Plataforma per Catalunya vota en contra dels pressupostos 2013

04/02/2013 - Igualada

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Oposició a la pujada de l’IBI, a les ajudes a l’estranger i més diners per a la immigració i a la davallada de la partida de seguretat

Igualada | Redacció.- El grup municipal de PxC a Igualada va votar en contra dels pressupostos de l'equip de govern per a 2013, per l'ampli desacord en algunes partides.

Cal destacar que PxC a Igualada valora l'esforç de l'equip de govern ja que és obvi i notori que l'herència rebuda per part del nefast govern anterior de PSC, ICV i la complicitat constant del Partit Popular han deixat un Ajuntament endeutat de manera catastròfica. Tal com va declarar Hernando durant el ple "cada Igualadí haurà de pagar uns 191€ aquest any per sufragar despeses bancàries generades per l'anterior govern de la ciutat, en un país com Islàndia per menys d'això han jutjat i condemnat a més d'un polític" .

PxC valora positivament l'esforç  que es fa de contenció del deute i les partides a noves inversions com el 4DHealth o al campus universitari de la nova escola d'enginyeria, grans projectes que han de rebre el suport de tota la ciutat.

El vot contrari de PxC es fonamenta principalment en 4 punts bàsics, d'una banda la pujada de les taxes com l'IBI que fa que el capítol 1 augmenti en 561.112 € que hauran de pagar les famílies igualadines de la seva butxaca amb el vergonyós augment de l'IBI .

D'altra banda PxC és totalment contrària a la partida destinada a cooperació internacional, tot i que gràcies a la pressió de PxC en els anteriors pressupostos s'ha reduït en un 23% de l'exercici anterior. Hernando ha manifestat al respecte que "no aprovem ni aprovarem mai de cap de les maneres que havent gent de casa que està patint les greus conseqüències de la crisi aquest consistori destini tants diners a Grups musicals del Salvador, sindicats de Guatemala, a les feministes de Colòmbia o promocionar l'idioma del Senegal per molt bonic que sigui, cosa que no posem en dubte".

PxC també es va mostrar contrària a la partida de diners dedicada a la integració de nous immigrants primer perquè considera que no fan falta nous immigrants i segon perquè creu que per integrar el que cal és voluntat dels que arriben i no diners, i és obvi que hi ha alguns col·lectius que no tenen cap intenció d'integrar-se.

Finalment PxC ha criticat durament que la partida global de governació disminueixi, aquesta partida engloba la Policia Local, és a dir la nostra seguretat, cada dia hi ha més inseguretat als carrers, més robatoris i el govern municipal d'Igualada en lloc de destinar més recursos a seguretat ciutadana dels retalla. Cosa inadmissible per al grup municipal de PxC a Igualada.