En record del Pi de la Remunta

01/02/2016 - L'Hospitalet de Llobregat

Plataforma per Catalunya surt de nou en defensa del Pi de la Remunta, una icona de l'Hospitalet per ser l'arbre més antic del que es té constància a la ciutat i que ha estat enderrocat per un pla urbanístic.

El projecte ha suscitat nombroses queixes veïnals i d'associacions ecologistes, les quals vénen donades pels mateixos hospitalencs en veure que les obres són innecessàries i sentint la nostàlgia que els produeix que ja no sigui amb nosaltres l'arbre més antic de la ciutat, de més de 200 anys, de 12 metres d'altura, un arbre que la nostra gent gran van veure des de petits i que va ser part de la identitat de l'Hospitalet, així com la pèrdua d'una de les poques zones que, relativament, no han estat edificades.

PxC ja va votar en el seu dia al ple municipal en contra d'aquest projecte. Segons l'actual delegat local de la formació, Daniel Clemente, "el projecte urbanístic de la Remunta és el reflex de la política del totxo i el pilotàs culpable en gran part d'una crisi de la qual encara no hem sortit" i sentencia que "aquest arbre és part de la nostra identitat com a ciutat i ni aquest arbre ni cap zona verda li importa a la nostra alcaldessa ni el PSC en general, els que sembla ser anteposen els maletins plens de diners a la voluntat dels ciutadans i les icones identitaris del municipi, perpetuant la seva voluntat d'omplir de ciment tots els racons del terme municipal condemnant l'Hospitalet a quedar-se sense les poques àrees que queden sense edificar de forma massiva".

Plataforma per Catalunya, en la seva línia identitària i en propòsit de protegir els seus béns i icones naturals i culturals, reclama que s'obri un registre d'aquests béns per protegir-los en el seu futur, i anuncia que pròximament farà una campanya reivindicativa a favor de Pi de la Remunta.