Ordóñez vol declarar L’Hospitalet “ciutat cardioprotegida”

28/10/2012 - L'Hospitalet de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA (PxC)

Plataforma per Catalunya proposa fer front a les morts súbites instal·lant desfibril·ladors en equipaments públics

L’Hospitalet de Llobregat | Redacció. El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha proposat en el ple del mes d’octubre instal·lar desfibril·ladors als edificis públics i centres esportius municipals.

El portaveu de la formació a la ciutat, Daniel Ordóñez, ha explicat que amb aquesta moció pretén augmentar les possibilitats de sobreviure davant d’un infart, ja que actualment una persona no sobreviu més de deu minuts després de patir l’atac si no rep una descàrrega elèctrica amb un desfibril·lador.

A més de biblioteques, mercats municipals i centres cívics, Ordóñez ha assenyalat la importància de dotar d’aquest tipos d’equipamentos els recintes esportius de la ciutat, perquè un nombre important de parades cardíaques sorgeixen de manera inesperada entre els joves mentre practiquen esport.

El portaveu ha assegurat que es tracta d’“una proposta molt positiva per a la ciutat i viable al 100%”, ja que els desfibril·ladors automàtics porten a terme el diagnòstic de la persona que ha patit l’atac de manera automàtica i la seva utilització no suposa cap risc per a la salut de les persones.

La moció ha estat rebutjada per l’equip de govern municipal, format per PSC i ICV-EUiA. “En realitat el que els fa mal és votar favorablement una moció que prové de Plataforma per Catalunya. Nosaltres primem l’interés comú, per això, a diferència d’aquests sectaris, votem a favor totes les propostes que considerem que poden resultar beneficioses per als veïns de L’Hospitalet” -ha sentenciat Ordóñez.