plenari voti l’enviament d’una carta al president espanyol, José Luis Rodríguez Zapatero, perquè aquest expulsi d’Espanya l’ambaixador israelià. Una expulsió semblant a la que ja han fet governs com Bolívia i Veneçuela.

Resolució de PxC

De la seva banda, el grup Plataforma per Catalunya (PxC) presentarà al mateix ple una proposta de resolució pel compliment de l’Ordenança de Convivència Vilatana, atesa precisament la celebració de la concentració per la pau a Gaza, que PxC ha titllat de "greus actes antijueus a la Rambla del Vendrell". Segons PxC, es va produir una "ocupació musulmana" que va proferir "i exhibir amb total impunitat" al centre del Vendrell consignes i simbologia "d’organitzacions terroristes com Hamas i Hizbol·lah". PxC també ha dit que es va cremar alguna bandera d’Israel i, per tot plegat, demanarà al ple l’aprovació d’un acord "contra els actes racistes i xenòfobs a la Rambla". PxC, que demana la imposició de sancions als autors de les suposadament manifestacions racistes, creu que l’àrea de Governació, amb la Policia Local, ha de vetllar perquè no es produeixin "actituds que inciten a l’odi racial contra minories ètniques".

DIARI DEL BAIX PENEDÈS, 23/01/2009; PORTADA I PÀG.11 300 PERSONES ES MANIFESTEN PER L'ALTO EL FOC A GAZA

PxC considera que la manifestació tenia continguts racistes antisemites

EL VENDRELL.- Segons l'organització, la convocatòria reivindicativa va aplegar 300 persones, quasi bé totes d'ètnia magribí fins i tot nens, que es van concentrar a la Rambla. Van lliurar a l'alcaldela proposta d'incloure al proper ple municipal del Vendrell una moció per demanar l'expulsió immediata de l'ambaixador de l'Estat d'Israel a Espanya.

La manifestació de dissabte ha encès els ànims a Plataforma per Catalunya (PxC), que en el proper ple proposarà que es compleixi l'Ordenança de Convivència Vilatana, especialment pel que fa als greus actes antijueus de la Rambla del Vendrell, segons considera August Armengol. Per a PxC la manifestació va tenir un contingut racista i antisemita, amb consignes en aquest sentit i simbologia violenta representada pels símbols identificatius d'organitzacions terroristes islamistes com Hamàs i Hezbol·lah, exhibides amb total impunitat pels musulmans a la Rambla del Vendrell, exclama el líder de Plataforma al Vendrell. La proposta de Plataforma per Catalunya contempla la imposició de sancions pel que creu incompliment de les ordenances per les manifestacions racistes a la Rambla. L'Ordenança de Convivència Vilatana rebutja la violència física o psicològica entre persones o col·lectius i promou el respecte pels diferents grups ètnics, culturals i religiosos.

LA FURA, 23/01/2009; PÀG.22 ACTES DE SOLIDARITAT AMB PALESTINA

ALT I BAIX PENEDÈS.- Desenes de persones van protagonitzar el passat cap de setmana a Calafell, el Vendrell i Vilafranca, diversos actes públics en solidaritat amb la població palestina de Gaza, que és víctima de la guerra amb Israel. A Calafell, convocats per ICV, es va omplir la sala de les dependències municipals de la Platja, fent un minut de silenci, la lectura d’un manifest i demanant el boicot als productes israelians. A Vilafranca l’acte a la plaça de la Vila era convocat per la Plataforma Vilafranca Solidària, també amb lectura de manifest. Al Vendrell va ser a la Rambla, i la Plataforma per Catalunya (PxC) ja hi ha respost en forma de moció presentada a l’Ajuntament, contra uns actes que considera "racistes i antisemites".