Prospera una moció de PxC a Igualada per crear un protocol per eradicar l'ablació de clítoris

14/03/2012 - Igualada

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El regidor de PxC a Igualada i secretari general de la formació identitària Robert Hernando ha aconseguit que l'Ajuntament de la ciutat aprovés una moció per unanimitat de condemna contra la mutilació genital femenina. La moció serà presentada en tots els consistoris on PxC té representació.

Redacció | Igualada .- El grup municipal de Plataforma per Catalunya a Igualada ha aconseguit que s'aprovés en el ple d'aquest dimarts dia 13 una moció de condemna contra l'ablació del  clítoris i perquè l'Ajuntament de la localitat creï un protocol juntament amb els centres mèdics, els cossos de seguretat i les escoles de la comarca per intentar evitar costi el que costi que l'aberrant practica de la mutilació genital segueixi realitzant-se. La moció s’ha aprovat per unanimitat amb els vots favorables de CIU, PSC, PP, ERC, ICV i PxC. Es dona el cas que es la primera moció que s’aprova a l’estat espanyol per endurir les penes per aquet delicte.

La moció també insta tant al departament d'interior de la Generalitatcom al ministeri de l'interior a invertir més esforços humans i econòmics per prevenir les ablacions al nostre país i el país d'origen de les nenes amb el risc de sofrir-la. Així mateix insta al ministeri de justícia a endurir les penes per a aquest tipus de delictes ja que actualment són tan sol de sis a dotze anys de presó i en tota Espanya tan solament hi ha un cas de condemna a uns pares originaris de Gàmbia que resideixen a Terol.

El regidor de PxC a Igualada ha manifestat sobre aquest tema que “estem molt satisfets que la nostra ciutat hagi aprovat una moció d'aquest tipus, fa poc vàrem celebrar el dia internacional de la dona i la mutilació del  clítoris és una de les formes mes aberrants de maltractament de gènere que existeix avui dia”

Hernando ha recordat que “el que pretenem amb aquesta moció que PxC  presentarà  en tots els municipis on té representació és conscienciar a la societat que aquest problema està més a prop del que ens pensem, se segueix practicant en 23 països del món però és que segons experts de la universitat autònoma de Barcelona prop de 10.000 nenes viuen a Espanya amb el risc de sofrir una ablació, a més els Mossos van haver d'intervenir en el 2011 en 36 ocasions  a Catalunya en casos de mutilació de clítoris”

I va concloure recordant que “la moció no és solament una declaració d'intencions, hem demanat a l'Ajuntament que creï un protocol amb els centres sanitaris, les escoles i els cossos de seguretat de la vila per evitar que més nenes siguin mutilades, cal tenir en compte que en la majoria de casos són nenes que viatgen de vacances als seus països d'orígens i tornen sense el clítoris, sobretot en període de vacances escolars, és un drama que no podem tolerar de cap de les maneres”.

Al mateix ple també s’ha aprovat per unanimitat una altre moció de PxC per ajudar a les persones afectades per trobar solucions als afectats per les participacions preferents emeses per les entitats financeres.

PxC

Igualada, 13 de març de 2012

Notícies relacionades en altres mitjans de comunicació

WWW.E-NOTICIES.CAT, 14/03/2012; Igualada vota contra l'ablació femenina

El ple municipal ha aprovat la moció per unanimitat

Redacció.-  El ple de l'Ajuntament d'Igualada ha aprovat una moció contra l'ablació genital femenina que contempla la creació d'un protocol juntament amb els centres mèdics, els cossos de seguretat i les escoles de la comarca per intentar evitar aquesta pràctica. El text s’ha aprovat per unanimitat amb els vots favorables de CIU, PSC, PP, ERC, ICV i PxC, formació que ha presentat la proposta.

La moció demana al Departament d'interior de la Generalitat i al ministeri de l'interior més esforços humans i econòmics per prevenir les ablacions al nostre país i el país d'origen de les nenes amb el risc de sofrir-la. Així mateix insta al ministeri de justícia a endurir les penes per a aquest tipus de delictes.

El regidor de PxC a Igualada, Roberto Hernando, ha explicat que “el que pretenem amb aquesta moció -que la formació de Josep Anglada presentarà en tots els municipis on té representació- és conscienciar a la societat que aquest problema està més a prop del que ens pensem, se segueix practicant en 23 països del món però és que segons experts de la Universitat Autònoma de Barcelona prop de 10.000 nenes viuen a Espanya amb el risc de sofrir una ablació".

Per últim, el regidor de la formació ultradretana ha afegit que "a més els Mossos d'Esquadra van haver d'intervenir en el 2011 en 36 ocasions a Catalunya en casos de mutilació de clítoris”.

WWW.ALERTADIGITAL.COM, 15/03/2012; PxC logra que el Ayuntamiento de Igualada se comprometa en la lucha contra las mutilaciones genitales

Redacción.-  El grupo municipal de Plataforma per Catalunya (PxC) en Igualada ha conseguido la aprobación en pleno de una moción de condena contra la ablación del clítoris y para la creación de un protocolo junto con los centros médicos, los cuerpos de seguridad y las escuelas de la comarca que evite que se lleven a cabo “las aberrantes prácticas de la mutilación genital”.

La moción se aprobó por unanimidad con los votos favorables de CIU, PSC, PP, ERC, ICV y PxC. Se da el caso que es la primera que se aprueba en España una moción que inste a endurecer las penas por este tipo de delitos.

La moción también instó tanto al departamento de interior de la Generalitat como al Ministerio del interior a que destinen “más esfuerzos humanos y económicos para prevenir las ablaciones tanto en nuestro país como en el país de origen de las niñas con riesgo de sufrirla”. Así mismo se pide al Ministerio de Justicia que ponga fin a la laxitud de las normas españolas contra estos delitos. En este sentido, se contemplan penas de tan sólo seis a doce años de cárcel. Hernando recuerda que la Justicia española ha actuado tan sólo una vez contra estas prácticas islámicas. Fue en el caso de unos padres gambianos residentes en Teruel que sometieron a una mutilación a su hija de 6 años.

El regidor de PxC en Igualada expresó su satisfacción de que “nuestra ciudad haya aprobado una moción de este tipo” y se refirió a la mutilación del clítoris como “una de las formas mas aberrantes de maltrato de género que existe hoy en día”.

El dirigente plataformista recordó asimismo que mociones similares serán presentadas por la PxC “en todos los municipios donde tiene representación”, al objeto de “concienciar a la sociedad de que este problema está más cerca de nosotros de lo que creemos”.

De hecho, la ablación se sigue practicando en 23 países del mundo y según expertos de la universidad autónoma de Barcelona, cerca de 10.000 niñas viven en España con riesgo de sufrir estas amputaciones. Además, los Mossos tuvieron que efectuar 36 intervenciones en 2011 para impedir que se llevaran a cabo en Cataluña.

“La moción no es sólo una declaración de intenciones, ya que hemos pedido también al Ayuntamiento que cree un protocolo con los centros sanitarios, las escuelas y los cuerpos de seguridad de la ciudad para evitar que más niñas sean mutiladas. Hay que tener en cuenta que en la mayoría de casos son niñas que viajan de vacaciones a sus países de orígenes y vuelven sin el clítoris, sobre todo en periodo de vacacional. Se trata de un drama que no nos podemos tolerar”, señaló el edil y secretario general de la formación identitaria.

En el mismo pleno también se aprobó una moción de PxC en favor de buscar soluciones a los afectados por las participaciones preferentes emitidas por las entidades financieras.