PxC en peu de guerra contra la formació de guetos i l’incivisme a Igualada

20/03/2013 - Igualada

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Hernando denuncia la formació de guetos en barris com Sant Agustí i l’auge de l’incivisme en el parc del Xipreret

Redacció | Igualada.-  En el ple del mes de març el grup municipal de Plataforma per Catalunya va ser l’únic a votar en contra de les bases per a les subvencions a l’obertura de nous comerços en el barri de Sant Agustí, que poden arribar als 15.000€.

L’argumentació del portaveu Robert Hernando va deixar clara la postura de la formació identitària. “Tothom sap que el barri de Sant Agustí és un dels guetos que tenim a la nostra ciutat. La majoria de comerços són d’immigrants, principalment locutoris i carnisseries àrabs, i el comerç de casa està en seriós perill d’extinció”.

El regidor igualadí sosté que “les bases no ajuden a millorar la situació, ja que són universals, i haurien de donar preferencia a la gente de casa”.

Hernando ha recordat que recentement els veïns d’un altre barri, el de Montserrat,  van presentar signatures davant del consistori per mostrar el seu malestar davant la creixent inseguretat ciutadana, que ha coincidit amb la proliferació de comerços regentats per immigrants regentats a la zona.

Per altra banda Hernando també va denunciar en el ple l’incivisme que s’ha instal·lat en el parc del Xipreret, on és habitual que certs col·lectius d’immigrants coaccionin els joves autòctons per fer-se amos de les àrees recreatives. En aquest sentit ha dit que fins i tot alguns veïns han demanat més presencia policial després d’alertar de les ingestes d’alcohol multitudinàries a la nit i les barbacoes que se celebren en aquest espai.

El portaveu s’ha fet ressò dels testimonis de veïns que sostenen que la prohibició d’accedir-hi amb gossos al recinte es deu a l’animadversió que professen els magribins contra els cans, als qui han arribat fins i tot a enverinar a d’altres poblacions.