Contra la precarietat laboral, treball sí, drets també

02/06/2014 - L'Hospitalet de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Ordóñez adverteix que el reglament de mitjans de comunicació locals obre la porta a deixar la seva gestió en mans privades

La nova normativa no garanteix l’estabilitat laboral dels treballadors

L’Hospitalet de Llobregat | Redacció.- El portaveu de Plataforma per Catalunya, Daniel Ordóñez, ha advertit que el reglament que regirà el funcionament dels mitjans de comunicació locals presentat pel govern municipal (PSC+ICV-EUiA) obre la porta a cedir la gestió a productores privades.

Ordóñez ha afirmat que aquesta decisió entra en contradicció amb el model que el govern municipal diu defensar, en el que ha definit com un exercici de veure la palla i no veure la biga que hi ha en el propi.

En aquesta línia ha recordat al PSC que “fa quatre dies els escoltàvem criticar amb vehemència la privatització dels serveis de neteja en la Comunitat de Madrid, on governa el PP, però amb aquest reglament acabarem adoptant aquest model que tant critiquen”.

El portaveu ha defensat el paper dels mitjans de comunicació com a servei d'interès públic, i ha destacat que el més important és que darrere dels mitjans hi ha treballadors amb una inquietud sobre el seu futur que es veu alimentada amb l'aprovació de la nova normativa.

El grup municipal de Plataforma per Catalunya considera significatiu que les al·legacions referides a la situació laboral dels treballadors hagin estat desestimades.

El govern municipal no vol que la plantilla del contracte-programa sigui de caràcter municipal, per tant no reconeix el caràcter públic d'aquests 25 treballadors que, malgrat dependre de la Farga, el proper any hi haurà nou consistori que decidirà sobre el futur d'aquesta societat municipal, i per tant, d'aquestes persones.

Ordóñez ha matisat que l'estabilitat ni tan sols estarà garantida un any, sinó 6 mesos, que és el termini en el qual s'hauran de presentar els pressupostos municipals.

El portaveu ha recordat que fa 2 anys el govern municipal ja va pegar una tissorada memorable als mitjans de comunicació de la ciutat

El grup municipal de Plataforma per Catalunya ha volgut extreure el compromís que el sector privat actuï solament com a complement a la programació, i no com a motor dels mitjans.