'Pel que és nostre, no més ciment' - Salvem Cal Trabal.

30/05/2016 - L'Hospitalet de Llobregat

'Pel que és nostre, no més ciment' - Salvem Cal Trabal.

PxC apel·la al gran esperit de lluita dels veïns de Bellvitge i s'oposa al PDU Granvia.

L'únic espai agrícola i sense ciment de l'Hospitalet viu amenaçat per un pla urbanístic, l'anomenat PDU Granvia, amb la qual s'urbanitzaran terrenys fins al Riu Llobregat. Al govern municipal sembla no semblar massa gris o massificada la ciutat i no contents amb haver condemnat a mort al Pi de La Remunta i haver omplert de grues els voltants del que era el seu hàbitat, vol anar més enllà. "Que no hi hagi un espai sense edificar" pensen. És la seva obsessió des de fa dècades.

Plataforma per Catalunya defensarà l'espai agrícola i fa una crida a recuperar l'esperit reivindicatiu dels veïns de Bellvitge (barri que limita amb aquesta obra faraònica) perquè s'impedeixi el projecte, tal com a principis dels 70 van impedir la massificació del barri i que després del seu implacable, persistent i contundent lluita van aconseguir aturar la construcció de més blocs al barri. Aquesta admirable lluita d'un barri ple de coratge es va propagar a altres injustícies molt després, com entre moltes altres, el tractor que va omplir de fang l'entrada de l'ajuntament perquè es condicionaran els carrers o el més d'un any en què es van tancar en un dels dos ambulatoris per impedir el tancament.

És per això que des de la formació identitària i des del seu lema "pel que és nostre, no més ciment" anima a la població a defensar aquest espai "amb ungles i dents i sense mesurar conseqüències" com comenta Daniel Climent, delegat de PxC a l'Hospitalet i veí del susdit barri, qui pensa que "l'alcaldessa de l'Hospitalet i el president de la Generalitat ja han parlat i decidit en la seva constant no fer cas al poble i deixar-se portar per les ambicions del gran capital. Ara ens toca a els ciutadans expressar-nos des del carrer i lluitar per allò que els nostres pares lluitaven. Ells van prendre els carrers, ara nosaltres prendrem els camps ".

L'única obra a la zona de la qual Plataforma per Catalunya es mostra a favor i veu urgent és un millor accés per a vianants i bicicletes cap al riu Llobregat, el Delta o la ciutat veïna, el Prat de Llobregat, "obres necessàries que molts veïns reclamen que ja estan en projecte però que s'executaran molt lentament ".

Daniel Clemente Àvila, delegat local de PxC a l'Hospitalet.