Igualada, 2012.09.24, Robert Hernando

Igualada, 2012.09.24, Robert Hernando "No pensem aprovar cap mesura de caràcter social que no doni preferència explícita als de casa".

23/09/2012 - Igualada

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

El regidor igualadí Robert Hernando ha declarat que les mesures socials del govern de la ciutat són com els coets de la festa major.

Redacció | Igualada. - Divendres passat es celebrava a Igualada un ple amb un únic punt en l'ordre del dia, no era altre que aprovar algunes mesures socials per intentar ajudar a aquells que pitjor ho estan passant amb la situació actual. Hernando tot i que va rebre l'elogi públic tant del regidor d'habitatge com del regidor de benestar social per les seves aportacions a aquest programa, va deixar clar que no podia votar a favor aquestes mesures per dues raons clares i concretes.

El regidor identitari havia demanat entre altres propostes que per accedir als ajuts es demanés la nacionalitat espanyola i un mínim de tres anys d'empadronament a la ciutat perquè en cas contrari les ajudes aniran a parar al mateix lloc que les beques per als llibres de text, a immigrants abans que a persones de casa que ho necessiten, cosa que l'ideari de PxC òbviament no pot permetre.

D'altra banda el grup de PxC també va proposar que es paralitzin les ajudes que ha destinat l'Ajuntament d'Igualada en cooperació internacional i es destinin aquests 63.000 € a un fons d'emergència per a famílies de la ciutat que ho necessitin per pagar la llum, l'aigua o simplement menjar, en aquest sentit Hernando va manifestar al ple que "no és de rebut que mentre vostès estan enviant diners a dones sindicalistes de Colòmbia o grups musicals del Senegal diguin que no tenen diners per afrontar com haguessin volgut les ajudes socials als igualadins , em dona la sensació que aquestes mesures que vostès aproven avui són com els coets de la festa major, que són molt bonics però després exploten i desapareixen, les seves mesures sense recursos són un brindis al sol de cara a la galeria ".

I va afegir que "ens abstenim perquè considerem que són mesures que ningú amb sentit comú pot votar en contra, però no podem votar a favor primer perquè no hi ha cap preferència per la gent de casa i segon perquè no han acceptat la nostra proposició de guardar els diners que vostès envien a projectes inútils a l'estranger per ajudar els necessitats de la ciutat ".

PxC

Igualada, 24 de setembre de 2012