Lluita contra la pobresa energètica

12/12/2015 - L'Hospitalet de Llobregat

COMUNICAT DE PREMSA DE PLATAFORMA PER CATALUNYA

PxC condiciona el seu suport a les pistes de gel a que els beneficis que se n'extreguin es destinin a fins socials per a famílies autòctones

L'Hospitalet acollirà dues pistes de gel aquestes festes, una que ja está en marxa a La Farga, l'anomenada BarGELona, y altra que obrirà properament a la Rambla Marina. Aquestes pistes de gel han obert un gran debat a la població i dures crítiques per la despesa que faran y perquè els beneficis no se saben on aniran.

Algunes d'aquestes queixes provenen dels comerciants, als que l'ajuntament els va assegurar que els beneficiaria y ara ho qüestionen, doncs no veuen relació entre les seves botigues y les pistes de patinatge, ja sigui per llunyania amb les zones comercials, perquè pensen que els usuaris d'aquestes romandran al centre comercial adjacent o "s'aniran des d'allà cap a casa" com ens comenten alguns comerciants. En un comunicat de l'associació Grup de Botiguers del Centre - Sant Josep pensen que solsament podria beneficiar a alguns restaurants de l'Avinguda Carrilet posant en dubte el benefici pels seus negocis.

Altres queixes vénen donades per la gran despesa de llum que aquestes requereixen, quan el govern local ha incomplert, en gran part, el seu programa envers la pobresa energètica, i que mentre n'hi ha persones que pateixen talls d'electricitat i agua a les seves llars per no arribar a fi de mes, l'ajuntament malbarateix aquests béns.

Desde la delegació de Plataforma per Catalunya a L'Hospitalet estem d'acord amb aquestes activitats lúdiques, sempre que els beneficis siguin per a petites empreses i emprenedors autòctons, així com per la gent de casa que estigui sota el llindar de la pobresa, que són més de 30.000 persones a la nostra ciutat i pels que l'alcaldesa i equip de govern no fan pràcticament res.

Altrament, desde PxC traslladem el nostre més sincer repudi y ens posicionem en contra de tots aquells anuncis electoralistes i falses promeses com el realitzat en portes de les eleccions municipals contra la pobresa energètica, com també el realitzat últimament vers els comerços. La política tradicional y podrida sempre estarà a favor de la gran empresa, i en aquest cas, beneficiant al centre comercial.