Promeses incomplertes

26/10/2015 - L'Hospitalet de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

Plataforma per Catalunya reclama millors connexions per a L’Hospitalet i recorda els incompliments en la inauguració de la L9 i la L10

L'Hospitalet de Llobregat | Redacció.- Diumenge passat veïns i autoritats van poder assistir a la inauguració de la parada de Collblanc de la Línia 9 de metre.

A l'acte va acudir l'alcaldessa Nuria Marín, que va obviar les mentides i falses promeses que va fer el PSC del tripartit quan encapçalava la Generalitat pel que fa a les dates d'inauguració de diferents línies de metro.

La línia 9 hauria d'haver estat acabada fa anys. El tram entre Santa Coloma i Badalona va ser inaugurat el 2010, i pel que sembla, el tram de L'Hospitalet i El Prat serà inaugurat el proper mes de febrer. De la resta de la línia res se’n sap.

Tampoc se sap res de la línia 10, una línia que serviria també a molts conciutadans per arribar als seus llocs de treball, ja que un gran nombre d’hospitalencs treballen al Polígon Pedrosa o la zona litoral de la Zona Franca i en el ZAL, al voltant del Carrer A, per on transcorrerà aquesta línia.

Plataforma per Catalunya va presentar una moció per ampliar la cobertura del transport públic cap a la citada zona, i la proposta va ser rebutjada incomprensiblement pel govern local.

Des de Plataforma per Catalunya considerem del tot lamentable que un dels aeroports capdavanters del sud d'Europa no tingui el servei de metro ni tren, i que des de la Terminal 1 calgui moure's en autobusos llançadora o de línia.

Davant la necessitat de connectar l'aeroport amb les ciutats de L'Hospitalet i Barcelona, és il·lògic i absurd l'argument que utilitzen de retallades o de crisis, ja que sent així, i com a Plataforma va anunciar en el seu moment, hauria estat molt més senzill executar el projecte d'allargar la línia 1 des de *Bellvitge a l'estació *intermodal del Prat i sense parades intermèdies, i reforçar els trens de rodalies, però aquesta opció rendible per a les arques i ràpida per a l'usuari està paralitzada i sembla no interessar.