Robert Hernando: “l'Ajuntament no pot seguir fent veure als ciutadans que Igualada és Disneyland”

16/05/2012 - Igualada

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya denuncia laproliferació de bandes llatines a Ia capital de l’Anoia

Redacció | Igualada. – El portaveu de Plataforma per Catalunya a l’Ajuntament d’Igualada, Robert Hernando, ha denunciat la proliferació de bandes llatines que actuen amb impunitat i amb extremada violència a la ciutat.

El dirigent identitari ha manifestat que en els últims mesos diversos veïns han patit agressions a mans d’aquests grups. L’últim d’aquests episodis de violència va tenir lloc la nit del passat dissabte dia 12, quan bandes rivals van protagonitzar una baralla al carrer Lleida d'Igualada just al davant d'un locutori regentat i freqüentat per llatinoamericans. El regidor igualadí ha assenyalat que “l’enfrontament va tenir continuïtat dimarts quan a les 7 de la tarda, a plena llum del dia i amb el carrer Lleida ple de gent, va ser necessària la  intervenció policial i de diverses ambulàncies per aplacar el clima de violència”.

Hernando ha manifestat que "la inseguretat ciutadana que provoquen aquestes bandes és un problema creixent a la nostra ciutat. El consistori no pot mirar cap a un altre costat i fer veure que Igualada és Disneyland, perquè la integritat física dels nostres ciutadans està en perill i s'ha d'actuar amb fermesa contra les bandes llatines de la ciutat".

En el transcurs de la sessió plenària Hernando també va demanar que es fessin públics els constants robatoris de coure que ha patit la ciutat a Les Comes, al camp de futbol de Fàtima i al semàfor nou davant de Can Busquets, que va patir la sostracció del cable de la instal·lació  l'endemà  de la seva inauguració.  El representant identitari va instar al govern municipal a reposar i reparar el més aviat possible els danys ocasionats.

En el mateix Ple es va aprovar per unanimitat una moció presentada per la formació identitària per demanar l'alliberament d'Àsia Bibi, la jove cristiana paquistanesa condemnada a mort al seu país per motius religiosos.