Hernando: “mentre hi ha famílies de casa que ho estan passant mal·lament, l’Ajuntament regala diners a projectes absurds a l’estranger”

08/10/2012 - Igualada

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya posa en marxa una campanya per donar a conèixer on destina els diners dels veïns el govern municipal (CiU+ERC)

Igualada | Redacció.- Plataforma per Catalunya ha iniciat una intensa campanya per informar els veïns del destí que té els diners de les arques municipals.

El grup municipal de la formació a Igualada ha manifestat el seu malestar pel malbaratament de l’equip de govern municipal en projectes absurds mentre moltes famílies de casa no tenen accès a les ajudes socials per la manca de recursos econòmics del consistori.

Entre les partides desvetllades, un grup musical d’El Salvador rep 7.500 € dels igualadins, un sindicat de Guatemala, 6.115 €, un grup feminista de Colòmbia, 8.000 €, la promoció cultural de Senegal, 6.615 €, y així fins a 62.890 € que surten de la butxaca de tots els veïns de la capital de l’Anoia i van a parar a projectes que com a mínim són prescindibles.

Tot això succeeix mentre hi ha moltes famílies d’Igualada que pateixen dramàticament els efectes de la crisi i es retalla de forma dràstica les subvencions a associacions i entitats locals.

El regidor igualadí de Plataforma per Catalunya, Robert Hernando, ha declarat al fil de l’assumpte que “la campanya, que aglutinarà diverses accions, s’ha endegat amb el repartiment de 20.000 fulletons per tota la població, per informar els nostres veïns del que fa el govern de la ciutat amb els seus diners amb el suport de tots els partits de l’oposició a excepció de la nostra formació”.

Hernando també ha manifestat que “l’Ajuntament fa demagògia amb aquests diners, perquè sol presentar-ho com a recursos enviats al Tercer Món per cobrir necessitats bàsiques, i no és cert. Són projectes estúpids i prescindibles”.

El portaveu identitari ha apostat per destinar aquests recursos a un fons d’emergència per a les famílies de casa que ho estiguin passant mal·lament, amb el que es podria sufragar aliments de primera necessitat i ajudar a pagar factures d’aigua y llum a gent d’Igualada en situació de precarietat.

L’agrupació local de Plataforma per Catalunya a Igualada ha lamentat que el govern municipal no hagi escoltat la petició.

“Ara el poble ja sap quin criteri té el govern de CIU y ERC per repartir els recursos amb el vistiplau de la resta de partits de la casta política” –ha sentenciat Hernando.