Ordóñez:

Ordóñez: "seguirem treballant perquè L'Hospitalet assoleixi tots els indicadors bàsics de transparència municipal"

18/07/2012 - L'Hospitalet de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya força la millora de la transparència municipal

L’Hospitalet de Llobregat | Redacció.- L’Ajuntament de L’Hospitalet de Llobregat ha pujat 20 punts el seu grau de transparència després que el grup de Plataforma per Catalunya al consistori presentés una moció per millorar els indicadors positius que eren objecte d’estudi en el manual de bones pràctiques de la comunicació pública local elaborat per la UAB.

El portaveu de PxC a L’Hospitalet de Llobregat, Daniel Ordóñez, ha manifestat la seva satisfacció perquè “en dos mesos l’Ajuntament ha passat de complir el 56% dels indicadors a complir-ne el 76% dels punts contemplats a l’estudi, publicat al maig pel Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) basant-se en la transparència i la informació de les webs dels consistoris de capitals comarcals i grans ciutats.

Malgrat això Ordóñez ha manifestat que “hi ha aspectes importants que encara no s’han posat en pràctica”. En aquest sentit ha assenyalat les deficiències referents a la cobertura de l’activitat de l’oposició i a la participació ciutadana.

“Tenim com a assignatura pendent la publicació de notícies sobre les actuacions dels membres de l'oposició relacionades amb el control de la gestió del govern, així com també la inclusió d’eines de participació per l’elaboració i el seguiment del Pla de Govern, els pressupostos o altres plans municipals”.

Ordóñez ha destacat que “seguirem treballant per assolir l’excel·lència i complir tots els indicadors bàsics perquè els ciutadans puguin seguir l'actuació dels responsables polítics de la seva ciutat dia a dia”.