Plataforma per Catalunya demanarà un pla d’actuació per combatre les bandes llatines a L’Hospitalet de Llobregat

11/04/2012 - L'Hospitalet de Llobregat

El portaveu de PxC a l’Ajuntament de L’Hospitalet ha anunciat que el grup identitari presentarà una moció en la propera sessió plenària del mes d’abril per fer front a la proliferació de grups juvenils violents d’origen llatinoamericà a la ciutat.

L'Hospitalet de Llobregat | Redacció. Arran de la baralla entre bandes rivals que es va saldar amb l’assassinat d’un jove a ganivetades al parc de la Granota Daniel Ordóñez ha recordat que PxC ja va advertir que les bandes llatines constitueixen un greu problema a la ciutat. “Ho vam denunciar a la recent campanya en què fèiem una crida per recuperar el carrer de mans de les bandes llatines que s’apropien dels espais públics i protagonitzen violents enfrontaments”.

La proposta arriba després que el primer tinent d’alcalde de l’àrea de seguretat, Alfons Bonals, afirmés literalment i per escrit el passat mes de setembre que “l’Ajuntament no té constància de l’existència d’aquest tipus de bandes en el nostre municipi” en resposta a una pregunta formulada pel grup municipal de PxC relativa a l’existència de grups violents a la ciutat integrats per joves llatinoamericans.

“L’actitud de l’equip de govern denota que no té voluntat d’arreglar els problemes de la ciutat, sinó d’amagar-los i donar una capa de vernís a la realitat per maquillar-la i no mostrar-la tal com és”.

Ordóñez ha volgut recordar que “va ser precisament el PSC qui va legalitzar la perillosa banda dels Latin Kings i els va permetre fins i tot optar a rebre subvencions públiques”.

La moció que presentarà el grup identitari busca dotar d’un protocol d’actuació complet a la Guàrdia Urbana i formació específica per tal que els agents puguin combatre aquest tipus de delinqüència i eradicar-la de L’Hospitalet.

El portaveu identitari ha incidit en la necessitat “d’intensificar la vigilància i el control en torn de les bandes juvenils violentes, per la qual cosa és necessari elaborar un mapa de risc per conèixer els seus principals llocs de reunió i un cens per fitxar els diversos grups que operen a la ciutat i els membres que les integren”.