PxC exigirà un major control i dures sancions contra els grafiters il·legals

05/09/2016 - L'Hospitalet de Llobregat

PxC exigirà un major control i dures sancions contra els grafiters il·legals.

L'Hospitalet, 05/09/16 - Els veïns i comerciants de l'Hospitalet expressen la seva repulsa davant les nombroses pintades a les façanes, portals i persianes de la ciutat.

Les pintades de grafiters il·legals són el lamentable paisatge que ofereixen un gran nombre de carrers i edificis del municipi. Gargots insignificants que s'apoderen de la imatge dels nostres habitatges i negocis, com també de molts dels equipaments municipals, ja siguin mercats, col·legis, instituts, ambulatoris, casals, etcètera ...

Molts petits comerços han hagut de pintar la seva persiana nombroses vegades, quan en arribar al matí observen, indignats, que el seu local ha estat víctima d'una altra pintada. La gran majoria, després d'anys patint el mateix repetidament, opta per deixar-ho estar, ja que com comenta el propietari d'un bar del barri Sant Josep, "quan el veuen acabat de pintar o net és quan més pinten", així com altres han hagut d'optar per contractar grafiters professionals, "perquè no vegin una persiana totalment llisa que els provoqui per a pintar".

El delegat de PxC a l'Hospitalet, Daniel Climent, manifesta que "no es pot consentir que cada matí ens despertem en els nostres barris amb noves pintades perpetrades sense el consentiment del comerç, de l'ajuntament o de la comunitat de veïns afectada, i que els diners per reparar-ho ho posin els propietaris o les arques públiques, i mai els autors", i continua retraient que "aquestes pintades són molt freqüentment estúpides, inútils, il·legibles i sobretot impopulars, ja que ningú les vol, ni entén, ni tolera, i només poden ser obra de mesquins que, amb la seva signatura, busquen protagonisme entre diferents reduïts cercles d'irrespectuosos cretins als quals ningú coneix".

La delegació de PxC a l'Hospitalet dóna suport a aquells grafiters que demanant permís realitzen les seves artístiques obres. Però no donarà suport, però, a aquell que pinti sense cap permís en una propietat que no és la seva. És per això que Plataforma per Catalunya exigirà un major control i molt dures sancions als grafiters il·legals, a més d'una proposta estrella que inclourem al programa de les eleccions municipals del 2019.