Lluita contra l'opacitat en la gestió municipal

14/05/2014 - Igualada

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Robert Hernando acusa el govern municipal d’ocultar-li informació i portarà el cas als tribunals

Igualada | Redacció.- El portaveu de Plataforma per Catalunya a l’ajuntament, Robert Hernando, ha denunciat públicament que el govern municipal de la ciutat (CiU+ERC) li oculta informació de forma velada i intencionada en no haver contestat per escrit les preguntes que formula el grup municipal identitari en el consistori.

Hernando ha declarat que “segons estableix el ROM (reglament orgànic municipal) d’Igualada, en un període màxim d’un mes s’ha de donar resposta a les preguntes per escrit”.

Malgrat això el govern municipal no solament no ha respectat els terminis establerts, sinó que una vegada vençuts els 30 dies, ha fet cas omís a les reclamacions que el portaveu ha fet en dues comissions informatives i en un ple municipal en presència de l’alcalde.

Per tant el govern municipal incorre en un incompliment de la llei de bases locals i el ROM de la capital de l’Anoia, fet que podria derivar en un contenciós administratiu en breu.

En total són 13 les preguntes que no han rebut resposta; nou d’elles registrades el dia 8 de gener de 2014, i quatre, amb data de l’11 de març de 2014.

El portaveu ha manifestat que no permetrà que el govern municipal continuï enrocat en aquesta actitud amb la que no només està faltant el respecte a un càrrec electe del consistori i als ciutadans als que representa, sinó que també demostra que està mancat de qualsevol sentit demòcrata.

Hernando ha afirmat que “hem tingut molta paciència, vist que han passat 5 mesos. Si això segueix per aquest camí acabarà en un contenciós administratiu als jutjats”.